Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در بسته اخبار خودرو امروز از قیمت خودرو رنو و فولکس واگن در ایران و پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا میخوانیم.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، در بسته اخبار خودرو امروز از قیمت خودرو رنو و فولکس واگن در ایران و پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا میخوانیم.

خودروی برقی سایپا رونمایی شد

اتاق خبر 24  نوشت: گروه خودروسازی سایپا امروز از نخستین خودروی برقی خود به نام ساینا EV رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کارشناس گروه خودروسازی سایپا صبح امروز (یکشنبه 17دی)، در حاشیه رونمایی از نخستین خودروی برقی سایپا، با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های کلی سایپا، حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف سوخت درصدد تولید خودرویی تمام برقی برآمده‌ایم، اظهار کرد:  ساینا برقی(EV) در 2 پلت فرم X200 و SP100 تولید می‌شود که این 2 مدل طبق سیاست‌های سایپا در حال تجهیز شدن به تکنولوژی موتور برقی هستند.

این کارشناس بیان کرد: کاهش ناحیه  مصرف سوخت و آلایندگی علت اصلی تولید خودروهای برقی خصوصا در کشور بوده این خودرو با همکاری مرکز تحقیقات سایپا و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طراحی و ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه قدرت موتور‌ تمام برقی این خودرو حدود 70 کیلووات است، افزود: ساینا امکان پیمایش از 170 کیلومتر تا 210 کیلومتر را خواهد داشت. این خودرو قابلیت شارژ سریع، شارژ عادی را داشته که ساینا حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارد تا با شارژ سریع نیروی خود را بازیابی کند، همچنین از طریق شارژ عادی این خودرو برای دریافت نیروی کامل خود سه ساعت و 40 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

این کارشناس در ادامه گفت: وزارت نیرو هم برای شارژ این خودرو طرحی را در قالب فهام در نظر گرفته که در این راستا شهرداری هم اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اذعان کرد: قیمت ساینا (EV) هنوز مشخص نشده است و زمان عرضه آن در بازار 18 ماه زمان خواهد برد.

 

 

پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۱۷

خودروبانک نوشت: با شروع سال جدید میلادی و پشت سر گذاشتن ۲۰۱۷، آمارهای فروش اتومبیل ایالات متحده آمریکا در طول یک سال گذشته منتشر شده است که در ادامه سعی داریم جزییات آن را به صورت خلاصه در اختیاریتان قرار دهیم.

قبل از پرداختن به لیست، بد نیست بدانید که در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۱۷.۲ میلیون وسیله نقلیه مختلف در بازار ایالات متحده آمریکا فروخته شده است که در این میان، خودرو‌های پیکاپ و کراس اوور سهم قابل توجهی از بازار این کشور را ازآن خود کرده اند، اما باز هم فروش خودرو نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۱.۸ درصد کاهش داشته است که در این میان شرکت‌های "فورد" و "نیسان" کاهش سهم نسبتا بالایی را تجربه کرده‌اند، هرچند با این وجود سهم قابل توجهی از بازار آمریکا را در اختیار دارند که می‌توانید شاهد حضور محصولات مختلف آنان در لیست زیر باشید.

۱- فورد سری f. با مجموع فروش ۸۹۶ هزار و ۷۶۴ دستگاه

۲- شورلت سیلورادو با مجموع فروش ۵۸۵ هزار و ۸۶۴ دستگاه

۳- رم پیکاپ با مجموع فروش ۵۰۰ هزار و ۷۲۳ دستگاه

۴- تویوتا راو ۴ با مجموع فروش ۴۰۷ هزار و ۵۴۹ دستگاه

۵- نیسان روگ با مجموع فروش ۴۰۳ هزار و ۴۶۵ دستگاه

۶- تویوتا کمری با مجموع فروش ۳۸۷ هزار و ۸۱ دستگاه

۷- هوندا cr-v با مجموع فروش ۳۷۷ هزار و ۸۹۵ دستگاه

۸- هوندا سیویک با مجموع فروش ۳۷۷ هزار و ۲۸۶ دستگاه

۹- تویوتا کرولا با مجموع فروش ۳۲۹ هزار و ۱۹۶ دستگاه

۱۰- هوندا آکورد با مجموع فروش ۳۲۲ هزار و ۶۵۵ دستگاه

۱۱- فورد اسکیپ با مجموع فروش ۳۰۸ هزار و ۲۹۶ دستگاه

۱۲- شورلت اکونیکس با مجموع فروش ۲۹۰ هزار و ۴۵۸ دستگاه

۱۳- نیسان آلتیما با مجموع فروش ۲۵۴ هزار و ۹۹۶ دستگاه

۱۴- جیپ گرند چروکی با مجموع فروش ۲۴۰ هزار و ۶۹۶ دستگاه

۱۵- فورد اکسپلورر با مجموع فروش ۲۳۸ هزار و ۵۶ دستگاه

۱۶- نیسان سنترا با مجموع فروش ۲۱۸ هزار و ۴۵۱ دستگاه

۱۷- جی. ام. سی سی‌یرا با مجموع فروش ۲۱۷ هزار و ۹۴۳ دستگاه

۱۸- تویوتا هایلندر با مجموع فروش ۲۱۵ هزار و ۷۷۵ دستگاه

۱۹- فورد فیوژن با مجموع فروش ۲۰۹ هزار و ۶۲۳ دستگاه

۲۰- هیوندای الانترا با مجموع فروش ۱۹۸ هزار و ۲۱۰ دستگاه

 

 

مرسدس بنز وانت کاروان طراحی کرد

نیواطلس نوشت: یک شرکت تولید کننده خودروی لوکس، یک وانت کاروان طراحی کرده است.

شرکت مرسدس به تولید خودروهای لوکس مشهور است اما مجموعه ای ون و خودروهای جاده ای مانند Unimog وG-Class را نیز به بازار عرضه کرده است. علاوه برآن یک ون طبیعت گردی به نام Marco Polo نیز ساخته است.

 در همین راستا این شرکت یک مجموعه جدید از خودروهای کاروانی را طراحی کرده است. این مجموعه X-Class نام گرفته و با کمک دو متخصص آلمانی تولید شده است.

این خودرو برای ایجاد سرپناه موقت ایده آل است  و  ابزارهایی مخصوص دارد.

خودرو که در حقیقت یک وانت کاروان است که دارای آشپزخانه ای با اجاق گاز سه شعله، فضایی برای نشستن سه نفر و دستشویی، سینک تاشو و دوش حمام است.

برای افرادی که خواهان کاروانی سبکتر هستند مرسدس با همکاری شرکت VanEssa یک آشپزخانه کشویی در یک سوی کاروان و بخشی برای ذخیره در سوی دیگر ساخته است.

آشپزخانه کشویی شامل مخزنی برای نگهداری مواد غذایی و قابلیت های مختلف پخت و پز، یخچال و فریزر، سینک ظرفشویی و کشوهایی برای نگهداری ابزارهاست. همچنین یک اجاق گاز تک شعله نیز دارد. کاروانX-Class VanEssa جایی برای خواب ندارد اما صاحب خودرو می تواند با استفاده از یک چادر در هوای آزاد و نزدیک خودرویش بخوابد.

 

 

قیمت خودرو رنو در بازار

میزان نوشت: برای خرید خودرو رنو در بازار به باید حداقل 41 میلیون تومان هزینه کرد.

قیمت مدل های مختلف خودرو رنو در بازار به شرح زیر است:

 

 

 

 

اعلام قیمت محصولات فولکس واگن در ایران

دیجیاتو نوشت: از امروز فروش دو محصول تیگوان و پاسات فولکس‌واگن از سوی شرکت ماموت خودرو، نماینده رسمی فولکس واگن در ایران آغاز شده است و ثبت نام این خودروها با پیش‌پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

پاسات داراى پيشرانه ى ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری توربو است، این پیشرانه، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد.

از مهم‌ترین آپشن های فولکس واگن پاسات می‌توان به رادار جلو (تخمین فاصله با خودرو یا مانع مقابل جهت ترمز خودکار اضطراری)، رادار نقطه کور، رادار عقب (برای بیرون آمدن از پارک)، رادار بین خطوط، پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک، باز شدن صندوق عقب بدون دخالت دست و گرم‌کن صندلی اشاره کرد.

تيگوان از يك موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر بهره می‌ برد که می‌ تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل با ۲۸۰ نیوتن متر تولید کند که توسط گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به سیستم انتقال قدرت و چرخ های جلو آن منتقل کند. مصرف سوخت تیگوان ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده و ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری است.

فولکس واگن

خودروی فولکس واگن تیگوان از امکانات و آپشن هایی مانند:گرم کن صندلی های جلو , چرخ های ۱۷ اینچی آلومنیومی ,سنسور اتوماتیک تصادف و تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و شیشه شور چراغ جلو و جی پی اس بهره مند است.

 

با توجه به قیمت گذاری های فوق می توان گفت که فولکس واگن حداقل قدم نخست برای حضور در بازار ایران را محکم برداشته است، چرا که در پی افزایش تعرفه واردات خودرو طی چند روز اخیر، رقبای فولکس واگن نظیر تویوتا RAV4، نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو شده اند و حالا همگی با رقم هایی بین 280 الی 310 میلیون تومان در بازار عرضه می شوند.

در خصوص فولکس واگن پاسات نیز می توان گفت که در شرایط فعلی این مدل رقیب مستقیمی در بازار داخلی ندارد، هرچند از حیث کلاس بدنه رقابت این پاسات با رنو تلیسمان می تواند جالب توجه باشد، اما با توجه به امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر پاسات، بعید نیست که این مدل علیرغم قیمت بیشتر نسبت به تلیسمان، مورد توجه مشتریان آپشن دوست و آلمانی پسند ایرانی واقع شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کاهشی گزارش می‌شود. البته شدت افت قیمت در محصولات ایران خودرو بیشتر بوده و خودروهای سایر شرکت‌ها غالباً با ثبات گزارش می‌شود.

گرچه کلیت بازار نزولی به نظر می‌رسد، اما در این میان خودروهایی پیدا می‌شوند که از ابتدای امروز، افزایش قیمت عجیب‌وغریبی نسبت به روز گذشته دارند.

برای مثال بهمن G۹ یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین محصولات شرکت بهمن موتور محسوب می‌شود که اخیراً وارد بازار شده و از ابتدای روز جاری رشد قیمتی بالغ‌بر ۹۵ میلیون تومان را به ثبت رساند و به نرخ سه میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای داخلی

افت قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امروز به مراتب بیشتر از مونتاژی‌ها گزارش می‌شود.

ساینا دنده‌ای S دوگانه‌سوز از معدود خودروهای دوگانه‌سوز بازار بوده که از ابتدای روز جاری پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ ۴۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک اتوماتیک R یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده اتومات بازار به شمار می‌رود که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با ۵۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید

دنا پلاس اتوماتیک سدان محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو هم پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته شده و به کانال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تارا اتوماتیک V۲ محصول لوکس ایران خودرو نیز افت ۱۵ میلیون تومانی را به ثبت رسانده و به نرخ ۹۹۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

از ابتدای معاملات امروز، قیمت خودروهای مونتاژی به مراتب کمتر از خودروهای داخلی نوسان دارد.

جک J۴ آپشنال یکی از معدود محصولات مونتاژی است که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ ۸۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته، کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو با افت پنج میلیون تومانی نسبت به دیروز، به قیمت یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرایم که یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین محصولات بهمن موتور به شمار می‌رود از صبح امروز ۲۵ میلیون تومان ارزان‌تر شد و با دو میلیارد و ۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

کد خبر 846559 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود