Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا شجاع، بانوی کارمند و صاحب دو فرزند است که با مدیریت زمانی که داشته توانسته در رشته ورزشی دو و میدانی موفق به کسب مقام قهرمانی کشور شود و الگوی موفقی برای زنان شاغل باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه ساجده، در جوامع کنونی ما ورزش به ویژه برای زنان شاغل بسیار مهم بوده و تا حد زیادی آنان را از مشکلات آینده دور می کند ولی زنان می گویند که حتی برای سر خاراندن وقت ندارند چه برسد به اینکه ورزش کنند و ما نیز به طور ساده می گوییم که ورزش مثل دارویی تلخ هم اگر فرض شود ولی به خاطر خاصیت دارویی اش حتما باید برای انجام آن وقت بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش برای سلامت جسم و آرامش روان زنان شاغل اجتناب ناپذیر است و از دیگر دلایلی که ورزش را برای زنان شاغل واجب کرده مسئولیت انسانی و اجتماعی آنان است که از مسئولیت انسانی می توان به بارداری و تولد نوزاد را که وابسته به بدن سالم مادر است اشاره کرد. بانوان شاغل یکی از آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند. این بانوان به دلیل کمبود وقت، زمانی برای ورزش کردن ندارند. توسعه ورزش در میان بانوان شاغل سلامتی آنان را تضمین می کند و بهره روی و کارآمدیشان را افزایش می دهد.

 با این بهانه با بانوی موفقی که با مدیریت زمان به خوبی توانسته از عهده ی امورات مربوط به محل کار و منزل برآید و در رشته ی ورزشی هم به موفقیت های خوبی دست پیدا کند به گفتگو پرداختیم که تقدیم تان می شود:

 

خودتان را معرفی کنید؟

زهرا شجاع،صاحب دو فرزند، دارای مدرک کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر، در سمت کارشناس رایانه در معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی مشغول به خدمت هستم نزدیک به 10 سال سابقه کار در این شرکت را دارم.

 

 

از سوابق ورزشی تان بگوئید؟

حدود دو سال است که به همراه جمعی از بانوان شرکت آب و فاضلاب در رشته آمادگی جسمانی و دومیدانی فعالیت می کنم و در این رشته تیمی متشکل از ۴ نفر تشکیل داده ایم و دو سال در مسابقات وزارت نیرو در این رشته ها شرکت کرده ایم.

 

در فعالیت های ورزشی اگر مقامی کسب کرده اید بیان کنید؟

قهرمانی رشته دو ماده ی ۸۰۰ متر در  مرحله دوم مسابقات لیگ استانی و قهرمانی در ماده ۱۰۰۰ متر مسابقات دو و میدانی وزارت نیرو در سال جاری در اصفهان را کسب کردم.

 

چقدر زمان صرف تمرین کرده اید که موفق به کسب مقام اول کشوری شده اید؟

در شش ماهه اول سال جاری سه روز در هفته تمرینات در پیست استادیوم تختی داشتیم و دو ماه قبل از مسابقات تمرینات فشرده هر روز هفته که سه روز در پیست تمرین دو و سه روز تمرین بدنسازی در سالن انجام می دادیم.

او در این رابطه ادامه داد: خیلی خوشحالم که توانستم این مقام را کسب کنم و در واقع با کسب این مقام تلاش های چندماهه من و هم تیمی هایم به نتیجه رسید و انشاالله انگیزه ای شده باشد برای بقیه هم تیمی هایم که سال های بعد بتوانیم مدال های بیشتری را کسب کنیم. اگرچه که ما ورزش را با هدف قهرمانی شروع نکردیم و هدف اصلی از ورزش سلامت و نشاط بوده ولی خدا رو شکر می کنم که توانستم این موفقیت را کسب کنم.

 

وضعیت ورزش دو و میدانی در خراسان شمالی در بخش بانوان چگونه است؟

قهرمانان بزرگی هم چون آرزو کمالی نژاد و فاطمه غلامیان را داریم که مقام های کشوری زیادی را دارند و مربیان خوب من بودند، تعدادی از خانم ها را می شناسم که تمرینات مستمر دارند و خیلی با انگیزه کار می کنند ولی متاسفانه فضا برای تمرین خانم ها خیلی کم است و تنها جایی که در حال حاضر می توان تمرین دو و میدانی انجام داد پیست استادیوم تختی آن هم فقط دو ساعت در روز به خانم ها اختصاص داده شده است،  پیست تارتان هم خارج از شهر است و امنیت ندارد، کار بانوان علاقه مند به این رشته ورزشی را سخت کرده است.

