Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق انگلیس در آمریکا گفت: ممکن است در روزهای آینده نتایج برجام با شرایطی که در آمریکا حاکم است تحت الشعاع قرار گیرد اما جامعه جهانی می تواند تفاوت های قومی و نژادی را کنار بگذارد و متحد باشد.

به گزارش ایسنا، پیتر وست مک کات، سفیر سابق انگلیس در آمریکا طی سخنانی در نشست روندهای تسلیحاتی بر امنیت غرب آسیا در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: اولین چیزی که در این منطقه باید به آن توجه کنیم این است که این منطقه بسیار آشوب زده است و برخی از کشورها با پس لرزه های جنگ های گذشته دست به گریبان بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جنگ‌ها در برخی مواقع از سوی قدرت‌های بیگانه انجام شده اما در آینده چه کسی می‌خواهد کنترل این کشورها را به دست گیرد؟ البته در این کنفرانس کاملا مشخص است که ورود نیروهای خارجی که دعوت نشده‌اند خیلی مهم بوده است.

مک کات تاکید کرد: ایران نمی‌خواهد به عنوان یک استراتژی نفوذی بیشتری در سایر کشورها داشته باشد البته که آنان در برخی کشورها برای مبارزه با داعش کمک‌هایی انجام داده است و می‌دانیم که قربانیانی هم در این راه داشته اما آن کشورها چندان قدر ایران را ندانسته‌اند.

وی با اشاره به توافق برجام گفت: ما در برجام دیدیم که دیپلماسی و گفت‌وگو خیلی بهتر از تنازع است اما گویی ما گاهی این را فراموش می کنیم همانطور که درباره ایران ممکن بود جنگی انجام شود اما با گفت‌وگو به موضوع رسیدگی شد.

سفیر سابق انگلیس در آمریکا تصریح کرد: ممکن است در روزهای آینده نتایج برجام با شرایطی که در آمریکا حاکم است تحت الشعاع قرار گیرد اما جامعه جهانی می تواند تفاوت های قومی و نژادی کنار بگذارد و متحد باشد.

وی در پایان سخنانش گفت: من می گویم که برقراری یک گفت‌وگو مهمترین روش برای حل مشکلات است مثل مشکلات بین ایران و عربستان.

همچنین در بخش دیگری از این نشست، مصطفی کمال قاضی، نماینده دائم پاکستان در سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفت: من به عنوان یک دیپلمات سابق در کشورهای منطقه از آنچه در این کنفرانس مطرح شده حمایت می کنم ما می دانیم که که چرخه ساختار دفاعی در منطقه نباید بی امان ادامه داشته باشد و این حجم منابع مالی کشورهای منطقه که به مسائل نظامی اختصاص پیدا می کند با تولید ناخالص داخلی شان تطابق ندارد و در فهرست کشورهایی که بیشترین هزینه نظامی را دارند عربستان سعودی جایگاهی بالاتر از روسیه داشته است و این حجم از هزینه هیچ منطقی ندارد.

وی تاکید کرد: تلاش هایی صورت گرفت که اتکای قدرت های خارجی را در این منطقه کاهش دهیم و عربستان سعودی به عنوان خادم حرمین شریفین نمی تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد و بازهم تاکید می کنم که به نظرم لازم است که این سطح از هزینه های نظامی در منطقه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین سفیر چین را فراخواند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: وزارت امور خارجه فیلیپین روز پنجشنبه مقام رسمی ارشد سفارت چین را به دنبال تعرض به شناورهای فیلیپینی در دریای جنوبی چین، فراخوانده است.

بنابراین گزارش وزارت امورخارجه فیلیپین در بیانیه‌ای دراین باره اعلام کرد: فیلیپین به تعرض، آزار و اذیت، مانع شدن، انجام مانورهای خطرناک، استفاده از تجهیزات آبپاش (با فشار قوی) و دیگر اقدامات تهاجمی شناورهای گارد ساحلی و کشتی های شبه نظامی چینی علیه شناور و کشتی های دولت فیلیپین، اعتراض دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد بیانیه اعتراضی و فراخواندن سفیر چین به وزارت امورخارجه فیلیپین در پی بروز درگیری سه شنبه گذشته بین شناورهای فیلیپین و چین به عمل آمده.

گفتنی است؛ کشتی‌های گارد ساحلی فیلیپین و چین در دریای جنوبی چین در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با یکدیگر درگیر شدند.

خبرگزاری نیکی آسیا دراین باره گزارش داد: فیلیپین طرف چینی را به انجام مانورهای خطرناک و مانع تراشی و نصب مجدد موانع در منطقه مورد مناقشه «اسکاربورو شل» متهم کرد، پکن در سال ۲۰۱۲ این منطقه را تصرف کرد.

جی تاریلا، سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین (PCG) دراین باره گفت: دو فروند کشتی فیلیپینی در حال گشت دریایی صبح روز دوشنبه با چهار فروند کشتی گارد ساحلی چین (CCG) و ۶ فروند کشتی از شبه نظامیان دریایی آن در این منطقه مواجه شدند، دراین درگیری یکی از کشتی‌ها مورد هدف حملات آب پاش یکی از کشتی‌های گارد ساحلی چین در حدود ۱۲ مایل دریایی (۲۲ کیلومتری) از ساحل قرار گرفت، در حالی که کشتی دیگر گارد ساحلی فیلیپین در فاصله زمانی اندکی مورد هدف آب پاش دو کشتی گارد ساحلی چین قرار گرفت که منجر به آسیب دیدن شناورهای فیلیپینی شد.

پکن نیز در پاسخ به این ادعا، گفت: کشتی‌های فیلیپینی را از این منطقه، که یک زمین ماهیگیری سنتی است، «اخراج» کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • فیلیپین سفیر چین را فراخواند
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود