Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز از فراهم شدن شرایط زایمان بدون درد دارویی در این بیمارستان خبر داد و گفت: این بیمارستان حدود یک سال است که به عنوان پایلون زایمان بدون درد دارویی در حال ارائه خدمات به مادران علاقمند به زایمان طبیعی بدون درد است.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دکتر لیدا حیدری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که این بیمارستان پایلوت «زایمان بی‌درد» در منطقه شمالغرب کشور است، افزود:حدود 90 درصد مادرانی که به این روش زایمان کرده اند رضایت کامل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز با اشاره به این‌که یکی از خواسته های اصلی متخصصان زنان و دوستداران مادر انجام نشدن زایمان به صورت سنتی است، افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های روحی و جسمی به مادر بخش زایمان بی درد در این بیمارستان راه اندازی شده است .  /div> وی با بیان این‌که با توجه به پیشرفت علم و داروهای جدیدی که وارد بازار شده، اکنون از روش‌های دارویی برای زایمان بی‌درد استفاده می‌شود، گفت: مادرانی که به این روش زایمان کرده‌اند رضایت کامل داشته و عوارض زایمان نیز بسیار کاهش یافته است .
حیدری ادامه داد: در این روش داروها فقط از طریق پمپ به بدن مادر منتقل می‌شود و هیچ تاثیر منفی برروی نوزاد ندارد . وی با تاکید بر این‌که در زایمان طبیعی آسیب کمتری به مادر وارد می‌شود و عوارض ناشی از عمل جراحی وجود ندارد، گفت: بر همین اساس جهت سلامتی مادران به دنبال ترویج زایمان طبیعی در استان هستیم. متخصص زنان و زایمان گفت: طی آذرماه گذشته 35 نفر از طریق زایمان بی درد دارویی در این بیمارستان وضع حمل کرده اند، . وی ادامه داد: در این روش یک تکنسین بیهوشی به همراه ماما در کنار مادر حضور داشته و به طور مرتب تا زمان زایمان تحت مراقبت و کنترل است . حیدری با اشاره به راه اندازی بخش ال دی آر (LDR)  تا پایانسال جاری در این بیمارستان، افزود: در این بخش به هنگام زایمان بی درد همسر فرد نیز می تواند در کنار او حضور یابد و ورودی این بخش برای راحتی حال دیگر بیماران به صورت جداگانه خواهد بود .
وی خاطرنشان کرد: قبل از انجام زایمان بی درد وضعیت مادر توسط متخصص بیهوشی و متخصص زنان و زایمان بررسی می شود و این زایمان با رضایت آگاهانه فرد انجام می شود .
رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز با اشاره به برگزاری کلاس هاس آموزشی زایمان طبیعی در این بیمارستان گفت: در این کلاس ها آموزش های لازم توسط کارشناسان مامایی به مادران باردار در هر بازه زمانی از بارداری که مراجعه کنند، ارائه می شود .
وی با تاکید بر این‌که باید در زمینه زایمان طبیعی در جامعه فرهنگ سازی شود، افزود: در زایمان طبیعی خونریزی های بعد از عمل جراحی، عفونت، ناتوانی در حرکت و دیگر عارضه‌های عمل جراحی سزارین وجود ندارد به همین دلیل نیازمند ترویج فرهنگ سازی در این زمینه هستیم .
حیدری اظهار کرد:  مادرانی که زایمان نخست آن ها به صورت سزارین انجام شده است، بعد از گذشته حداقل سه سال و ترمیم بافت رحم در شرایط خاص و با بررسی متخصص زنان و زایمان، در صورت تایید پزشک می‌توانند زایمان طبیعی انجام دهند . گفتنی است؛ در پایان این جلسه، خبرنگاران از نزدیک از بخش‌های زایمان طبیعی این بیمارستان بازدید کرده و در جریان خدمات نوین ارائه شده در آن قرار گرفتند.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی منصور رضایی رئیس بیمارستان طالقانی تبریز گفت: این بخشها با حضور معاون توسعه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ۱۲ تخت و یک اتاق ایزوله در مجموع با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید. جراحی‌های مغز و اعصاب و عمل‌های جراحی ارتوپدی هم از اول اردیبهشت سال جاری در این بیمارستان راه اندازی می‌شود.

رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم افتتاح این طرح‌ها با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: ارائه خدمات مبتنی بر عدالت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد توجه بوده است.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های عادلانه‌تری را ایجاد کنیم و افزایش ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در بیمارستان طالقانی شهر تبریز نیز نمونه بارزی از این عملکرد است.

دستگاه سی.آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که توانایی‌های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید