Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقش تلگرام در آشوب‌های اخیر غیرقابل انکار است؛ در واقع این شبکه‌ به بستری برای مانور عناصر معاند ملت ایران تبدیل شد و آن‌ها از این طریق مشغول خط دهی به آشوب‌طلبان و تخریبگران اموال مردم بودند.

تلگرام؛ بستری مناسب برای نفرت‌پراکنی و خشونت‌گرایی

از همان ساعات اولیه شروع آشوب‌ها، چندین کانال تلگرامی ترویج خشونت و نفرت‌پراکنی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این کانال‌ها حتی دستور کشتار هم صادر می‌کردند! نحوه ساخت کوکتل مولوتف، نارنجک و سایر مواد تخریب و تروریستی در این کانال‌ها آموزش داده می‌شد.

در این میان یکی از کانال‌ها که در داخل با نام «جاعل نیوز» معروف بود، سردمدار حمایت و تحریک آشوب‌طلبان بود؛ این کانال بدنام که پیش‌تر انواع و اقسام دروغ‌های شاخدار را تحویل مخاطبان می‌داد تا جاییکه صدای عناصر اپوزیسیون را هم درآورد، در مقطع زمانی آغاز آشوب‌ها، علنا ترویج خشونت، تروریسم و کشتار می‌کرد.

 

خشونت‌گرایی و تروریسم‌پروری کانال مذکور به قدری شدید و غلیظ بود که در نهایت دست‌اندرکاران تلگرام را علی‌رغم میل باطنی‌شان، وادار به انسداد این کانال مروج خشونت کرد.

 

پس از مسدود شدن کانال مروج تروریسم و خشونت، گردانندگان جاعل‌نیوز، کانال مشابه دیگری را با عنوان دیگری ایجاد کردند و مجددا محتوای تروریستی و مجرمانه خود را در آن کانال هم نشر دادند.

تبلیغ تروریسم؛ اقدام حیرت‌آورِ مدیر تلگرام

در شب سال نو میلادی، پاول دوروف مدیر تلگرام در پیام تبریک سال 2018، در اولین پاراگراف پیام خود به ایران اشاره می کند و در اقدامی عجیب طی توئیتی ضمن بیان تلویحی ناراحتی خود از انسداد کانال مروج خشونت جاعل‌نیوز، کانال جدیدالتاسیس گردانندگان جاعل‌نیوز را با ذکر مشخصات به تبلیغ رایگان کانال جایگزین آمدنیوز می پردازد.

دوروف در پیام خود ضمن حمایت از آشوب‌ها، از ایجاد محدودیت برای تلگرام در اوج آشوب‌ها و تلاش ضد انقلاب برای بحران سازی داخل ایران، انتقاد کرده و صراحتا با آوردن حساب کاربری جدید کانال مرج تروریسم، آن را تبلیغ می کند.

حال سوالی که اینجا بوجود می آید این است که دلیل حمایت مدیر تلگرام از کانالی که خود او به علت ترویج خرابکاری و آموزش اقدامات تروریستی مسدود کرده بود چیست؟

آیا نیت و محتوای کانال مروج تروریسم با تغییر نام ظاهری آن تغییر می کند؟؟

همانطور که خود مدیر تلگرام قبلا اعلام کرده بود، مدیران کانال جاعل نیوز با او در تماس بوده اند، آیا رابطه ای بین تلگرام که پروژه آن در آمریکا طراحی و پیاده سازی شده است، با گردانندگان پشت صحنه آمد نیوز وجود دارد؟

و مهم ترین سوال اینکه، چرا دوروف در مهم ترین پیامش به مخاطبین تلگرام در شب سال نو میلادی، مهم ترین بخش از پیام خود را به ایران و آن هم تبلیغ صریح یک کانال مروج تروریسم و خشونت طلبی اختصاص می دهد؟

به نظر می رسد، پاول دوروف باهوش تر از آن باشد که از اهداف کانال هایی مانند جاعل نیوز بی خبر بوده، حتی یک فرد عادی هم می‌تواند این موضوع را به سادگی متوجه شود و بداند که با تغییر نام ظاهری، تغییری در اصل موضوع و نیت گردانندگان این کانال ها بوجود نمی آید،به طوری که با جستجویی ساده در این کانال جدید، می‌توان مشاهده کرد که کانال مروج خشونت و بحران سازی همچنان به همان رویه قبلی خود ادامه می دهد و تغییری در سیاست های آن ایجاد نشده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی در کانال سوم کریدور ششم عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران از بین رفتن التهابات سیاسی و ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل افت پلکانی بازار ارز می‌دانند. روز پنجشنبه تتر با دلار در یک کانال معامله شد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار امروز با کاهش ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی به کانال سوم کریدور ششم عقب‌نشینی کرد. افت قیمت اسکناس آمریکایی از ابتدای هفته اخیر پیوسته ادامه داشت و با نوسانات محدود کاهش پلکانی را تجربه کرد.

در تعادل عرضه و تقاضا، دلار کاهشی شد

معامله‌گران در روزهای اخیر عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان کردند. آنها از بین رفتن ریسک‌های سیاسی را در کنار ارزپاشی سیاست‌گذار دلیل روند نزولی قیمت دلار در هفته نخست اردیبهشت می‌دانند.

در یک هفته اخیر اخباری مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی برخی مقامات آمریکایی مطرح شد؛ اما معامله‌گران معتقدند بازار ارز در سال‌ها و ماه‌های گذشته به طور پیوسته این اخبار را به خود دیده و از آنها تاثیر نگرفته است. کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند آنچه قیمت دلار را تعیین می‌کند بخش‌نامه و دستور و تهدید نیست. اثر رشد نقدینگی و تورم مهمترین دلیل هر بازاری برای رشد قیمت‌هاست.

درهم آماده تغییر کانال شد

قیمت درهم امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با کاهش ۱۴۰ تومانی به پله‌ نخست کانال ۱۷ هزار تومانی برگشت و با رقم ۱۷ هزار و ۱۸۰ تومانی در حال معامله است. تتر با کاهش ۴۵۰ تومانی همپای دلار ارزان شد و با رقم ۶۳ هزار و ۹۵۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۲۰۰ تومانی با رقم ۷۹ هزار و ۴۰۰ تومان در حال معامله است. امروز یورو کاهش محدود ۵۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۸ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز گذشته افزایش‌های قابل توجهی داشتند و در کریدور ۴۰ هزار تومانی یک کانال صعود کردند؛ اما امروز تغییر قیمت نداشتند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و با همان رقم روز چهارشنبه عرضه شد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899635

دیگر خبرها

  • عکس دیده نشده از سرکرده جیش الظلم درکنار سرکرده جیش الشیطان
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود