Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@07:30:16 GMT

بیمارستان‌های تهران چند ساله‌اند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۰۱۴۱

بیمارستان‌های تهران چند ساله‌اند؟

رییس اداره اورژانس بیمارستان‌های وزارت بهداشت درباره میزان آمادگی بیمارستان‌های تهران جهت ارایه خدمت در زمان بحران توضیح داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اداره اورژانس بیمارستان‌های وزارت بهداشت درباره میزان آمادگی بیمارستان‌های تهران جهت ارایه خدمت در زمان بحران توضیح داد.

دکتر حسن واعظی با بیان اینکه یک‌سوم بیمارستان‌های تهران مربوط به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی بوده و تحت پوشش مستقیم وزارت بهداشت قرار دارند، گفت: در دولت یازدهم بارها بحث افزایش ایمنی سازه‌ای و غیرسازه‌ای بیمارستان‌ها در زمان بحران بویژه برای زلزله در تهران مطرح شد و خوشبختانه در بیمارستان‌هایی که از سال ۹۳ در طی اجرای طرح تحول نظام سلامت ساخته شده، بحث ایمنی سازه‌ای بسیار مورد تاکید بوده و در ساخت آنها از مهندسین با درجه بالا استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت و وزارت مسکن و شهرسازی برای ایمنی سازه‌ای مدنظر قرار گرفته است.
بیمارستان‌های فرسوده‌ای که خطر آفرینند

رییس اداره اورژانس بیمارستان‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه متوسط عمر بیمارستان‌های استان تهران بالای ۲۵ سال است، افزود: قاعدتا این بیمارستان‌های فرسوده می‌توانند در زمان زلزله خطراتی داشته باشند.

وی ادامه داد: البته در چهار سال اخیر عمده بیمارستان‌های ما درگیر بحث مقام‌سازی سازه‌ای نیز بوده‌اند و در بسیاری از بخش‌ها از جمله کلینیک‌های بیمارستانی، بخش‌های ویژه، بخش‌های زنان و... عمدتا سازه‌های نو و جدیدی ایجاد شده است.


کمبود تخت بیمارستانی در تهران جدی است

واعظی با بیان اینکه بحث کمبود تخت بیمارستانی در استان تهران به طور کلی جدی است و این موضوع باید مورد تاکید دولت و حوزه حاکمیت باشد، گفت: خوشبختانه در بحث آمادگی در برابر بلایا مانورهای متعددی برگزار شده است. از طرفی سازمان‌های امدادگر تلاش می‌کنند تا میزان آمادگی خود و نیروهای درمانی را افزایش دهند.

وی درباره برنامه افزایش ظرفیت اورژانس‌ها نیز گفت: بحث آمادگی برای افزایش ظرفیت پذیرش اورژانس‌ها نیز در گذشته مطرح شد، در چند سال اخیر هم مورد تاکید وزارت بهداشت بوده و تیم‌های اجرایی ما هم در وزارت بهداشت به آن می‌پردازند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دنبال برخورد سواری پراید با خودرو اِل ۹۰ در جاده اهر_تبریز ۹ نفر مصدوم شدند.

وحید شادی‌نیا در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: شامگاه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، به دنبال برخورد سواری پراید با خودرو ال ۹۰ در جاده اهر_تبریز حوالی چهار کیلومتری پس از بیلوردی، ۹ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: پنج آمبولانس اورژانس در صحنه حادثه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اورژانس استان آذربایجان شرقی، وی اذعان کرد: پنج مصدوم حادثه توسط اورژانس به بیمارستان هریس و چهار مصدوم تحت مراقبت کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان اهر انتقال یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا