Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان- مسئولان دانشگاه منابع طبیعی گرگان در بازدید رسانه ها از پروژه های این دانشگاه از نیاز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه ها خبردادند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد، ظهر دوشنبه، در مراسم بازدید از طرح‌های عمرانی دانشگاه از جمله مجتمع ورزشی سرپوشیده دانشگاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع ورزشی دانشگاه از پنج قسمت مختلف تشکیل شده است و شامل سالن‌های تنیس، فوتبال دستی، بدنسازی، اسکواش و تیراندازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که سالن‌های این مجتمع چندمنظوره هستند، اضافه کرد: این پروژه از سال ۹۱ راکد باقی‌مانده بود و از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه، صرفه‌جویی از هزینه‌های غیرضروری، پرهیز از تجمل‌گرایی و استفاده مشترک دانشکده ها از فضاها این طرح انجام شد.

نجفی نژاد با بیان این‌که قول‌هایی از وزارت خانه برای تکمیل طرح داده شده، تصریح کرد: این پروژه را در دو فاز به بهره‌برداری می‌رسانیم، فاز اول که کار آن به اتمام رسیده و محوطه‌سازی بیرونی آن مانده تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم که شامل استخر، سونا و جکوزی است تلاش خواهد شد در ۶ ماهه اول سال ۹۷ به شرط تحقق درآمدها به بهره‌برداری برسد.

مشابه مجتمع ورزشی دانشگاه منابع طبیعی در گلستان وجود ندارد

وی ادامه داد: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های ورزشی دانشگاه گلستان است و مشابه آن‌که ترکیبی از فعالیت‌های ورزشی باشد در استان وجود ندارد.

نجفی نژاد تأکید کرد: کلاس‌های تربیت‌بدنی و برنامه‌های آموزشی دانشجویان هم در این ساختمان انجام خواهد شد.

وی در خصوص استخر گفت: این استخر استانداردهای لازم برای مسابقات ورزشی و برگزاری المپیاد دانشجویی را دارد و قسمت تماشاچی هم در آن تعبیه شده است، اجرای مسابقات می تواند زمینه ای برای جذب گردشگر باشد.

نجفی نژاد با بیان این‌که این پروژه منحصر به فرد است، افزود: با بهره‌برداری آن دانشجویان و کارکنان دانشگاه و در صورت امکان زمانی، همشهریان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

رسیدن به استاندارها با اجرای طرح های فعال دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: سؤالی مطرح است مبنی بر این‌که چرا با وجود کم شدن دانشجو فعالیت‌های عمرانی صورت می‌گیرد؟

وی گفت: با اتمام این پروژه‌ها ما به شرایط استاندارد فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و غیره می‌رسیم، در سال ۹۵، پنج مترمربع سرانه آموزشی ما بوده که با توجه به این‌که برای رشته‌های علوم کشاورزی سرانه استاندارد ۱۷ مترمربع است، با تکمیل این پروژه‌ها سرانه ما به ۱۵ مترمربع رسیده و به استاندارد نزدیک می‌شویم.

تکمیل خوابگاه دانشگاه منابع طبیعی گرگان نیازمند همت خیران است

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های فعال خوابگاه دانشگاه است که راکد مانده بود.

وی ادامه داد: اکنون فاز اول آن مراحل پایانی را طی می‌کند و برای اتمام پروژه نیازمند کمک خیران هستیم، یکی از بهترین زمینه‌هایی که خیران می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری معنوی انجام دهند، کمک به برطرف کردن نیاز اجتماعی از جمله خوابگاه است.

نجفی نژاد با بیان این‌که اجرای این پروژه‌ها محصول کار تیمی است، افزود: اجرای این طرح‌ها طبق کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت ها انجام شده است.

وی گفت: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان کار عمرانی انجام شده است و توانستیم ۲۵ هزار مترمربع فضای آموزشی به بهره‌برداری برسانیم و با انجام این طرح‌ها تا پنج سال آینده دیگر نیازی به کار توسعه‌ای جدیدی نخواهیم داشت.

نجفی نژاد آموزش را از ارکان مهم توسعه هر جامعه‌ای دانست و بر نقش و اهمیت دانشگاه در این زمینه تأکید کرد.

۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های دانشگاه لازم است

در ادامه محمدحسین صفریان، مدیر دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه منابع طبیعی گرگان، اظهار کرد: عملکرد عمرانی دانشگاه در چهار سال گذشته، ۱۶ پروژه است که هشت پروژه آن به بهره‌برداری رسیده و هشت پروژه دیگر هم به شکل فعال داریم.

صفریان گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده و برای اتمام پروژه‌های فعال ۳۰ میلیارد تومان بودجه لازم است.

وی در خصوص پروژه مجموعه ورزشی سرپوشیده گفت: از سال ۸۷ با اجرای این طرح موافقت و مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به آن تزریق شد.

صفریان با بیان این‌که با این مبلغ کارهای مقدماتی آن انجام شده بود، افزود: در سال ۹۱ این طرح در مرحله اسکلت و دیوارچینی بود و بودجه‌ای نداشت و در بهمن ماه سال گذشته از محل صرفه‌جویی‌ها طرح فعال شد.

وی ادامه داد: جمعاً تاکنون چهار میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده و برای تکمیل آن دو میلیارد تومان کسری نقدینگی داریم.

احداث کارخانه صنایع غذایی کوچک در راستای کارآفرینی است

در ادامه بازدید از طرح‌های پایلوت صنایع غذایی کوچک و کارگاه صنایع چوب صورت گرفت، علی نجفی نژاد در این بازدید اظهار کرد: کارخانه صنایع غذایی کوچک و کارگاه صنایع چوب در سطح پایلوت در حال ساخت است که هم‌زمان دانشجویان در کنار تحصیل کار عملی هم انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارت علوم، ایجاد دانشگاه نسل سوم و کارآفرین است که دانشجویان هم‌زمان با مسائل تئوری کار عملی هم داشته باشند.

نجفی نژاد کارآفرینی انباری را عامل توسعه برخی از کشورها اعلام کرد و گفت: با اتمام این دو پروژه فضاهای مطلوب‌تری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا بتوانند با توجه به استعدادها، طرح‌های خود را تجاری‌سازی کنند.

وی مساحت پروژه را سه هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: چندین صنایع غذایی کوچک از قبیل خطوط تولید شیر، رب، مرباجات، نان و غیره در اینجا مستقر خواهد شد.

نجفی نژاد در خصوص کارگاه صنایع چوب هم گفت: این کارگاه فعالیت‌های استفاده و بهره‌برداری از چوب را انجام خواهد داد که از اواخر شهریور کار آن شروع شد و با کار سه شیفت به این مرحله رسیده است.

وی افزود: تاکنون برای این دو پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده و با بخش‌های تکمیلی آن به دو میلیارد تومان هم خواهد رسید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل