Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@20:48:53 GMT

اصفهان رتبه نخست در توسعه بوم‌گردی را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۲۵۱۹

اصفهان رتبه نخست در توسعه بوم‌گردی را کسب کرد

مدیرعامل مجمع گردشگری استان اصفهان با اشاره به رتبه نخست اصفهان در توسعه بوم‌گردی گفت: با توجه به مجوز‌هایی که برای هتل‌سازی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعطا شده، ظرفیت اقامتی تخت هتل در اصفهان افزایش می‌یابد. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ استانها اصفهان نظرات

مهدی نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از اولویت‌های توسعه گردشگری اصفهان است اظهار داشت: احداث هتل نیازمند همراهی دستگاه‌های دولتی و نهادهایی همانند بانک است که این سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون در 23 شهرستان استان اصفهان توسعه هتل‌داری و خانه‌های بوم‌گردی در حال انجام بوده، تصریح کرد: حتی در برخی از روستاهای هدف گردشگری اقدام به اقامتگاه‌های روستایی نیز در حال انجام است.

مدیرعامل مجمع گردشگری استان اصفهان اصفهان در بحث زیرساخت خانه‌های روستایی و بومگردی رتبه نخست کشور را دارد، افزود: وحدت همه جانبه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کل استان حاکم است و در شهرستان‌ها به دلیل کمبود فعالیت در بخش تولید و صنعت، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به صنعت گردشگری روی آورند.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی پیگیر برنامه‌ریزی برای حضور مداوم گردشگری بوده، تصریح کرد: در اصفهان از چند سال گذشته ظرفیت اقامت رو به افزایش بوده و امسال نیز همانند سال گذشته چند هتل در دست احداث بوده که در چند ماه آینده به ظرفیت اقامتی تخت اضافه می‌شود.

نریمانی با بیان اینکه باید همکاری درباره بخش‌هایی را با عنوان جایگزین و مکمل اقامتگاه گردشگری از سوی نهادهای دیگر در دستور کار قرار گیرد، گفت: اکنون نگاه شورای شهر و شهرداری و استاندار اصفهان به گردشگری مثبت است که باید در این راستا سایر نهادها نیز همکاری داشته باشند.

وی پیرامون وضعیت گردش اقتصادی در صنعت گردشگری اصفهان بیان کرد: روال سرمایه‌گذاری در بخش تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری همانند دیگر بنگاه‌های اقتصادی نیست، البته اکنون سرمایه‌گذاران زیادی به این حوزه ورود پیدا کردند که نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی هستند.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر رضایی در دویست و چهارمین جلسه شورای مسکن استان فارس با اشاره به تلاش‌های محمود طالبان مدیرکل پیشین این اداره کل گفت: تا یک ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن خواهیم بود و گره‌های موجود در حوزه مسکن استان باز می‌شوند.

در این جلسه که با حضور استاندار فارس برگزار شده بود، وضعیت عملکرد شهرستان‌های استهبان، کوهچنار، رستم، پاسارگاد، خرّمبید و فراشبند در نهضت ملی مسکن با حضور فرمانداران بررسی شد.

در بررسی آمار عملکرد نهضت ملی مسکن در ۳۷ شهرستان استان فارس، استهبان با رتبه ۳۶ در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲، به عنوان شهرستان نخست استان در پایان سال انتخاب شد به طوری که از عملکرد ۱۲ درصد در فروردین ماه به ۸۰ درصد عملکرد در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده بود.

در این جلسه عملکرد شهرستان‌های کوهچنار، رستم، پاسارگاد، خرّمبید و فراشبند و مشکلات پیش روی آنان در حوزه مسکن بررسی و پیگیری شد.

کد خبر 6081395

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور