Web Analytics Made Easy - Statcounter

بامداد دیروز دوشنبه وزیر خارجه آلمان در یک مصاحبه تاکید کرد که اتحادیه اروپا قرار است از «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران برای گفت‌وگو درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور دعوت کند. 

«زیگمار گابریل» گفت: «با فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) موافقت کردیم وزیر خارجه ایران را، در صورت امکان هفته آینده، دعوت کنیم» (جزئیات بیشتر).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره دعوت موگرینی از ظریف برای برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه 3 کشور اروپایی (انگلستان، آلمان و فرانسه) خاطرنشان کرد: آنچه که در برخی رسانه‌های وابسته رژیم صهیونیستی و به عمد و با اهداف مشخص در این خصوص مطرح شد قلب واقعیت و دروغ بود، ما با اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی روابط سازنده و مستمری داریم و دیالوگ، تماس و گفت‌وگو با آنها به طور مرتب وجود دارد.

بهرام قاسمی اضافه کرد: این نشست در روزهای پایانی هفته جاری در روزهای پنجشنبه و جمعه و یا زودتر در مقر اتحادیه اروپا و در دفتر خانم موگرینی در بروکسل برگزار خواهد شد و مرتبط کردن این نشست با مسائل داخلی ایران و ربط آن با این سفر که منابع آن مشخص است و با اهداف کینه‌توزانه صورت گرفته است ،درست نیست (جزئیات بیشتر).

حالا در تازه‌ترین خبرها درباره نشست آتی وزیر خارجه ایران با موگرینی و سه وزیر اروپایی، یک خبرنگار روزنامه آمریکایی خبری به نقل از مقام‌های اروپایی منتشر کرد.

خبرنگار وال استریت ژورنال در بروکسل در توئیتر خود خبر داده که دیدار آتی وزیر خارجه ایران با وزرای اروپایی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواهد بود.

«لورنس نورمن» نوشت: «مقام‌های اروپایی می‌گویند اگر جلسه هفته جاری بین جواد ظریف وزیر خارجه ایران و مقامات سه کشور اروپایی تایید شود، تمرکز این نشست روی توافق(هسته‌ای) ایران خواهد بود و نه اعتراضات و دیگر موضوعات».

این خبرنگار آمریکایی افزود: «(نمایندگان) اتحادیه راوپا و سه کشور اروپایی روز پنجشنبه با جواد ظریف درباره توافق هسته‌ای ایران دیدار خواهند کرد».

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به روند دادگاه بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی جریان دارد، گفت: با تصمیم رئیس جمهورمان به این پرونده ورود خواهیم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای اندونزیایی خود با بیان اینکه این کشور در پرونده قضایی بین المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی باز شده است، ورود خواهد کرد، گفت: تصمیمان بر این شده است.

وی با اشاره به حضورش در نشست بین المللی ریاض اظهار داشت: در این نشست و نشستهای مشابه این موضوع را دریافتم که بعضی کشورها در این پرونده می خواهند و آماده اند که موضعی اتخاذ کنند.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه تاکنون نیکاراگوئه و کلمبیا گامهای روشنی در این خصوص برداشته اند، افزود: ما نیز نتیجه بررسی های خود را به رئیس جمهورمان گفتیم و برای اولین بار تصمیم گرفته شده را اینجا اعلام می کنم. کار ما روی این برنامه مدت زیادی است که دنبال می شود. ما اقدامات حقوقی خود را دنبال خواهیم کرد. در این بین با همه کشورهای دوست و همپیمان در اینکه چه اقدامات بیشتری می توانیم انجام دهیم کار را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم