Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا طاهری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اینکه ترکیب دو شعر با یکدیگر در موسیقی یک کار ذوقی است، گفت: اگر دو شعر با هماهنگی قبلی با دو شاعر در یک اثر موسیقی با هم ترکیب شود اشکالی ندارد. چون با احتمالا با هم موسیقی هماهنگ می شود  و یک معنای مجدد و زیبایی پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به این صورت نباشد یک که مصراع از یک شعر و مصراعی از شعر دیگر در یک اثر موسیقایی بگذارند و با هم ترکیب کنند.

وی افزود: یک بخش از غزل مولانا را با بخشی از غزل سعدی  در کنار هم در تصنیف های قدیم می آوردند. اما این که دو شاعر اصلا در جریان نباشند و اثر آن را هم با هم مخلوط کنند درست نیست. قاعدتا باید دو شاعر در جریان قرار بگیرند. ممکن است بعضی شاعران حساسیت هایی داشته باشند و آن کسی که از شعر یک شاعر در اثر موسیقی خود استفاده می کند باید حقوق مادی قضیه را به شاعر بپردازد. وقتی می خواهند برای یک اثر موسیقی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کنند، به امضای واگذاری اثر توسط شاعر به خواننده نیاز دارد. یعنی خواننده باید امضای شاعر را از وی بگیرد.

این شاعر اظهار داشت: قانون کپی رایت برای مردم و تولید کنندگان آثار ادبی جا نیفتاده است. برخی گمان می کنند که می توان از این قانون در کشور عبور کرد و حق شاعر و نوازنده را به وی پرداخت نکرد. متاسفانه این مسئله در همه شئون کشور وجود دارد و در ترانه و موسیقی کشور هم دیده می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم

شهرام شکیبا، منتقد سینما، شاعر طنزپرداز، مجری و بازیگر تلویزیون است که با حضور در فصل جدید برنامه مدار بسته به تعریف ماجرای ورودش به عرصه شعر پرداخته است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است