Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از اختصاص چهار هزار و 971 میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای واحدهای تولیدی و صنعتی این استان خبر داد.

پیمان الماسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان تسهیلات به 22 واحد تولیدی استان تعلق گرفته است، اظهار کرد: این میزان تسهیلات بین سال های 1394 تا 1396 به این واحدها پرداخت شد تا بتوانند علاوه بر حفظ و توسعه تولید، نسبت به صادرات محصولات خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به واحدهای صنعتی در 6 حوزه تسهیلات پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات در بخش اشتغال فراگیر، صندوق توسعه ملی، طرح مشارکت روستاییان، بازسازی و نوسازی واحدها، رونق تولید و مراجعه مستقیم به بانک ها پرداخت می شود.
الماسی تاکید کرد: در سال جاری علاوه بر تسهیلات صندوق توسعه ملی، 703 میلیارد ریال دیگر نیز در سه حوزه شامل بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی به سه طرح به میزان 112 میلیارد ریال، رونق تولید به 42 طرح به میزان 548 میلیارد ریال و مراجعه مستقیم به بانک های عامل به 15 طرح به میزان 43 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی یادآور شد: تاکنون در حوزه اشتغال فراگیر 139 طرح به میزان 527 میلیارد ریال مصوب و به بانک های عامل معرفی شده اند اما به علت شروع تازه این طرح پرداختی صورت نگرفته ولی تا پایان سال این واحدها و دیگر واحدهای متقاضی که پرونده انها در دست بررسی است از این تسهیلات بهره مند می شوند.
الماسی گفت: در حوزه مشارکت روستاییان نیز 18 طرح به مبلغ 150 میلیارد ریال مصوب و به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده و متقاضیان اجرای این طرح ها اکنون در حال سیر مراحل قانونی دریافت تسهیلات خود هستند.
وی برگزاری کارگروه های تسهیل و رونق تولید را از سیاست های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: این کارگروه از 18 خرداد 1394 شروع شده و تاکنون 107 جلسه استانی آن در کردستان تشکیل شده است.
به گفته وی، در این کارگروه ها، 595 پرونده واحدهای تولیدی مشکل دار استان بررسی شد و طی آن اعضای کارگروه 795 مصوبه برای رفع مشکلات این واحدها داشته اند.
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: تاکنون حدود 61 درصد از این مصوبه ها به نتیجه رسیده است که علاوه بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه اشتغال نیز هفت هزار و 711 شغل را تثبیت کرده است.
872 واحد صنعتی در استان کردستان با ظرفیت اسمی اشتغال 16 هزار و 114 نفر پروانه بهره برداری گرفته اند، 47 درصد (412 واحد) از واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال هستند، 27 درصد (237 واحد) نیمه فعال و 26 درصد (223 واحد) نیز غیر فعال هستند.
10 هزار و 673 نفر شامل 66 درصد ظرفیت اشتغال اسمی هم اکنون در واحدهای تولید استان کردستان مشغول بکار هستند.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان گفت: وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه‌ پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند. وزارت صمت،‌ ستاد واحدهای تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن واحدهای تولیدی احیاشده در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند. به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی