Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد – ایرنا – ابهام درباره تعداد دقیق نظامیان آمریکا در عراق، به تازگی حیدر العبادی نخست وزیر عراق را در برابر پارلمان این کشور تحت فشار گذاشته و به همین دلیل پارلمان درصدد فراخوان العبادی است.

به گزارش ایرنا، عضو حزب الدعوه اسلامی عراق – تشکیلات داخل – در اظهاراتی به خبرگزاری 'المعلومه' عراق گفته است که پارلمان درصدد فراخوان حیدر العبادی است تا از او درباره تعداد دقیق نظامیان آمریکایی موجود در خاک عراق سوال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'علی البدیری' گفته است که نمایندگان پارلمان در روزهای آینده در جریان فراخوان العبادی به پارلمان تعدادی سوال را از نخست وزیر خواهند پرسید که از جمله این سوالات تعداد دقیق نظامیان آمریکایی موجود در عراق است.
وی اضافه کرد که حمله داعش در 2014، درهای عراق را به روی دخالت های خارجی در امور داخلی عراق گشود و با توجه به پایان داعش در عراق، ضروری است که نخست وزیر پرونده حضور نظامیان آمریکایی را در عراق نیز برای همیشه ببندد.
این اعتراض ها به حضور نظامیان آمریکا در عراق در پی اظهارات برخی مسوولان آمریکایی از جمله نماینده ویژه رییس جمهور امریکا در نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا مبنی بر ضرورت ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق عنوان شده است.
از طرفی درباره تعداد دقیق نظامیان آمریکا بر روی اراضی عراق نیز گزارش های ضد و نقیض وجود دارد.
در حالی که وزارت دفاع و سفارت آمریکا در بغداد تعداد نظامیان خود را در عراق در حد 5 هزار نفر عنوان کرده اما گزارش برخی از نمایندگان پارلمان عراق حاکیست که تعداد نظامیان به 10 تا 12 هزار نفر رسیده است.
این درحالیست که یکی از فرماندهان نیروهای عشایر الانبار روز گذشته (یکشنبه) گفته بود که فقط تعداد نظامیان آمریکایی حاضر در پایگاه 'عین الاسد' در استان الانبار در غرب عراق، به 13 هزار نفر رسیده است.
یکی از علل درخواست خروج سریع پیاده نظام آمریکا از عراق، عدم حضور فیزیکی آنها در طول سه سال گذشته در صحنه های جنگ با داعش بوده و بیشتر نقش پشتیبانی هوایی را در این جنگ ایفا کرده بودند.
یکی از شخصیت های سیاسی عراق به تازگی گفته بود علت عدم نیاز به حضور نظامیان آمریکا در عراق این است که آمریکا در طول سه سال جنگ با داعش در عراق حتی یک قربانی نظامی هم نداده و نقش اصلی را در این جنگ خود عراقی ها ایفا کردند و برای همین نیازی به پیاده نظام آمریکا در عراق نیست.
خاورم *353*380*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است