 

با توجه به این که متاهل و صاحب فرزند هستید بگویید که چگونه زندگی کاری و شخصی و ورزشی تان را مدیریت می کنید که موفق باشید و هیچ یک بر دیگری  لطمه وارد نکند؟


با توجه به اینکه یک خانم شاغل همزمان مسئولیت کار و خانواده رو به دوش می کشد برنامه ریزی و مدیریت زمان نقش مهمی را در زندگی او ایفا می کند اگر به خوبی از زمان استفاده شود، می توان هم از عهده ی امور مربوط به کار و منزل برآید  و هم زمانی از روز را به سلامت و ورزش اختصاص دهد. من هم سعی کردم از زمان استفاده درست را  داشته باشم و البته حمایت های همه جانبه همسرم عامل موفقیتم در همه زمینه ها بوده است.

 

 

با توجه به اینکه خانم و شاغل در شرکت آب هستید چه راهکارهایی برای بانوان خانه دار و اهل خانواده دارید که بتوانیم از پس بجران کم آبی بر بیاییم؟

راهکارهای زیادی برای صرفه جویی در مصرف آب وجود دارد که در عین سادگی می تواند خیلی مفید باشد، که به چند نمونه در زیر اشاره می کنم:

استفاده از شیرآلات کم فشار و سردوش هایی که در مصرف آب صرفه جویی میکنند برای شستشوی ظروف و میوه و سبزیجات کاسه سینک رو پرکنند و شیر آب رو مدام باز نگذارند. برای گرفتن زباله ظروف در سینک از سبد طوری استفاده کنن تا مجبور نباشن آب زیادی واسه شستن سینک هدر دهند. ماشین ظرف شویی و لباس شویی را با ظرفیت کامل روشن کنند و قبل از قراردادن ظروف در ماشین آن ها را آب نگیرند تا آب زیادی هدر نرود. موقع مسواک زدن و وضو گرفتن شیر آب را باز نگذارید. آب آشامیدنی در یخچال نگه داری کنید و برای خنک شدن آب شیر رو باز نگذارید. تا حد امکان باغچه کاری نداشته باشیم و اگه داریم سبزیجات و گیاهانی که آب زیاد نیاز ندارند کاشته شود. تا حد امکان برای شستشوی وسایل نقلیه از کارواش استفاده شود و نیاز بود در منزل شسته شود با یک سطل آب هم می شود این کار را انجام داد. برای شستن حیاط از جارو استفاده کنید و از شستشو با آب استفاده نکنید. در آخر هم حواستان به نشتی لوله ها، شیرآلات و شلنگ ها باشد.

 

سخن آخر: اهمیت ورزش بر هیچ کس پوشیده نیست بخصوص برای بانوان با توجه به نقش های مهمی از جمله نقش مادری که در جامعه دارند. به نظر من ورزش بانوان نه تنها باعث سلامت جسمی و روحی بانوان می شود، بلکه این حس به خانواده هم منتقل می شودو مطمئنا احساس شادی و رضایت در خانواده را درپی دارد. به امید روزی که ورزش در بین کلیه بانوان به خصوص بانوان شاغل نهادینه شود.

در انتها از مدیرعامل محترم شرکت آب و فاضلاب غلام حسین ساقی کمال تشکر را دارم که همواره با هدف افزایش بهره وری و سلامت کارکنان برای ورزش زمان و هزینه در نظر گرفته اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس هیأت زورخانه‌ای و ورزش پهلوانی گفت: به مناسبت ۷ اردیبهشت ماه روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در زورخانه علی ابن ابی طالب (ع) فرخ شهر بیش از ۲۰ ورزشکار و قهرمان این رشته به اجرای برنامه پرداختند.
مهدیان افزود: در پایان از قهرمان و نشان آوران مسابقات کشوری سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