Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از لوله های تغذیه آب کوره بخار شماره 3 کارخانه نیشکر هفت تپه حوالی دوشنبه شب دچار شکاف و ترکیدگی شد که این حادثه با صدای مهیبی همراه بود.
فرشید مومن غریب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح جزئیات حادثه دوشنبه شب گفت: حوالی ساعت 22 دوشنبه شب یکی از لوله های تغذیه آب کوره بخار شماره 3 این کارخانه به دلیل فرسودگی ناشی از عمر بالای 50 سال دچار شکاف و ترکیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از آنجا که این ترکیدگی با صدای مهیب همراه بود برخی سایت ها به اشتباه از وقوع انفجار در کوره بخار این کارخانه خبر دادند که تائید نمی شود ضمن اینکه وقوع چنین حوادثی و ترکیدن لوله آب تغذیه در کوره های بخار امری طبیعی است.
مومن غریب بیان داشت:کوره بخار شامل هزاران لوله در اندازه و ضخامت های مختلف و با عمر مفید متفاوت است لذا وقوع چنین حوادثی برای این لوله ها در کوره های بخار امری طبیعی محسوب می شود.
معاون صنعت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بیان داشت:در پی این حادثه کارکنان کارخانه تولید شکر هفت تپه از همان ساعات اولیه و شبانه برای ترمیم لوله تغذیه کوره بخار وارد عمل شده و تا ساعاتی دیگر کوره بخار شماره 3 این شرکت مجددا وارد چرخه تولید شکر و بهره برداری می شود.
پنجاه و هفتمین سال تولید شکر در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با آغاز برداشت نیشکر از سطح هفت هزار و 800 هکتار مزارع این شرکت از 11 آبان ماه آغاز شده است.
با احتساب نیشکر شرکت میان آب پیش بینی می شود در بهره برداری امسال 80 هزار تن شکر در این شرکت تولید شود.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف بیش از چهار هزار نفر اعلام شده است.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با 24 هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.
شرکت نیشکر هفت تپه یکی از بزرگترین کارخانه های استان خوزستان بلکه کشور است که نقش مهمی در تولید ، اشتغال و کشاورزی منطقه دارد.
6068
خبرنگار:محمدعلی فریدپناه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، سخنگوی شهرداری شیراز گفت: طی حادثه در عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، متاسفانه دو کارگر پیمانکار مربوطه فوت کردند.
رضا جاویدی با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.
او اضافه کرد: با حضور نیرو‌های آتش نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما با وجود عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.
سخنگوی شهرداری افزود: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوط شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • ترکیدگی لوله و هدر رفت آب در بوستان نماز دغدغه شهروند شیرازی شد + فیلم
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد