Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:یک وکیل داگستری با بیان اینکه فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی برای همیشه و به‌طور کامل غیرممکن است و صدمات زیادی را به دنبال خواهد داشت، گفت: تا زمانی که جامعه به فرهنگ استفاده از فضای مجازی نرسیده و تا زمانی که ساز و کارهای نظارتی قوی برای استفاده از آن به وجود نیامده است برای حفظ منافع ملی و جلوگیری از تحریک و تهییج اخلاقی و امنیتی، فیلترینگ فضای مجازی به نفع منافع و امنیت عمومی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد ،منصور پورنوری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فضای مجازی پدیده نوظهوری است که هم تسهیلات و هم مشکلات فراوانی را به وجود آورده است، گفت: از فضای مجازی در ابعاد گوناگونی مانند علمی، فرهنگی، اجتماعی و تبادل اطلاعات می توان استفاده کرد. با توجه به گسترش ارتباطات جهانی استفاده از فضای مجازی اجتناب ناپذیر است و علاوه بر آن از بعد تبادل اطلاعات، اطلاع رسانی و آگاه سازی انسان جزء حقوق اجتماعی و بشری او محسوب می شود.
این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: بنابراین فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی برای همیشه و به‌طور کامل غیرممکن است و صدمات زیادی را به دنبال خواهد داشت و موجب انزوا و انفکاک جامعه خواهد شد، اما از آنجایی که فرهنگ استفاده از فضای مجازی مقوله ای است که در بسیاری از جوامع هنوز ایجاد نشده و یا کامل نشده است تا این فرهنگ و آگاهی بوجود نیاید با موضوع فیلترینگ و کنترل مواجه هستیم.
وی افزود: فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی لاجرم باید در مقاطعی برای حفظ و تامین امنیت داخلی، خارجی، اخلاقی و فرهنگی جامعه بطور مقطعی و موردی اعمال شود. به ویژه زمانی که از ضعف های اجتماعی و سیاسی جامعه در جهت تخریب اجتماعی، اخلاقی و سیاسی در فضای مجازی استفاده می کنند. به اعتقاد من فیلترینگ دائمی و کامل غیرممکن است زیرا در مقابل آن فیلترشکن ها به وجود می آید. باید از فرصت فیلترینگ نسبت به آگاهی سازی و آگاهی‌دهی ماهیت تخریبی فضای مجازی اقداماتی صورت گیرد تا مردم به فرهنگ و قدرت تشخیص عوامل مخرب از عوامل سازنده مجهز شوند؛ سپس ساز و کارهای نظارتی بر فعالیت فضاها را بوجود آورند.
پورنوری در پایان با بیان اینکه جوامع پیشرفته که در آنها به ظاهر آزادی کامل فضای مجازی وجود دارد از ساز و کارهای نظارتی قوی استفاده می شود و به موقع با عوامل ناسازگار برخورد می نمایند، اظهار کرد: در نتیجه به اعتقاد من تا زمانی که جامعه به فرهنگ استفاده از فضای مجازی نرسیده و تا زمانی که ساز و کارهای نظارتی قوی برای استفاده از فضای مجازی به وجود نیامده برای حفظ منافع ملی و جلوگیری از تحریک و تهییج اخلاقی و امنیتی، فیلترینگ به نفع منافع و امنیت عمومی جامعه است. برچسب ها: ضرورت اطلاع‌رسانی آزاد ، فیلترینگ ، فضای مجازی ، منصور پورنوری وکیل دادگستری

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره که با محوریت تولیدات نوجوانان 9 تا 18 سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در 6 موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است.حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی)خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون،نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون(هویت اجتماعی)ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون۳- فضامون (هویت مجازی)تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتیامن و سالم بسازیم۴- خاکمون (هویت ملی)تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.۵-خدامون (هویت دینی)درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون 

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد.

جوایز جشنواره شامل میلیاردها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است.همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود. آئین اختتامیه جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم