Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@22:54:21 GMT

دکور One direction در کنسرت ماکان بند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۷۶۵۴

دکور One direction در کنسرت ماکان بند

کنسرت «ماکان بند» در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم آذر ۱۳۹۶ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفت. این کنسرت در هر شب دو سانس داشت و تمام بلیت‌ها هم پیش از آغاز کنسرت به فروش رفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، با این که کنسرت «ماکان بند» در روزهای سردِ پاییزیِ پایتخت برگزار می‌شد اما هر شب حدود 4 هزار تن از علاقه‌مندان به موسیقیِ این گروه، به سالن نمایشگاه بین‌المللی آمدند تا در مجموع حدود 12 هزار نفر تماشاگر این کنسرت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهام هادیان و امیر مقاره دو خواننده گروه «ماکان بند» بودند. صحنه‌ی این کنسرت‌ها شامل چند جایگاه مختلف برای سازها بود و نورپردازی خاص خودش را داشت. همچنین تصاویری گرافیکی در طول کنسرت مکملی برای موسیقی بود.

One direction  نام یکی از گروه‌های معروف موسیقی است. دکوری که در کنسرت «ماکان بند» طراحی و اجرا شد، از روی دکورهای گروه One direction الهام گرفته شده بود. هزینه کردن برای طراحی و ساخت دکوری اینچنینی نشان می دهد که مدیران هنری «ماکان بند» در اندیشه‌ی رسیدن به کنسرت‌های استاندارد هستند.

«نرو» با ترانه‌ای که اینگونه آغاز می‌شود «دستم بند به دلت هی بند به دل تو گیره» آغازگر کنسرت بود. «بازیچه» ادامه‌ی ماجرا بود که لحنی خاص دارد.

انرژی خوانندگانِ «ماکان بند» و تسلط آنان بر صحنه مثال زدنی بود. همراهی تماشاگران هم در نوع خود جالب بود.

«این خیابونا»، «دلگیری» و «دیوونه بازی» قطعه‌هایی بودند که در بخش نخست و پیش از آنتراکت اجرا شدند.

زمانی که گروه برای استراحت صحنه را ترک کردند، یاشار خسروی که مدیر هنری و سرپرست «ماکان بند» است در این دقایق به تک نوازی ساکسوفون پرداخت. خسروی دو قطعه نواخت و در میانه قطعات گفت: مدتی است هموطنانمان زلزله زده‌ی کرمانشاهی درگیر مصایبِ زلزله هستند. این قطعه‌ها را به مردمِ غم‌دیده‌ی کرمانشاه تقدیم می‌کنم.

در ادامه و وقتی که رهام هادیان به همراه مقاره(خواننده گروه) از اجرا نشدنِ قطعه‌ی «هر بار این درو» خبر می‌دهند، تنها چند ثانیه بعد، اجرای این قطعه آغاز می‌شود. این شاید معروف‌ترین قطعه‌ی «ماکان بند» باشد. شاید اغراق نباشد که بگوییم همه‌ی سالن این قطعه را با  «ماکان بند» خواندند. «ای داد» یکی دیگر از آثاری بود که در کنسرت «ماکان بند» اجرا شد.

شاید نقطعه عطف اجرای گروه «ماکان بند» اجرای قطعه ای اسپانیایی از ساخته های آندره بوچلی بود. اجرای این قطعه نشان داد که خوانندگان این گروه به خوبی موسیقی جدی را می شناسند و تکنیک و سواد لازم در خوانندگی را دارند. اجرای دوباره‌ی «هر بار این درو» پایان بخش این کنسرت بود.

سرپرست گروه و مدیر هنری «ماکان بند» یاشار خسروی است. «ماکان‌بند» شاید بخش عظیمی از پیشرفت هنری‌شان را مدیون خسروی هستند. او از ابتدا برای مسیر هنریِ «ماکان بند» برنامه ریزی کرده تا در نهایت این گروه به اینجا برسد که در سه شب 12 هزار مخاطب داشته باشند.

علی الماسی گیتار الکتریک، مجید عطرلی گیتار باس، سهیل اَباذری کیبورد، احمد عباس‌نیا درامز، یاشار خسروی ساکسیفون، انوشیروان تقوی گیتار اسپانیش و همخوان، و مهران فرشباف پرکاشن و امیر میلاد نیکزاد تنظیم کننده و رهبر ارکستر، اعضای گروهِ «ماکان بند» بودند.

کنسرت «ماکان بند» را شرکت «آوازی نو» به تهیه کنندگی حسن اردستانی برگزار کرد. رُهام درباره‌ی حسن اردستانی می‌گوید: اردستانی در حق گروه ما پدری کرد و اگر او نبود، بی‌شک «ماکان بند» به چنین جایگاهی نمی‌رسید.

مدیر اجرایی این کنسرت محمد ناصری و حمیدرضا عشقی بودند. مدیر برنامه این کنسرت هم فاطمه شجاعی بود. گروه هنری 17 هم روابط عمومی این کنسرت بود.

«ماکان بند» در 28 و 29 آذر سال جاری در برج میلاد باز هم کنسرت برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

R33357/P1356/S4,40,42/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۳ برابری شهرستان‌ها از کنسرت‌های فروردین/ علیرضا طلیسچی رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین، در فروردین‌ماه امسال، ۱۶۲ نوبت کنسرت پاپ در سراسر کشور برگزار شد. این آمار تنها مختص به اجرای صحنه‌ای گونه پاپ است.

البته که با توجه به تعطیلی‌های شب‌های قدر، از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ فروردین، هیچ کنسرت پاپی در کشور به روی صحنه نرفت و بنابراین این آمار، متعلق به دو دهه از فروردین‌ماه است.

طبق این گزارش، ۱۲۲ نوبت اجرا در شهرستان و ۴۰ نوبت نیز در تهران به روی صحنه رفت.

علیرضا طلیسچی با ۲۱ نوبت اجرا، پرکارترین خواننده فروردین‌ماه در حوزه برگزاری کنسرت به شمار می‌رود. مجید رضوی با ۱۴ نوبت و رضا صادقی با ۱۲ نوبت، در رده‌های بعدی این فهرست قرار می‌گیرند.

حامیم و مسعود صادقلو نیز هر یک با ۱۱ نوبت، مشترکا در رتبه چهارم قرار گرفتند.

در فروردین‌ماه، ۳۰ خواننده در حوزه پاپ به روی صحنه رفتند و توانستند باتوجه به تداخل ماه مبارک رمضان با فروردین‌ماه و تعطیلات مناسبتی، آمار خوبی را در این ماه به ثبت برسانند.

نکته جالب‌توجه این آمار، نسبت سه‌برابری حجم اجرای موسیقی پاپ در شهرستان‌ها در برابر تهران است که این اتفاق در چندین استان مسافرخیز کشور رخ داد و سبب شد تا پراکندگی جغرافیایی خوبی به لحاظ برگزاری کنسرت در سطح کشور برقرار باشد.

البته که این رخداد، طی دو سال اخیر، با مهندسی فعالی اجرایی شده است تا بسیاری از استان‌های کشور، در بسیاری از شب‌ها، پذیرای خوانندگان گونه‌های مختلف موسیقی باشند و عدالت فرهنگی از این منظر، رشد موجهی را به خود ببیند.

با توجه به کاهش تعطیلات مناسبتی طی اردیبهشت‌ماه، انتظار می‌رود که این آمار با افزایش قابل‌توجهی مواجه شده و اجرای کنسرت تا نیمه‌های تیرماه که آغاز ماه محرم است، رشد تصاعدی خوبی را شاهد باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یک هم‌خوانی برای افزایش حال خوب در کنسرت خواننده پاپ
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • سهم ۳ برابری شهرستان‌ها از کنسرت‌های فروردین/ علیرضا طلیسچی رکورد زد
  • تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت
  • اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»
  • داود آزاد و دف نوازان حیران به صحنه می‌روند
  • اعلام برنامه کنسرت‌های تهران و شهرهای دیگر با طعم چند اما و اگر
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود
  • پنجره ؛ ماکان باند