Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:34:58 GMT

هشت سد خاکی در استان اردبیل احداث می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۲۵۰۸

هشت سد خاکی در استان اردبیل احداث می شود

اردبیل-ایرنا-مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل گفت:هشت سد خاکی در این استان با هدف مهار آب های سطحی ،کنترل سیلاب و ذخیره آب در شهرستان های استان احداث می شود .

اصغر سلیمان زاده روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح ها با اخذ ردیف بودجه در آینده نزدیک آغاز می شود.
وی افزود: هم اکنون چهار طرح سد سازی در قالب طرح مرزی در استان از محل صندوق توسعه ملی در دست اجرااست و برای تکمیل و راه اندازی آنها یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمان‌زاده بیان کرد : این طرح ها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و تاکنون بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده و با تکمیل آنها شاهد رونق و توسعه کشاورزی در استان خواهیم بود .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل درباره احداث خط دوم آبرسانی اردبیل گفت: طرح های آبرسانی در این استان در نقاط مختلف شروع شده و برای تامین آب اشامیدنی شهر اردبیل هم خط دوم انتقال آب از سد یامچی در دستور کار است.
سلیمان زاده اضافه کرد: برای احداث این خط یک هزار و 200 میلیارد ریال و برای احداث تصفیه خانه هم 900 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص می توان بخشی از مشکلات آب اردبیل را برطرف کرد .
وی بیان کرد: بهترین راهکار برای تامین آب آشامیدنی و نیز صنعت رو به توسعه اردبیل انتقال آب از حوزه قزل اوزن در جنوب استان می باشد که خوشبختانه سهمی معادل 50 میلیون متر مکعب برای استان در وزارت نیرو تخصیص و نهایی شده و با انتقال آن آب این منطقه تا 30 سال آینده تامین و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.
سلیمان زاده با اشاره به بحث هایی در باره انتقال آب قزل اوزن و سهم شهرستان خلخال از این آب افزود: مسلم است که در صورت انتقال آب از قزل اوزن به اردبیل باید در طول مسیر نیازهای آب آشامیدنی و صنعت تمام مناطق موجود در مسیر از جمله شهرستان خلخال تامین شود که این امر نیز در طرح های موردنظر پیش بینی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی اردبیل هم اکنون از سد یامچی تامین می شود، گفت: برای افزایش کیفیت آب آشامیدنی اردبیل احداث برج آبگیر،احداث چهار پمپ شناور و احداث شفت آب در سد یامچی در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر 36 میلیون متر مکعب آب از سد یامچی برداشت می شود که باید برای استفاده بهینه و جلوگیری از مصرف بی رویه آب بیشتر از این فرهنگ سازی شود.
سلیمان زاده گفت: هم اکنون در دشت اردبیل با کسری 632 میلیون مترمکعبی آب روبرو هستیم به طوری که پنج برابر میزان معمولی در طول یک سال اضافه برداشت انجام شده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: زمینی به مساحت ۴۴ هکتار به شهرداری قم واگذار شده است تا در راستای احداث شهرک بازیافت اقدام شود.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: با همراهی مدیریت استان و اداره کل راه و شهرسازی، زمینی به مساحت ۴۴ هکتار واقع در جاده کوه سفید قم به شهرداری برای احداث شهرک بازیافت واگذار شده است.

وی افزود: این مسئله می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در سطح مناطق هشتگانه داشته باشد. تقریباً ۱۳۳ گاراژ ضایعاتی در سال گذشته تعطیل شدند و امیدواریم با ایجاد شهرک بازیافت مجموعه‌های مرتبط با بازیافت در این شهرک مستقر بشوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به دیوارکشی و آماده سازی این اراضی به عنوان گام نخست برای استقرار صنایع بازیافتی اضافه کرد: احداث مزرعه خورشیدی از دیگر اقدامات بهینه سازی استفاده فضای در مجتمع پردازش و دفن پسماند قم است.

اصفهانیان‌مقدم تاکید کرد: در این زمینه تفاهم اولیه حاصل شد تا از سطح زمین‌های مورد نیاز برای دفن پسماند شهری در سنوات گذشته برای احداث مزرعه‌های خورشیدی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته استقرار صنایع تکمیلی در سایت البرز مورد توجه بوده است، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کنونی استقرار این صنایع و در راستانی این هدف تولید گرانول از خطوط پردازش دو سوله پیش بینی شده و فاز اول برای اجرای یکی از سوله‌ها برای فرایندهای تکمیلی و تبدیلی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در سال گذشته خطوط انتقال پساب فاضلاب‌های تصفیه شده از تصفیه‌خانه جامع واقع در محدوده منطقه یک به سایت البرز به بهره برداری رسید گفت: همچنین در بحث انتقال گاز به سایت البرز نیازمند سرمایه گذاری بود که با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

اصفهانیان‌مقدم افزود: فرآیندهای مربوط به مدیریت پسماند در قم با توجه به کیفیت خدمات از نظر اقتصادی ارزان تمام شده است و قم با مدیریت فرآیندها، بازنگری آن‌ها و ارتقای کیفی خدمات یک مدل اقتصادی ارزان ارائه داده است.

کد خبر 751156

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • "قبرستان نو" قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • قبرستان نو قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • (تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب