Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@05:12:25 GMT

توزیع سبد حمایتی غذایی در آینده نزدیک

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۶۵۶۲

‍‍‍‍‍‍

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع سبد غذایی در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایسنا، ربیعی افزود: استراتژی دولت، افزایش یارانه نقدی نیازمندان است نه حذف آنها از دریافت یارانه. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از آغاز عرضه سبد حمایتی غذایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طی یک تا دو هفته آینده جزئیات ارائه سبد حمایتی، اقلام و زمان مراجعه را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مرحله علاوه بر افرادی که در سنوات گذشته این سبدهای حمایتی را دریافت می‌کردند، افراد نیازمند دیگری نیز که از قبل شناسایی شده اند، مشمول دریافت این سبد خواهند بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به این سوال که «بسیاری از افراد به رغم اینکه تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار ندارند اما نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند، آیا در سیاست جدید یارانه‌ای دولت تدبیری برای این افراد اتخاذ شده است؟» گفت: قطعا این موضوع قابل سیاست گذاری و اجرا خواهد بود. ربیعی افزود: دیدگاه من این است هیچ نیازمندی نباید از شمول دریافت یارانه نقدی خارج بماند؛ استراتژی ما این است که میزان یارانه نقدی نیازمندان افزایش یابد حتی اگر تحت پوشش نهادهای حمایتی نباشند اما باید محرز شود که نیازمند هستند. ربیعی درباره برخی اخبار در خصوص حذف یارانه نقدی تعدادی از دهک‌ها گفت: فعلا هیچ تصمیم قطعی در مورد  تعداد یارانه بگیرانی که یارانه شان قطع خواهد شد، اتخاذ نشده است بلکه آنچه در قالب لایحه بودجه 97 پیش بینی شده در حد پیشنهاد دولت است و باید منتظر تصمیم مجلس در این خصوص باشیم. وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص علت پیشنهاد تاسیس صندوق رفاه تحت نظارت وزارت رفاه در لایحه بودجه 97 با توجه به حجم گسترده فعالیت‌ های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: قرار است این صندوق زیر مجموعه وزارتخانه تاسیس شود اما هنوز نهایی نشده است. ضمن اینکه در حال حاضر نیز موضوعات مربوط به یارانه نقدی در معاونت رفاه وزارتخانه پیگیری می‌شود. تلاش می‌کنیم اشتغال امسال کمتر از سال گذشته نباشد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره پیش بینی ایجاد اشتغال تا پایان سال با توجه به روند فعلی گفت: طی 6 ماهه نخست سال جاری حدود 350 هزار دفترچه جدید بیمه تامین اجتماعی صادر شده و با توجه به نسبت برابر «شغل رسمی» به «شغل غیر رسمی»، به همین میزان، اشتغال غیر رسمی در کشور ایجاد شده است که با این حساب در نیمه نخست امسال در مجموع بیش از 700 هزار نیروی کار جذب بازار کار شده اند که به نظر من قابل قبول است. ربیعی ادامه داد: به همین سیاق با در نظر گرفتن ریزش نیروی کار می‌توانیم امیدوار باشیم میزان اشتغالزایی تا پایان سال کمتر از سال گذشته نباشد، ضمن اینکه یک رشد حداقلی هم نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان ۵۰ هزار بسته حمایتی بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۰۰ هزار خانواده تهران کم برخوردار تحت پوشش این بسته‌های حمایتی قرار می‌گیرند.

دکتر احمد احمدی صدر گفت: در مرحله اول بسته‌های حمایتی به خانواده کودکان کار اهدا شد. وی افزود: از برنامه‌های میان مدت و بلند مدت سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ساماندهی، توانمندسازی و استعدادیابی کودکان کار است واگر کودکان را تشویق به حضور در مراکز استعدادیابی و نهی از ماندن در خیابان می‌کنیم باید بسته‌های حمایتی به خانواده‌های آنان تعلق گیرد.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای عالی کار با وزرای کار و صمت ادامه دارد
  • اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی
  • یک سوم جامعه هدف در خوزستان از طرح «فجرانه» استفاده کرد
  • اهدای ۵۰ هزار بسته به خانواده‌های کم‌بضاعت پایتخت
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • گشت مشترک تعزیرات حکومتی لرستان از نمایشگاه مواد غذایی
  • ۳۷ هزار نفر در سیستان و بلوچستان شاغل شدند
  • افزایش ۴۱ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در کوهبنان
  • تصمیم نهایی دولت درباره افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳
  • دولت برای افزایش یارانه‌ نقدی یا ادامه کالا برگ تصمیمی نگرفته است