Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@01:25:54 GMT

بورس‌های آسیایی کماکان در حال صعود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۴۵۳۷

بیشتر بازارهای سهام آسیایی باز هم روندی افزایشی در پیش گرفتند و بورس هنگ کنگ بهترین شروع خود از سال ۲۰۰۶ تا کنون را رقم زد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۳ درصد افزایش به ۳۰۹۸۱.۲۶ واحد رسید تا بهترین شروع خود از سال ۲۰۰۶ و بیشترین سودآوری را از سال ۲۰۱۲ میلادی به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۴۱۵.۲۱ واحد رسید. پس از بازگشت سهامداران ژاپنی از تعطیلات سال نو نیز، شاخص "نیک کی ۲۲۵" توکیو با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳۸۴۳.۷۰ واحد رسید.

هر چند که شاخص‌ها در بازارهای فیلیپین، مالزی، نیوزلند و تایوان تقریبا بدون تغییر ماند، شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۲ درصد و شاخص بورس سنگاپور هم ۰.۳ درصد افزایش یافت.

در کره جنوبی نیز علی رغم کاهش دو درصدی سهام شرکت سامسونگ، امیدها به بهبود اوضاع اقتصادی و رشد تجارت باعث شد تا بورس "کسپی" کره جنوبی در نهایت کار خود را با افزایش ۰.۱ درصدی خاتمه دهد.

آجای کاپور - مدیر بخش استراتژی منطقه آسیا - اقیانوسیه بانک " مری لینچ" به بلومبرگ گفت: فضای کنونی با رشد نیرومند اقتصاد جهانی و تورم در حال افزایش، محیطی عالی برای بازارهای سهام آسیایی و شرکت‌های تکنولوژی فراهم کرده است.

در آمریکا، شاخص "داوجونز" با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۵۲۸۳ واحد رسید هرچند که بورس‌های وال استریت امیدوارند که افزایش سودآوری شرکت‌ها به دلیل لایحه مالیاتی، زودتر به وقوع بپیوندد. شاخص "فوتسی ۱۰۰" در انگلیس نیز کاهشی ۰.۴ درصدی داشت و به ۷۶۹۶.۵۱ واحد رسید.

در بازار ارز، قیمت دلار در برابر همتایان خود افزایش یافت و یورو نتوانست علی رغم انتشار گزارشی مبنی بر قرار داشتن اطمینان اقتصادی منطقه یورو در بالاترین سطح از سال ۲۰۰۰ میلادی، در رقابت با دلار باقی بماند. هر چند که تحلیلگران معتقدند با وجود لایحه کاهش مالیاتی در آمریکا و کاهش سیاست‌های محرک توسط بانک مرکزی اروپا، ارزش دلار در برابر یورو مجددا کاهش خواهد یافت.

هر یورو از ۱.۱۹۶۷ دلار به ۱.۱۹۶۰ دلار کاهش یافت. هر پوند از ۱.۳۵۶۷ دلار به ۱.۳۵۶۲ دلار رسید و هر دلار آمریکا از ۱۱۲.۶۰ ین ژاپن به ۱۱۳.۰۸ ین افزایش یافت.

در بازار نفت، بهای نفت " وست تگزاس اینترمدیت" با ۴۴ سنت افزایش به ۶۲.۱۶ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت با ۳۷ سنت افزایش به ۶۸.۱۵ دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد

قیمت‌ جهانی نفت خام به‌دنبال رشد سریع‌تر از انتظار در چین و تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه ایستاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در پی رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد چین و تداوم تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به حمله‌های موشکی تهران به مناطق فلسطین اشغالی افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۴ و ۳۷ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۴۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۵۸ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه با ۴۹ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۹۰ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت هر دو شاخص نفتی به‌دلیل رشد اقتصادی فراتر از حد انتظار در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان افزایش یافت.

داده‌های دولت چین نشان داد تولید ناخالص داخلی رسمی در سه ماه نخست ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته که به‌راحتی از انتظارهای تحلیلگران هم پیشی گرفته است.

قیمت نفت هفته گذشته به بالاترین سطح از اکتبر رسید، اما پس از حمله‌ موشکی تهران به اراضی اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی در  معاملات روز دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) کاهش یافت.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد ریسرچ روز سه‌شنبه در یادداشتی گفتند واکنش رژیم اشغالگر قدس به حمله موشکی تهران تعیین می‌کند آیا تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پایان یا ادامه می‌یابد.

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت