Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، تصمیم اخیر حزب لیکود مبنی بر الحاق کرانه باختری رود اردن و‌ بیت‌المقدس به اراضی اشغالی یک گام در راستای سیاست‌های هماهنگ‌ شده رژیم صهیونیستی با آمریکا برای پرونده منطقه غرب آسیا است. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ بین الملل آسیای غربی سیاست خارجی نظرات

«احمدرضا روح‌الله‌زاد»، کارشناس مسائل غرب آسیا و دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص طرح الحاق شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، با اشاره به اینکه تصمیم حزب لیکود سیاست هماهنگ واشنگتن و تل­ آویو برای پرونده منطقه است، بیان داشت: طرح‌ حزب لیکود به دنبال تحقق اهداف صهیونیست­‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به اقدام جدید صهیونیست­‌ها علیه فلسطینیان گفت: در حقیقت تصمیم اخیر حزب لیکود مبنی بر الحاق کرانه باختری رود اردن و‌ بیت‌المقدس به اراضی اشغالی که پیش‌نویس آن را تصویب کردند، یک گام در راستای سیاست‌های هماهنگ‌ شده رژیم صهیونیستی با ایالات متحده آمریکا برای پرونده منطقه غرب آسیا است.

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تأکید بر هدفی که تصمیم اخیر حزب لیکود دنبال می­‌کند، اشاره داشت: طرح این موضوع تلاشی برای حل مسئله فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی است تا طرح آمریکا در غرب آسیا به نتیجه مطلوب خود برسد.

وی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن تجاوز غیر مشروع خود تأکید داشت: 1500 عضو لیکود در نشست اخیر مشارکت داشتند و قرار بر این شد که این پیش‌نویس در کنست مطرح و در آنجا به رأی‌گیری گذاشته شود.

روح‌الله‌زاد با توجه به واکنش­‌های موجود به تصمیم اخیر حزب لیکود گفت: این موضوع با واکنش‌هایی از سوی جامعه فلسطینی و همچنین برخی از مسئولان رژیم صهیونیستی روبه­ رو شد. وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در این‌ باره گفت که الحاق این مناطق به رژیم صهیونیستی امری غیرممکن است.

وی با تأکید بر موضع مقاومت فلسطین درباره این موضوع اشاره داشت: رهبران مقاومت به این موضوع هشدار دادند که حقوق فلسطینیان در این پیش‌نویس نادیده گرفته شده و این امر اقدامی در راستای طرح‌های آمریکا در سطح منطقه محسوب می­‌شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به واکنش فتح به الحاق کرانه باختری رود اردن و‌ بیت‌المقدس به اراضی اشغالی تأکید داشت: فتح نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد و این امر را اقدامی دانست که مسئله گفت‌وگوهای سازش را کاملاً منتفی می­‌کند. چراکه این گفت‌وگوها بر این منوال بود که دولت فلسطینی در بخشی از مناطق اشغالی 1967 شکل بگیرد.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,90,95/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست از بلایی خبر دادند که بر سر بنی گانتز عضو کابینه جنگ این رژیم در اطراف غزه آمده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتز در جریان بازدید از یادمردخای در اطراف غزه از ناحیه پا دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری شده است.

برخی منابع دیگر اعلام کردند که گانتز در بیمارستان تل هشومیر در تل آویو تحت عمل جراحی ساق پا قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری مخابره نکرده اند.

کد خبر 6092163

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند