Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، ایرج درزی مدیر حوزه جمع آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک، قاسم قندالی سرپرست جمع آوری اقلام اهدایی نیکوکاران موسسه خیریه کهریزک و احمدی تنکابنی در قالب یک نشست خبری، خبرنگاران را در جریان آخرین کمک‌های مردمی رسیده به موسسه خیریه کهریزک و زمان ارسال آن به زلزله زدگان استان کرمانشاه قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی تنکابنی، مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک، در خصوص مسئولیت چهل ساله موسسه خیریه کهریزک جهت کمک به مردم، گفت: در این 40 سال موسسه خیریه کهریزک سعی کرده در جهت تکلیف اجتماعی خود حرکت مفیدی داشته باشد. به همین منظور سعی کرد در جمع آوری کمک‌های مردم به صورت نقدی وغیر نقدی گام مثمرثمری بردارد. حاصل این تلاش این است که صبح سه‌شنبه بخش دوم کمک های مردمی به منطقه زلزله زده کرمانشاه ارسال می‌شود. تمامی این کمک ها از سوی خیرین و نیکوکاران به موسسه خیریه کهریزک رسیده است.

وی ادامه داد: طبق وظایف و مسئولیت‌هایی که داشتیم، موسسه خیریه کهریزک در تمامی دفاتر، سایت موسسه خیریه کهریزک و شبکه‌های اجتماعی به خیرین خود جهت جمع آوری کمک های نقدی وغیر نقدی اعلام آمادگی کردیم وسعی می کنیم که این را به دست مردم زلزله زده استان کرمانشاه برسانیم.

تنکابنی، درباره هدفمند بودن کمک‌های موسسه خیریه کهریزک به زلزله زدگان کرمانشاه، گفت: سعی شده  کمک‌های مردمی به کسانی که نیازمند هستند و مورد آسیب واقع شده‌اند برسد. صبح روز 19 دی ماه، چهار کامیون که حاوی کمک های مردمی است به سمت استان کرمانشاه ارسال می شود.  

وی در مورد میزان کلی ارقام کمک های رسیده به موسسه خیریه کهریزک گفت: هنوز جمع بندی مشخصی از میزان کمک های مردمی نداریم ولی اگر بخواهیم عددی در این زمینه اعلام کنیم به صورت تقریبی بیش از 800 میلیون تومان کمک‌های مردمی جهت ارسال به مناطق زلزله زده صورت گرفته است. ما یک موسسه مردم نهاد هستیم؛ سعی کردیم که اگر به موسسه یک ریال کمک شده باشد به اندازه پنج ریال از آن بهره بگیریم؛ به همین خاطر پروسه کمک به افراد زلزله زده طولانی شد. این کمک‌ها کاملا هدفمند بوده که امیدوارم گره‌ای از مشکلات عزیزان زلزله زده را باز کند.

ایرج درزی، مدیر حوزه جمع آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک، درباره ارسال اقلام کمکی که پنج شنبه گذشته به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شده است، گفت: در پی وقوع زلزله کرمانشاه آسایشگاه خیریه کهریزک، به عنوان عضوی از ایران زمین در پی زخم و مصیبتی که بر تن ایران وارد شد احساس همدردی کرد و با همت نیکوکاران و کمک‌های داوطلبانه و پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک و کمک‌های اعضای محترم هیئت مدیره اقلامی که مورد نیاز عزیزان زلزله زده بود را با کمک‌ها و حمایت مدیریت بحران کرمانشاه و مدیر هلال احمر کرمانشاه در قالب شش کامیون که در جمع دو کامیون آن را که شامل انواع  لوازم گرمایشی (هیتر) بود، روز پنج شنبه به کرمانشاه ارسال کرد.

درزی، در خصوص ارسال کمک های مردمی از سوی موسسه خیریه کهریزک در روز سه شنبه 19 دی ماه به مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: چهار کامیون انواع فرش، موکت، بخاری و انواع پوشاک زنانه، مردانه وبچه گانه و انواع کیف و کفش انواع پتو، رخت خواب، لحاف وتشک ابری و انواع حوله وملحفه به کرمانشاه ارسال شد.

 وی اضافه کرد: آسایشگاه آمادگی کامل دارد تا عزیزان زلزله زده ای که آسیب دیدند اعم از سالمندان، کودکان و معلولان را در آسایشگاه بستری کند.

 درزی در خصوص ساماندهی و نویا کهنه بودن اقلام رسیده، گفت: ما سعی کردیم اقلام رسیده شده را به درستی سامان دهی کنیم. همه اقلام رسیده شده نو و ارزش پولی آنها هنوز محاسبه نشده است.

درزی، در خصوص نحوه کمک برخی از خیرین، گفت: در برخی از مواقع کمک‌ها به این صورت بوده که افراد نیکوکاران می آیند ومی گویند که پولی را که با آن قصد به ساخت مدرسه یا کمک به عتبات عالیات داشتند تصمیم گرفته اند که به زلزله زدگان کمک کنند.

او خاطر نشان کرد: شماره حساب جهت کمک های مردمی به آسایشگاه خیریه کهریزک در سایت آسایشگاه موجود است که هموطنان عزیز جهت کمک های نقدی خود می توانند به سایت آسایشگاه خیریه کهریزک مراجعه کنند ودر آنجا حتما قید کنند که کمک به دست زلزله زدگان برسد. همچنین جهت کمک های خود با شماره تلفن های 42114 و38465 تماس حاصل کنند.

درزی درباره وقوع زلزله رودبار هم گفت: در زلزله روبار یک وضعیت خاصی وجود داشت. در آن زمان موسسه خیریه کهریزک بسیاری را اسکان موقت داد. در آن زلزله چند نفر بودند که دچار معلولیت شدند که هم اکنون آنها در آسایشگاه کهریزک نگهداری می شوند.

مدیر حوزه جمع آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک، درخصوص هزینه‌ها موسسه خیریه کهریزک و آمار آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، گفت: 85 درصد از هزینه های های جاری از طریق کمک های مردمی تامین می شود. آماری از تعداد آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه نداریم.

قاسم قندالی، سرپرست جمع آوری اقلام اهدایی نیکوکاران موسسه خیریه کهریزک، درباره اینکه کمک به برخی روستهای کرمانشاه کم بوده است، گفت: این افتخار نصیب من شده که کاروان کمک های مردمی را به کرمانشاه ببرم ودر بین مردم توزیع کنم. با هلال احمر هماهنگی شده تا در کرمانشاه یک نفر خاصی به عنوان راهنما  در کنار ما باشد تا کمک ها را به روستاهایی که از کمک رسانی بسیار کم بهره برده اند، برسانیم.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی

امیرحمزه خزایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح آبرسانی به روستا‌ها دارای تنش آبی را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، گفت: در تلاش هستیم طی یکی‌دو ماه آینده پروژه‌ها مذکور احداث شود.

احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی بوده که خزایی به آن اشاره کرد.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن سخن گفت و افزود: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

خزایی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

وی در اشاره به خدمات غیرعمرانی به توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم تحریر؛ توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف؛ کمک به آزادسازی یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی مالی؛ ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار؛ توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی اشاره کرد.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فرغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول