Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کرد: جنبش دانشجویی باید علم مطالبات اقتصادی و اجتماعی را دست بگیرد، در این رابطه قصد داریم پذیرای مسئولان کشور برای پاسخگویی به سوالات اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران باشیم.

به گزارش فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای پیرامون حوادث اخیر اعلام کرد: جنبش دانشجویی مومن و انقلابی باید علم مطالبات اقتصادی و اجتماعی را دست بگیرد و فریضه خود یعنی نقد منصفانه و علمی را به نحو احسن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قصد داریم پذیرای مسئولین کشور برای پاسخگویی به سوالات اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران باشیم. امیدواریم که مسئولین کشور با قبول دعوت، ما را در این امر مساعدت بفرمایند.

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

« تشکیل حکومت اسلامی تحت رهبری ولی الهی بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال به اندک مردمانی در طول تاریخ عطا فرموده است و با منت خویش ما را از این نعمت خویش بهره مند کرده است. شکر نعمت متناسب با بزرگی و اهمیت نعمت است. لذا حفظ نظام اسلامی، که بزرگترین نعمت الهی است، شکر واجب این نعمت و از اوجب واجبات است.

در طول نزدیک به چهل سال دشمنان انقلاب اسلامی، با هر آنچه که در توان داشتند برای ریشه کردن این حکومت تلاش کرده اند. نه از حمله نظامی ناامید شده اند و نه نفوذ سیاسی، اقتصادی و امنیتی را در این راه خرد گرفته اند و نه از تحریم های ظالمانه غافل شده اند. از تجزیه طلبی و ترور گرفته تا براندازی نرم جمهوری اسلامی که در فتنه 88 شاهد آن بودیم فقط نمونه ای از دشمنی های استکبار برای از بین بردن حکومت اسلامی است.

استکبار که سیاست بی ثبات سازی منطقه را در قالب داعش پیگیری می‌کرد، پس از شکست مفتضحانه از مقاومت اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای، به فکر ایجاد آشوب و بی ثبات سازی درون جمهوری اسلامی افتاد.

الگوی توسعه با نگاه رو به بیرون و وابسته ساز باعث ایجاد شکاف‌های اجتماعی شده و انباشت مطالبات بوجود می آورد. این مطالبات انباشت شده زمینه را برای نارضایتی مردم و اعتراضات فراهم می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی که نقش شتاب دهنده‌های اجتماعی را بازی می‌کنند از مدت‌ها قبل عملیات اعتماد زدایی از مردم و القای یاس و ناامیدی در افکار عمومی نسبت به نظام اسلامی را در دستور کار داشتند. برخی از مقامات سیاسی سابق کشور که مورد انتقاد شدید امام خامنه ای نیز قرار گرفتند، با تحلیل‌های کج و معوج از وضعیت کشور و آشفته نشان دادن شرایط موجود و متهم کردن مسئولین کشور، در عملیات سلب اعتماد از نظام اسلامی و ایجاد ناامیدی، خواسته یا ناخواسته برنامه دشمن را تسهیل و تسریع کردند و راه را برای ایجاد آشوب های سازماندهی شده باز و آشوب ها را توجیه پذیر کردند.

تفاله های استکبار در درون یعنی سلطنت طلبان و منافقان که بستر اجتماعی بوجود آمده را مناسب موج سواری می دیدند، سعی بر انحراف مطالبات مردم و متوجه ساختن آنها به اصل نظام اسلامی کردند. از طرفی با سازماندهی گروه های آشوب در نقاط مختلف کشور و اغتشاش آفرینی و نیز با ابزار های رسانه ای و با یاری رسانه های همیشه معارض داخلی و خارجی با نظام اسلامی، سعی داشتند این آشوب ها و اعتراضات خشن را به مردم نسبت دهند که مردم عزیز ما با بصیرت و هوشیاری صف خود را از صف اغتشاش گران جدا کردند و با راهپیمایی های انقلابی و مطالبه گرانه خود در روز های بعد این فتنه را خنثی کردند.

البته نباید از حمایت های مذبوحانه آمریکا و اتحادیه اروپا و برخی از سران کشورهای غربی را که در حکم تنفس مصنوعی برای اغتشاش گران بود در تحلیل های خود چشم پوشی کنیم. آنچه که برای ما مسجل است این است که این آشوب ها از هیئت های اندیشه ورز آمریکایی سردرآورده است که ان‌شاءالله بعد از چند ماه قلم ها روان خواهد شد و حقایقی بازگو خواهد شد.

لازم به ذکر است که امام خامنه‌ای از ماه ها قبل برنامه کوتاه مدت دشمن مبنی بر ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور و نیز تجزیه کشور را هشدار داده بودند. طبق بیانات ایشان هدف میان مدت دشمن هدف گرفتن اقتصاد کشور و در نهایت اصل نظام اسلامی است.

آسیب شناسی کلان از انقلاب اسلامی به ما می‌گوید تمام عقب ماندگی‌های ما در هر زمینه ای، ریشه در عدول از امر ولی فقیه زمان و رهبری دارد. لذا تنها راه پیشبرد انقلاب اسلامی تبعیت محض از امام یعنی ولی فقیه زمان است. مسئولین کشور، بدون هیچگونه ملاحظات جناحی و منافع شخصی، قومی و قبیله گرایی سیاسی، با تبعیت از امام خامنه ای دنبال حل مشکلات با اتکای به ظرفیت های درونی کشور باشند. نباید امیدواری ما به دست اغیاری چون آمریکا و اروپا باشد. دولت با مفاسد اقتصادی و سیاسی باید برخورد شدید و بی ملاحظه کند حتی اگر مفسد اقتصادی و سیاسی جزو کابینه دولت یا نزدیکان کابینه باشد.

جنبش دانشجویی مومن و انقلابی باید علم مطالبات اقتصادی و اجتماعی را دست بگیرد و فریضه خود یعنی نقد منصفانه و علمی را به نحو احسن انجام دهد. ما قصد داریم پذیرای مسئولین کشور جهت پاسخگویی به سوالات اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران باشیم. امیدواریم که مسئولین کشور با قبول دعوت ما را در این امر مساعدت بفرمایند.

بدون شک انقلاب اسلامی ما به انقلاب اسلامی حضرت امام زمان(عج) متصل خواهد شد و مشکلات جزئی خللی در مسیر اصلی ما بوجود نخواهد آورد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.»

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • انریکه بود که جلوی آشوب امباپه را گرفت
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک