Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه مصر در واکنش به ادعای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز بر ثبات موضع کشورش درقبال فلسطین تاکید کرد و گفت، مصر از اعلام مواضعش هراسی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفتگویی تلویزیونی در واکنش به اقدام اخیر روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در انتشار مکالمه‌های ضبط شده منسوب به اشرف الخولی، افسر اطلاعات این کشور اظهار داشت: موضعگیری مصر در حمایت از مردم فلسطین  ثابت بوده و تغییری نکرده است و مصر از هیچ طرفی هراس ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری گفت: آنچه این روزنامه منتشر کرده احتمالا در راستای اهدافی سیاسی بوده و طبیعتا بی اساس است.

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: مصر طرح‌های بسیاری را برای حمایت از مساله فلسطین و یاری آن پیشنهاد داده که پس از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس درباره آنها گفتگو و رایزنی شد و سپس مصر پیش‌نویس قانونی برای مخالفت با اقدام آمریکا در شورای امنیت را ارائه کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: مصر در خفا صحبتی نمی‌کند و در دفاع از مساله فلسطین و حق فلسطینی‌ها هراسی ندارد.  از اعلام موضعگیری‌مان درباره فلسطین هراسی نداریم و این امر از طریق سیاست‌های روشنی که اتخاذ می‌کنیم برای همه روشن است.

مصر اولین کشوری بود که اقدام اخیر واشنگتن درباره قدس را محکوم کرد. این کشور در هشتم دسامبر یعنی دو روز پس از موضعگیری ترامپ خواستار برگزاری نشستی فوق العاده در شورای امنیت برای بررسی اثرات این اقدام در تضعیف روند برقراری صلح در خاورمیانه شد. سپس مصر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت پیشنهاد کرد که ۱۴ کشور به آن رای موافق دادند اما آمریکا آن را وتو کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اگرچه در حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، نیروی عمل کننده نیروی هوافضای سپاه بود اما شواهد نشان می‌دهد طرح‌های نظامی وجود دارد که در صورت درگیری وسیع، ارتش ایران نیز دست به اقدام موثر بزند. بر اساس گزارشی که مدت‌ها شبکه التغییر در تحلیل رزمایش ارتش پخش کرده بود و دیده نشده، ارتش ایران برای هدف قرار دادن بندر ایلات به عنوان اقدام مقابله‌ای تمریت کمرده است. گزارش تحلیلی این شبکه تلویزیون اردنی عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور