Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - اهالی نقطه جمعیتی شهید 'حسین ابراهیمی زاده' از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان که به گفته ساکنینش تنها حدود 600 متر از خط انتقال گاز فاصله دارد، حدود دو دهه است که از نعمت گاز طبیعی بهره مند نشده اند.

اهالی این نقطه جمعیتی با 45 خانوار جمعیت که پیش از این سازمان وجدانی نام داشت، با ارائه درخواستی به فرمانداری این شهرستان با امضا و اثر انگشت 45 نفر و تایید هیات امنان مسجد و شورای اسلامی روستای 'آقچلی سفلی' که هم اکنون زیر نظر شورای این روستا قرار دارند، خواستار گازرسانی به محل سکونت خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این درخواست که نسخه ای از آن به نمایندگی خبرگزاری جمهوی اسلامی در گنبدکاووس ارائه شده، اهالی این نقطه جمعیتی، دلیل عدم بهره مندی از نعمت گاز را نداشتن کد روستایی دانسته و آورده اند، با وجود اینکه این از نعمت آب شرب لوله کشی، برق و تلفن برخودار هستند اما حدود دو دهه است که از نعمت گاز محروم هستند.
اهالی این نقطه جمعیتی با وجود مراجعات و مکاتبات مکرر به ادارات و نهادها متولی (بخشداری، فرمانداری و شرکت گاز) که کپی برخی نامه های خود را نیز ضمیمه درخواست خود کرده و در اختیار ایرنا قرار داده اند، هنوز چشم انتظار اقدام مسئولان شرکت گاز برای گاز رسانی هستند.
ساکنین نقطه جمعیتی شهید حسین ابراهیمی زاده در درخواست از تقدیم چند شهید، جانباز و آزاده در راه پیرورزی انقلاب و اعتلای آن خبر داده و آورده اند: مسئولان حداقل به حرمت خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز، به این نقطه جمعیتی نیز همچون دیگر روستاهای همجوار که با جمعیتی کمتر، از نعمت گاز بهره مند شده اند، گازرسانی کنند.
اهالی این نقطه جمعیتی، زیرسازی و آسفالت جاده روستا را از دیگر درخواست های خود مطرح کرده و گفته اند، جاده ارتباطی آنها با تنها یک کیلومتر فارصله از جاده اصلی ( بزرگراه گنبد - آزادشهر )، نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد.
نماینده اهالی این نقطه جمعیتی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان، باید به این روستا و مردم آن که ایرانی هستند نیز توجه کنند و نباید به خاطر نداشتن کد روستایی از خدمات نظام محروم شوند.
عباس پیفه با قدردانی از ارائه برخی خدمات عمومی چون آب شرب، برق و تلفن به اهالی این نقطه جمعیتی، افزود: برای گازرسانی از سال 78 پیگیری شده و حتی شرکت گاز در مقعطی نیز مطالعات و نقشه گاز رسانی را نیز تهیه کرد اما در ادامه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دلیل نداشتن کد روستایی مانع از گاز رسانی شد.
وی اضافه کرد: سال هاست که مردم این روستا به جای گاز طبیعی که خط انتقال آن تنها 600 متر از روستا فاصله دارد، از نفت سفید و چوب برای گرمایش منزل و پخت پز استفاده و مشکلات آنها از جمله تهیه نفت، بوی بد و دود را تحمل می کنند.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز با تایید مسائل و مشکلات اهالی نقطه جمعیتی شهید ابراهیمی زاده این شهرستان و دریافت نسخه ای از درخواست اهالی آن، گفت: براساس قانون مجلس شورای اسلامی ارائه خدمات عمومی به نقاط جمعیتی و سازمان ها با هدف پیشگیری از تخریب اراضی زراعی ممنوع است.
احمدرضا آدینه افزود: ارائه برخی خدمات مانند آب و برق رسانی به این نقاط جمعیتی در اوایل انقلاب صورت گرفته است و اکنون ارائه خدمات جدید به آنان به دلیل سکونت موقت آنان، ممنوعیت قانونی دارد.
وی اضافه کرد: دربخش مرکزی گنبدکاووس 34 نقطه جمعیتی داریم که درخواست اهالی آنان برای دریافت کد روستایی، به استانداری گلستان انتقال داده شده است.
آدینه گفت: برای رفع مشکل اهالی نقطه جمعیتی شهید 'حسین ابراهیمی زاده' و دیگر نقاط جمعیتی فاقد کد روستایی، بر اساس تبصره چهار قانون تملک اراضی، از طریق منابع طبیعی زمین مورد نیاز در روستاهای همجوار این نقاط که از امکانات خدماتی و رفاهی همچون آب ، برق و گاز برخوردار هستند، گذاشته می شود.
وی تصریح کرد: بیشتر اهالی نقاط جمعیتی حاضر به ترک مکان فعلی خود نیستند و از طرفی نیز ارائه خدمات عمومی به آنان ممنوعیت قانونی دارد، که در این خصوص بایستی قانون اصلاح شود و یا تصمیماتی توسط مقامات استانی یا وزارت کشور اتخاذ گردد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و دارای 160 روستای دارای کد شناسایی و حدود 40 نقطه جمعیتی می باشد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شبکه‌ دامپزشکی جرقویه با اشاره به تداوم اردو‌های جهادی دامپزشکی در سطح شهرستان گفت: در این مرحله بیش از ۱۰۰ هزار دام سبک عشایر ایل عرب جرقویه و دام و طیور روستائیان رایگان بر علیه بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت واکسینه شده اند.
قربانعلی عرب جعفری افزود: در این اردوی دو روزه ۲ گروه ۴ نفره از شبکه دامپزشکی جرقویه خدمات رایگان ارائه کردند، علاوه بر دام و طیور، سگ‌های گله نیز بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


عرب جعفری افزود: با توجه به آغاز کوچ عشایر ایل عرب جرقویه به مناطق ییلاقی استان اصفهان و استان‌های همجوار، تمام دام‌های عشایر به صورت کامل در این طرح تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.
اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد خدمت رایگان در قالب اردو‌های جهادی به عشایر و روستائیان استان ارائه داده است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس در گنبد آغاز شد