Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیده عادلیان راسی، مددکار اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص تاثیر حضور مددکار اجتماعی در کنار کادر پزشکی و تحقق درمان چند‌تخصصی سرطان کودک، گفت: در این شکی نیست که در دنیای امروز، مداخلات و درمان‌ها به سمت تیمی و گروهی کار کردن پیش می‌رود. به دلیل ویژگی و حساسیت‌های خاص کودکان، این امر در زمینه درمان سرطان کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه غالبی که در درمان سرطان کودکان در ایران مطرح است نگاه پزشکی و درمان جسمی این کودکان است. اما این نگاه در دنیا به سمت درمان جسمی، روانی و اجتماعی در حال تغییر است.

وی در ادامه افزود: گروه درمانی و پزشکان ما نیز به این نتیجه رسیده‌اند که برای درمان موثر، بایستی بخش روانی و اجتماعی بیمار نیز در نظر گرفته شود. مطالعات بسیار زیادی حتی توسط پزشکان و پرستاران انجام شده است که نتیجه این تحقیقات بر درمان bio psychosocial یا همان درمان همزمان جسمی، روانی و اجتماعی تاکید می‌نماید. من هم به استناد این مطالعات و همچنین بر اساس تجربیات مداخله‌ای و تحقیقاتی خود، معتقدم این نگاه می‌بایست در درمان سرطان کودک به طور جدی دنبال شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی درباره تاثیر نوع نگاه مددکاری اجتماعی در درمان خاطر نشان کرد: نگاه مددکار اجتماعی وقتی در کنار کادر درمان قرار می‌گیرد می‌تواند در مراحل درمانی از جمله تشخیص بسیار کمک‌کننده باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که توسط سایر حرفه‌های درگیر در گروه درمانی مغفول می‌ماند بحث مراجعه محوری و اهمیت دادن به کرامت انسانی است که این کار را مددکاران اجتماعی می‌توانند به نحو احسن انجام دهند.

وی تاکید کرد: در بحث مراجعه محوری و کرامت انسانی یکی از مهم‌ترین مسائل، بحث پذیرش و قبول موقعیت بیماری توسط فرد بیمار است. به علت نوع نگاه، تخصص و مشغله تیم پزشکی، آن‌ها نمی‌توانند به این مسئله بپردازند و این مسئله بایستی توسط مددکار اجتماعی بررسی شود. همچنین مددکار بایستی با هماهنگی با روان‌شناس، به کاهش استرس کودک و خانواده او کمک کند تا افراد از ترس‌ها و ناامیدی‌های خود به سمت امید حرکت کنند.

عادلیان در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در مرحله تشخیص بیماری توسط مددکاراجتماعی بایستی صورت گیرد کمک به فرد است تا به‌ جای فقط پرداختن به نگرانی‌های طبیعی خود و ماندن طولانی مدت در آنها به منابع امید روی آورد و این منابع را گسترش دهد.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده