Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وابسته نظامی پیشین ایران در عربستان سعودی گفت: با وجود آنکه ارتش سعودی از سلاح‌های مدرنی برخوردار است و سالیانه در چندین نوبت از آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه، تجهیزات نظامی پیشرفته خریداری می‌کند، اما نیروی انسانی این ارتش به هیچ عنوان نیرویی با انگیزه و توانا نیست. عباسعلی منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در تشریح دلایل بازداشت شاهزاده‌های سعودی از سوی «محمد بن سلمان» در روز‌های اخیر که برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته صورت گرفت، اظهار کرد: وصیت «عبدالعزیز» به عنوان نخستین پادشاه عربستان سعودی در ابتدا این بود که پادشاهی بر مبنای ارشدیت به فرزندان و سپس به نوه‌های او برسد و این روند هم تا زمان «ملک عبدالله» و «ملک سلمان» هم حفظ شد، اما ملک سلمان در حین پادشاهی خود، قاعده بازی را بر هم زد و با کنار گذاشتن «محمد بن نایف»، پسر خود «محمد بن سلمان» را به عنوان ولیعهد انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این اقدام ملک سلمان حاشیه‌ها و جنجال‌های بسیار زیادی را در همان زمان به راه انداخت، عنوان کرد: در عربستان سعودی بیش از ۷ هزار شاهزاده مدعی وجود دارند و شاید از نظر سنی، «محمد بن سلمان» در حوالی رتبه پنج هزارم باشد.

وابسته نظامی پیشین جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی با بیان اینکه «محمد بن سلمان» وقتی که متوجه شد نمی‌تواند در برابر آن همه شاهزاده که از او بزرگتر بودند، دوام بیاورد تصمیم گرفت یک شوک وارد کرده و اعتراضات درون خاندانی آل‌سعود را سرکوب کند، گفت: او در همین راستا چندین شخصیت و شاهزاده سعودی را بازداشت کرد و به اشکال گوناگون آن‌ها را تحت کنترل خود قرار داد.

منصوری آرانی تصریح کرد: «محمد بن سلمان» یک سرمایه‌دار بزرگ است و صاحب چندین شرکت است و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که بازداشت شاهزاده‌های سعودی از سوی او را در راستای «مبارزه با فساد» قلمداد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جنگ عربستان سعودی و یمن و با بیان اینکه در جنگ‌ها الزاما «سلاح مدرن» موفقیت را به همراه نمی‌آورد، اظهار کرد: سلاح‌های مدرن باید در دست انسان‌های باانگیزه و متبحر قرار بگیرد و ما می‌بینیم که با وجود آنکه ارتش سعودی از سلاح‌های مدرنی برخوردار است و سالیانه در چندین نوبت از آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه، تجهیزات نظامی پیشرفته خریداری می‌کند، اما نیروی انسانی این ارتش به هیچ عنوان نیرویی با انگیزه و توانا نیست.

وابسته نظامی سابق جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در پایان با بیان اینکه برای جنگیدن به شجاعت و جسارت و توانایی استفاده از سلاح نیاز است، خاطرنشان کرد: در مقابل عربستانی‌ها، امروز یمنی قرار دارد که با وجود تجهیزات قدیمی و کمتر، اما به دلیل شجاعت و جسارت بیشتر، توانسته است موفقیت‌های زیادی کسب کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم