Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:50:35 GMT

پیشنهاد ذخیره یارانه‌ها در صندوق‌های بیمه

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۱۲۲۵

پیشنهاد ذخیره یارانه‌ها در صندوق‌های بیمه

کارشناس حوزه کار پیشنهاد ذخیره یارانه‌ها در صندوق‌های بیمه را مطرح کرد و گفت: برای کاهش نرخ بیکاری و گذشتن از فشار بیکاران دهه شصتی باید راهکاری منطقی برای حل بیکاری آنها بیاندیشد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم ساماندهی دهه شصتی ها در ورود به بازار کار، گفت: دهه شصتی ها کسانی بودند که از ابتدا با ورود به مدارس ابتدایی فشار زیادی به آموزش و پرورش وارد کردند و بیشترین متقاضیان کنکور بودند که بعد ازفارغ التحصیلی، بازار کار را با انباشت نیروی جویای کار مواجه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولتهای گذشته هیچ راهکاری برای اشتغال و ساماندهی آنها نداشتند یا نتوانستند کمکی به حل بیکاران دهه شصتی بکنند و با پولی کردن دانشگاه‌ها و تشویق آنها به ادامه تحصیل تلاش کردند تا فشار تقاضا در بازار کار را بشکنند و ورود دانش آموختگان را به تاخیر بیندازند.

حاج اسماعیلی متذکر شد: در حال حاضر دولت برای موفقیت باید از طریق راهکارهای دیگری این مساله را مدیریت کند چون بحران بیکاری بسیاری از بحران‌های اجتماعی را رقم زده و به جامعه فشار آورده است لذا دولت به فکر بیکاران دهه شصتی است و درصدد است تا برای گذشتن از این فشار راهکار منطقی برای حل بیکاری آنها بیاندیشد.

این کارشناس حوزه کار درعین حال به سیاست کشورهای دیگر در کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا نرخ بیکاری دستوری و بخشنامه‌ای پایین نمی‌آید. باید نرخ بیکاری به طور معقول پایین بیاید و نظام جامع خدمات تامین اجتماعی را هم در اختیار داشته باشیم.

به گفته وی پرداخت یارانه‌ها هیچ خروجی نداشته و رفاهی برای مردم محروم به ارمغان نیاورده است در حالی که معتقدم یارانه‌ها باید در صندوق های بیمه‌ای ذخیره شوند تا اقشاری که به هر دلیل نمی‌توانیم برایشان شغل ایجاد کنیم زیر چترحمایت صندوق‌های بیمه‌ای قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه زنان روستایی وعشایر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   براساس اعلام اداره کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ، مشمولین دارای شرایط که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد باشد، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق در سراسر استان و یا سایت صندوق به آدرس http://roostaa.ir (بخش ثبت‌نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

  پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور، استعلام تأیید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها و تخصیص بودجه، ثبت‌نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  مادران مشمول این طرح باید دارای سه فرزند در قید حیات باشند،   با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

  سطح درآمدی مشمولین، سطح یک درآمدی خواهد بود و تمام حق بیمه اعم از سهم بیمه شده و دولت در سطح یک درآمدی توسط دولت پرداخت می‌شود.

  مادران مشمول این طرح، همانند یک فرد شاغل بازنشسته می‌شوند و از مستمری بازنشستگی و در صورت عدم امکان کار، مستمری کارافتادگی بهره‌مند خواهند شد.

  بیمه اجتماعی مادران روستایی ارتباطی با همسر ندارد و حتی اگر همسر شاغل باشد، مادر غیرشاغل می‌تواند تحت پوشش صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته و از خدمات صندوق بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • ۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه زنان روستایی وعشایر
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری