Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@07:05:51 GMT

۳۱ روستای بخش مرزداران سرخس بدون گاز هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۳۶۳۹

۳۱ روستای بخش مرزداران سرخس بدون گاز هستند

بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس گفت: 31 روستای بخش مرزداران سرخس بدون گاز هستند که از این تعداد عملیات گازرسانی به سه روستا شروع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نصیریان در گفتگو با نسیم سرخس، درباره گازرسانی به روستاهای بخش مرزداران شهرستان سرخس، اظهار کرد: عملیات گازرسانی به سه روستا در بخش مرزداران در حال اجرا است و گازرسانی به روستاهای زالوغال، چکودر و شورلق وارد فاز عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس افزود: طرح مطالعاتی گازرسانی به ۲۳ روستای دیگر بخش مرزداران سرخس نیز به اتمام رسیده است.

 

نصیریان با اشاره به عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای زالوغال، چکودر و شورلق خاطرنشان کرد: در روستای زالوغال تقریباً شبکه‌گذاری تمام شده و در داخل روستا شبکه‌گذاری گاز به اتمام رسیده است و فقط بحث احداث «ایستگاه برداشت» است که عملیات احداث آن در حال انجام است.

 

وی عنوان کرد: عملیات گازرسانی به روستای چکودر نیز آغاز شده و اجرای این پروژه در این روستا تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس بابیان اینکه عملیات گازرسانی به روستای شورلق نیز حدود ۲۰ درصد اجرا شده است، تصریح کرد: طرح مطالعاتی ۲۳ روستای دیگر در دهستان پل خاتون به اتمام رسیده؛ اما قولی برای انجام عملیات گازرسانی داده نشده است.

 

نصیریان بیان داشت: اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای دیگر نیازمند دریافت مجوز برداشت و تصویب اعتبار از منابع ملی است که این اقدامات از طریق نماینده مردم سرخس در مجلس صورت می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: شرکت پیمانکار قول داده است در مدت ۳۶۵ روز عملیات گازرسانی به روستاها یعنی هم عملیات ایستگاه برداشت و هم عملیات شبکه گازرسانی را به پایان برساند.

 

بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: حدود دو ماه است که کار پیمانکار در بخش مرزداران سرخس شروع شده است.

 

نصیریان در پاسخ به سؤالی درباره تعداد روستاهایی که از نعمت گاز برخوردارند، یادآور شد: در بخش مرزداران روستاهای بغبغو، بزنگان، آب دراز و کلاته عوض فقط گاز دارند و بقیه روستاها در این بخش از این نعمت خدادادی محروم‌اند.

 

وی در پایان تصریح کرد: ۳۱ روستا در بخش مرزداران شهرستان سرخس بدون گاز هستند که از این تعداد عملیات گازرسانی به سه روستا شروع شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی