Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا برکات، فواید و خدمات نظام بازگو شود و این امر سبب می شود تا اعتماد مردم به نظام بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی صبح امروز (19 دی) در جلسه کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی که در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: قیام برای انقلاب از مساجد آغاز شد و پایگاه اسلام هم مسجد است و ما باید از تمام ظرفیت مسجد استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در برگزاری برنامه های دهه فجر باید مورد توجه قرار گیرد این است که مراسم ها در مساجد باید بدون حاشیه برگزار شود، معیار ما اول باید اسلام و بعد انقلاب و نه خواسته های برخی افراد باشد.  

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین اضافه کرد: در مسجد باید به روی همه باز باشد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید جذب حداکثری داشته باشیم و سعی کنیم کسی را از مسجد ترد نکنیم؛ مساجد متعلق به گروه خاصی نیست و اگر اینگونه باشد آسیب می بینیم. 

 

وی با اشاره به تقارن ایام دهه فجر با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: حضرت زهرا (س) مدافع اسلام و لایت بودند و این فرصت خوبی است تا ایام دهه فجر را با این مناسبت گره بزنیم.

 

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: لازم است ائمه جماعات در 10 روز دهه فجر از دستاوردهای نظام برای مردم بگویند و این ایام فرصت مناسبی است تا برکات، فواید و خدمات نظام بازگو شود و این امر سبب می شود تا اعتماد مردم به نظام بیشتر شود.

 

وی خاطر نشان کرد: باید همه بدانیم که چه نعماتی داریم و قدر آن را بدانیم، بنابراین لازم است ائمه جماعات در این حوزه اهتمام داشته و خدمات و دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: پیشنهاد می شود مسابقه ای گذاشته شود تا افراد در قالب مقاله دستاوردهای نظام را بنویسند و آن را در مسجد برای نمازگزاران بخوانند و یا اینکه از بین نمازگزاران، افراد به صورت داوطلب آمده و دستاوردهای نظام و انقلاب را بازگو کنند.

 

وی تأکید کرد: همچنین از افرادی که در مساجد می توانند موثر باشند دعوت شود تا در امورات فرهنگی مسجد مشارکت کنند و مقام معظم رهبری هم تأکید دارند که افراد تأثیرگذار در صف های نماز جماعت دیده شوند.

 

در ادامه نماینده اداره كل تبليغات اسلامی استان قزوين اظهار کرد: در طول تاریخ روحانیت مرزبانان فکری جامعه اسلامی بودند و هرجا مساجد کمرنگ بوده و روحانی و امام جماعت نداشتیم، آسیب هایی را شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام داوود كيانی افزود: ما 90 روحانی به روستاها اعزام کرده و این روحانیون در این مناطق مستقر هستند که کاهش آسیب های اجتماعی را در این نقاط شاهد هستیم.

 

وی با اشاره به لزوم استفاد از ظرفیت روحانیون در برگزاری برنامه های دهه فجر یادآور شد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده، روحانیون مستقر برنامه های خوبی را در دهه فجر خواهند داشت و در 10 تا 15 روستا هم 10 شب برنامه ویژه برگزار می شود که هر شب سخنران ویژه خود را خواهد داشت.

 

نماینده اداره كل تبليغات اسلامی استان قزوين خاطر نشان کرد: در ایام دهه فجر باید دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان بازگو کرده و ارزش های انقلاب را به این نسل انتقال دهیم.

 

گفتنی است در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های دهه فجر و استفاده از ظرفیت مساجد در برگزاری این برنامه ها ارائه دادند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • دستاوردهای سپاه نتیجه به‌کارگیری نیروهای جوان است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن