Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت بهداشت و سلامت سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این سازمان برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل مدیریت بهداشت و سلامت سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد، نقش این سازمان در پایش، کنترل و پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان به عنوان یک بیماری عفونی و ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و طیور را نقشی عملیاتی و فعال دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی ساداتی درباره بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان است که ویروسهای آنفلوانزا دارای 3 نوع تیپ C,B,A می باشند و در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری نماید. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می نماید.

وی افزود: پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروسهای آنفلوانزای طیور را با خود جابجا کنند و خوک به عنوان میزبان واسط ویروسهای آنفلوانزای طیور و پستانداران است.

ساداتی در ادامه گفت: مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ از پرندگان حساس به بیماری می باشند.

مدیریت بهداشت و سلامت سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح علائم شیوع این بیماری را شروع ناگهانی تلفات با روند افزایش در گله، انتشار ناگهانی بیماری در گله بیحالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد، سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا عنوان کرد.

سید علی ساداتی اهم اقدامات و برنامه های پیش روی سازمان بسیج سازندگی استان پیرامون کنترل و پیشگیری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را به شرح ذیل بیان نمود:

1- پوشش رسانه ای از طریق سایت ها و شبکه مجازی و در قالب کلیپ، گزارش، خبر و ... به صورت بومی.

2- هماهنگی جهت چاپ و تکثیر 5000 بروشور و پوستر اطلاع رسانی و ... در سطح استان

3- هماهنگی جهت ابلاغ آیین نامه کنترل و پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان جهت اطلاع و پیشگیری در سطح پایگاه های مقاومت به منظور کنترل روند زنده فروشی و ...

4- هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در کنترل، پیشگیری، واکسیناسیون و حتی معدوم کردن سازی در تمام شهرستان ها به ظرفیت یک گروه جهادی

5- عدم واگذاری تسهیلات در قالب طیور و تغییر عرصه به صنایع تبدیلی وابسته

6- ممنوعیت خرید طیور از استان های همجوار در شبکه مشاغل خانگی

7- حضور کارشناسان بسیج سازندگی در مدارس و جلسات گروهی با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی

8- استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت در برنامه قرنطینه و آماده سازی گروه های جهادی ویژه در قالب گروه جهادی واکنش سریع در صورت شیوع بیماری

9- کلیه ی طرح حای طیور فعال که بیش از 100 مزرعه در سطح استان بوده جهت مشاوره و همکاری در برنامه پایش و کنترل بیماری

10- معرفی دو مورد در مناطق سردسیری و گرمسیری جهت راه اندازی کشتارگاه طیور خاص از جمله شتر مرغ، بوقلمون، بلدرچین و کبک در قالب تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی

11- معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات به سازمان دامپزشکی جهت دریافت تاییدیه

12- عضویت در قرارگاه عملیاتی کنترل و پیشگیری آنفولانزای فوق حاد پرندگان با محوریت ستاد مدیریت بحران و سازمان دامپزشکی

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور

دریافت 57 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، روز ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد؛ بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ دادند و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی می‌باشند؛ از زمان انقلاب تا کنون توانسته اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشورمان به ارمغان آورند.

کد خبر 6097689

دیگر خبرها

  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان خراسان شمالی
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • نشست خبری مسوول سازمان بسیج سازندگی البرز
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل