Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرعامل پتروشیمی مهاباد با اشاره به افزایش تولیدات این مجتمع از 35 به 43 تن در ساعت گفت: 87 درصد محصولات تولیدی پتروشیمی مهاباد در نه ماه گذشته به خارج از کشور صادر شده است.

محسن مجیدی افزود: پیش بینی می شود این مجتمع در سال آینده هم  روزانه هفت تن در ساعت افزایش تولید مجدد داشته باشد که در سایه این افزایش تولید، این مجتمع به ظرفیت اسمی خود به میزان 300 هزار تن در سال می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجیدی، با تأکید بر رعایت معیارهای زیست محیطی در تولیدات پتروشیمی مهاباد گفت: این مجتمع ایزو 9001 استاندارد کیفی، ایزو 14001 رعایت الزامات بین المللی در حفظ محیط زیست و ایزو OHSAS 18001 سیستم یکپارچه مدیریت و رعایت اصول ایمنی و بهداشت حرفه ای را با موفقیت اخذ کرد تا ارتقاء کیفیت محصولات در کنار افزایش کمی تولیدات این شرکت قرار گیرد.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مهاباد اضافه کرد: پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد صنعتی آذربایجانغربی در پی نهادینه کردن بهبود کیفیت فرآیندهای تولید، رعایت اصول ایمنی، حفاظت از محیط زیست و عمل به تعهدات اجتماعی خود اقدام به استقرار سیستم های مدیریت بر اساس استانداردهای جهانی کرده است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.

مجتمع پتروشیمی مهاباد برای حدود 600 نفر به صورت مستقیم و حدود بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که پس از بهره برداری کامل و در بخش صنایع پائین دستی برای چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال را فراهم می کند.

انتهای پیام/ع

صدور87 درصد تولیدات پتروشیمی مهاباد در نه ماه گذشته

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی

محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه