Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات گفت: مشکلات امنیتی باعث شده که حوزه های رای دهی در برخی از شهرستانهای هرات مشخص نشده و در این مکانهای رای گیری انجام نمی‌‌گیرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان،  داوود صدیق زاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات با اشاره به آغاز به کار این کمیسیون برای بررسی مناطق مختلف در هرات و ایجاد مراکز رای دهی برای انتخابات پارلمانی در افغانستان گفت: تیم های مختلف پس از گذشت چند ماه در بررسی‌های خود برای ایجاد مراکز رای‌دهی با مشکل تهدیدات امنیتی مواجه بوده و در برخی از شهرستانها به دلیل تهدیدات امنیتی و وجود طالبان و مخالفین مسلح دولت مراکز رای‌دهی مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در انتخابات پیش‌روی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای هرات 480 مرکز رای‌دهی را مشخص کرده که مسئولین این کمیسیون در هرات تنها توانسته اند 329 مرکز را مشخص کنند و در ‌آن رای‌دهی صورت می‌گیرد.

صدیق زاد گفت: در حال حاضر به دلیل تهدیدات شدید امنیتی مراکز رای‌دهی در شهرستانهای فارسی ، غوریان ، گلران ، ادرسکن و شیندند هرات نیز مشخص نشده و شهروندان آن مناطق ، از دادن رای به شخص مورد نظرشان باز خواهند ماند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات گفت: قرار است تا در برنامه‌ای برای آمادگی در انتخابات شفاف در افغانستان در مرحله اول کار ، توزیع کارت ‌های رای‌دهی به شهروندان هرات آغاز شود و کارت های گذشته نیز باطل خواهد شد تا در هنگام انتخابات فردی بدون کارت رای دهی نباشد و تمرکز این اداره بر این است تا انتخابات پارلمانی پیش‌روی نیز با شفافیت و مشکلات در هرات برگزار شود .

ازسوی دیگر «سید اشرف سادات» فعال مدنی در هرات نسبت به انتخابات آینده در افغانستان خوشبین نبوده و گفت ، بحران بی اعتمادی مردم نسبت به دولت در برنامه انتخابات یک نگرانی جدی است.

وی گفت: تا زمانی که حکومت شفافیت را در روند انتخابات نهادینه نسازد، انتخابات پیش روی بگونه بایسته آن برگزار نخواهد شد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که برگزاری انتخابات شورای ملی تاکنون در حاله‌ای از ابهام قرار داد ؛ کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز در انتخابات پیش روی 10 میلیون رای دهنده را در کل افغانستان در نظر گرفته است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!

در پی اعتراض یکی از ورزشکاران، انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان مجدد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی برای انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون در مجمع انتخاباتی، پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد و در نهایت حسن تفتیان به عنوان رئیس این کمیسیون و حسن تفتیان، کیوان قنبرزاده، مهدی پیرجهان، فرزانه فصیحی، تکتم دستاربندان و الهام هاشمی به عنوان نماینده ورزشکاران حاضر در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی، انتخاب شدند.

حسین رسولی، قهرمان بازی‌های آسیایی، اعتراض داشت که در انتخابات این کمیسیون تخلف صورت گرفته است و دو نفر از اعضای غایب (قنبرزاده و فصیحی که خارج از کشورند) بر خلاف آیین‌نامه به صورت تلفنی رای داده‌اند.

این اعتراض به وزارتخانه رسید و در نهایت وزارت ورزش نیز اعلام کرد که باید انتخابات مجدد برگزار شود.

پس از برگزاری مجدد انتخابات، حسین رسولی به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد و رسولی، مهدی پیرجهان، سبحان احمدی، تکتم دستاربندان، مریم کاظمی و حمیده اسماعیل‌نژاد نیز به عنوان اعضا حاضر در مجمع انتخاب شدند.

نکته قابل توجه در این زمینه این بود که حسن تفتیان که در انتخابات قبلی با دو رای تلفنی کیوان قنبرزاده و فرزانه فصیحی به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شده بود، در انتخابات مجدد رای نیاورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی