Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه عکسی از عکاسان کشور در حاشیه همایش ملی پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برپا شد.
دبیرخانه این همایش ملی و انجمن جامعه شناسان ایران از آثار سه نفر از عکاسان کردستانی جمشید فرجوند، سامان عباسی و سیدمصلح پیرخضرانیان بخاطر همسو بودن مجموع آثار با موضوع همایش تقدیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از فراخوان این همایش ملی، 371 فریم عکس از عکاسان کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد و از این تعداد، 55 عکس به عنوان عکس برگزیده در نمایشگاه به نمایش درآمد.
همزمان با برگزاری این همایش، مجمع سالیانه اعضای انجمن جامعه‌شناسی ایران نیز همراه با ارائه گزارش هیات مدیره انجمن در خصوص دستاوردهای یکسال اخیر این انجمن نیز برگزار شد.
این همایش با هدف تقویت دانش و گسترش ادبیات علمی حوزه علوم اجتماعی و ارتقای کمّی و کیفی پژوهش اجتماعی و فرهنگی با محور ویژه نابرابری و عدالت اجتماعی برگزار شده بود.
در بخشی از لوح تقدیر اهدایی به عکاسان کردستانی آمده است: عکس های ارسالی شما به دبیرخانه همایش رسید و از سوی بخش عکس انجمن جامعه شناسی ایران پذیرفته شد تا در نمایشگاه عکس به نمایش در آید توفیق روز افزون شما را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی جامعه از راه هنر عکاسی آرزومندیم.
جمشید فرجوند با تخلص هنری فردا، متولد سال 1340 و دانش آموخته رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبا است و در طول ۲۴ سال عکاسی در بیش از ۵۰ جشنواره داخلی و خارجی رتبه کسب کرده است.
سامان عباسی متولد ۱۳۵۷ است و در کارنامه کاری او برپایی 9 نمایشگاه عکس انفرادی در شهرهای سنندج، همدان و زنجان و همچنین حضور در چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج کشور و دریافت جوایزی از جشنوارهای مختلف به چشم می‌خورد.
داوری چندین جشنواره عکاسی استانی و منطقه‌ای و پژوهش‌هایی از تاریخ عکاسی و عکاسخانه‌ها در سنندج از جمله دیگر فعالیت های او است.
سیدمصلح پیرخضرانیان متولد 1365 است و از سال 89 عکاسی را به صورت حرفه ای شروع کرد و هم اکنون به عنوان عکاس در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سنندج فعالیت می کند.
مشارکت در برپایی هفت نمایشگاه گروهی و عنوان برتر چندین جشنواره داخلی و برون مرزی در کارنامه فعالیت این عکاس وجود دارد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، «امروزِ دیروز» عنوان نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدیو به نمایش درمی‌آید.

کامرانی در بخشی از بیانیه این مجموعه نوشته است: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال مراجعه کنند.

کد خبر 6086700

دیگر خبرها

  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد