Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@13:45:05 GMT

بزرگترین پست فوق توزیع برق GIS خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۳۸۴۴

بزرگترین پست فوق توزیع برق GIS خاورمیانه

مجری طرح های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از عملیاتی شدن بزرگترین پست فوق توزیع برق GIS خاورمیانه در پارس جنوبی در اردیبهشت ماه سال ۹۷ خبر داد.

مجری طرح های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از عملیاتی شدن بزرگترین پست فوق توزیع برق GIS خاورمیانه در پارس جنوبی در اردیبهشت ماه سال ۹۷ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز، محمد مهدی توسلی پور با اشاره به ساخت پست فوق توزیع برق منطقه پارس۲ در زمینی به مساحت هفت هکتار گفت: این پست فوق توزیع برق شامل ۲۳ بی (Bay) با سطوح ولتاژی ۴۰۰ و ۱۳۲ کیلوولت بوده و در نوع خود بزرگ ترین پست فوق توزیع برق GIS در خاورمیانه محسوب می شود.

توسلی پور به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پست فوق توزیع برق GIS پارس جنوبی اشاره کرد و درباره عملکرد این پست گفت: با بهره برداری از پست GIS منطقه پارس دو، برق دریافتی از خط انتقال۴۰۰ کیلوولت با ورود به پست یاد شده، پس از تبدیل به سطح ولتاژ ۱۳۲کیلوولت توسط ۸ دستگاه ترانسفورماتورکاهنده، از طریق یک خط انتقال۴مداره ۱۳۲کیلوولت به طول ۱۴کیلومتر در پالایشگاه های این منطقه توزیع خواهد شد.

مجری طرح های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته عملیات انتقال برق به فازهای پارس۲ از طریق خط انتقال دو مداره با ولتاژ ۴٠٠کیلوولت ارتباطی نیروگاه متمرکز پارس۱ به پست برق GIS پارس٢ و به طول ۶۸ کیلومتر صورت می پذیرد.

به گفته این مجری طرح درحال حاضر این خط۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال ۱۳۲کیلوولت در منطقه پارس۲ بطور کامل تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در مقطع فعلی و تا زمان راه اندازی پست GIS منطقه پارس۲، برق مورد نیاز فازهای پالایشگاهی این منطقه به طور موقت با تغذیه برق ۱۳۲کیلوولت بر روی خط۴۰۰کیلوولت از نیروگاه گازی پارس۱ تامین می شود، تصریح کرد: این خط ۴۰۰کیلوولت دارای دو مدار و هر مدار با قابلیت انتقال ۱۰۰۰مگاوات توان برق است که در صورت اختلال در هر مدار، پایداری تولید برق از طریق مدار دیگر حفظ خواهد شد.

با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، ظرفیت تولید برق در نیروگاه گازی متمرکز و بخش سیکل ترکیبی به ۱۵۰۰ مگاوات می رسد و پست فوق توزیع یاد شده، با استفاده از ظرفیت این نیروگاه و از طریق خطوط انتقال ارتباطی مناطق دوگانه پارس جنوبی، برق را در مجتمع های پالایشگاهی واقع در منطقه پارس دو توزیع خواهد کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا شهرستان نیشابور گفت:: با توجه به فرونشست طبیعی زمین و به دنبال آن شکستگی خط اصلی شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرک بسیج، بلافاصله تعمیر و مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

سعید همت آبادی افزود: عملیات ترمیم و رفع شکستگی این خط اصلی به همت نیرو‌های عملیاتی و اجرایی تعمیرات و حوادث در مدت ٢ ساعت با توجه حجم بالای مشترکان این منطقه و جلوگیری از قطع آب برطرف شد.

وی افزود: خط اصلی ۵۰۰ آزبست شبکه توزیع شهرک بسیج به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده  آب آشامیدنی بیش از ٢٠ هزار خانوار شهر نیشابور با بیش از ۶۰۰ میلیون ریال هزینه  برطرف شد.

دیگر خبرها

  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب «شیر خاورمیانه» را داده‌اند
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟
  • فیلم| ساخت بزرگترین سد و نیروگاه در سریلانکا به دست مهندسان ایرانی
  • نیروگاهی که ایرانیان در سریلانکا ساختند!
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر