Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر کاتولیکهای جهان در سخنرانی سالانه خود خطاب به مردم جهان از تمام کشورها خواست تا به منظور کاهش تنشها در شبه جزیره کره، از روند گفت و گوها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیکهای جهان در سخنرانی سالانه خود خطاب به جهانیان از تمام کشورهای جهان خواست تا برای کاهش تنشها در شبه جزیره کره از روند گفتگوها حمایت کنند و همچنین برای وضع ممنوعیت قانونی و الزام آور بر تسلیحات هسته ای با یکدیگر همکاری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ فرانسیس در ادامه سخنان خود گفت: «به منظور یافتن راههای جدیدی برای غلبه بر تعارضات کنونی، افزایش اعتماد متقابل و تضمین یک آینده صلح آمیز برای مردم کره و کل جهان؛ حمایت از هر گونه تلاش در راستای پیشبرد روند گفتگوها در شبه جزیره کره از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است».

گفتنی است که یک روز پیش از گفتگوهای برنامه ریزی شده مقامات دو کره پیرامون حضور همسایه شمالی در بازیهای المپیک زمستانی «پیونگ چانگ» در کره جنوبی، پاپ فرانسیس نمایندگان ورزشی از بیش از ۱۸۰ کشور جهان را در سخنرانی روز دوشنبه خود مورد خطاب قرار داد.

برخی دیپلماتها این بازیهای المپیک زمستانی را سرآغاز احتمالی یک رشته بحث و گفتگوها پیرامون موضوعات بشردوستانه می دانند.

پاپ فرانسیس در این سخنرانی بار دیگر خواستار ارائه راه حل دو دولت برای مناقشه «اسرائیل- فلسطین» و همچنین رعایت «وضعیت موجود بیت المقدس» شد.

رهبر کاتولیکهای جهان در ادامه سخنرانی خود با اشاره به موضوع تغییرات اقلیمی، خواستار «تلاشی یکپارچه» برای پایبند ماندن به مفاد توافق پاریس (۲۰۱۵) با هدف کاستن از گازهای گلخانه ای شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند

وزیر امور خارجه گفت: هر دو کشور ایران و مصر مصصم به برقراری ارتباط هستند؛ از این رو در حال تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط دیپلماتیک هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هئیت دولت، اظهار داشت: گفتگویی با آقای سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در سفر اخیر داشتم و هر دو کشور مصصم به برقراری ارتباط هستند؛ از این رو در حال تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط دیپلماتیک هستیم.

وی درباره آتش بس در غزه تصریح کرد: حماس در چارچوب اصول خود پاسخی مثبت به طرح واقع بینانه مصر و قطر داده است و با این متن توافق موافقت کرده است.

وزیر خارجه افزود: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خود پایبند باشند و هیچ اتفاق دیگری نیفتد شاهد یک آتش بس در غزه خواهیم بود، اما نتانیاهو و افراد افراطی رژیم صهیونیستی خواهان تداوم جنگ هستند؛ زیرا اگر جنگ به پایان برسد بحران جدیدی در سرزمین‌های اشغالی پیش می‌آید.

درحال تکمیل...

دیگر خبرها

  • جدایی «دالی» از «فرانسیس» با مواد منفجره پس کشف ششمین جسد!
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های سراسر جهان
  • تظاهرات حمایت از فلسطین که در دانشگاه‌های سراسر جهان ادامه دارد
  • فرصت حج برای غزه
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه