Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تعداد زیادی از گروه های مختلف مردمی که مشتاق حضور در نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند در پشت درهای سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تجمع کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشتاقان حاضر در این جمع که روز سه شنبه و همزمان با اولین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای شرکت در کنگره بزرگداشت وی در محوطه بیرونی سالن اجلاس سران حضور یافته اند، اصرار دارند که به داخل سالن راه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئولان برگزاری این مراسم خطاب به علاقه مندان آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کردند که ورود به نخستین کنگره بزرگداشت تنها برای دارندگان کارت دعوت امکان پذیر است و دوستداران آیت الله می توانند در مراسم عمومی سالگرد ارتحال که روز پنجشنبه 21 دی ماه از ساعت 10 صبح در مدرسه عالی شهید مطهری (واقع در میدان بهارستان تهران) برگزار می شود، حضور پیدا کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز، 19 دی ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری، معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی دیگر از مقامات و مسئولان کشوری و لشگری گشایش یافت.
آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395 شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود.
وی که از یاران شاخص امام خمینی در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.
آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلابش، مسئولیتهای متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال 1360 تا 1388 شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال 1386 تا 1389 خورشیدی و ریاست هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه 19 دی 1395 در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در 82 سالگی درگذشت.
در 21 دی 1395، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کردند و پس از تشییع با شکوه مردمی در حرم امام خمینی به خاک سپرده شد.
اجتمام**٧٣٢٩**1055
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نشست کیومرث هاشمی با مسئولین کمیته‌های فرهنگی ومسئولیت‌های اجتماعی فدراسیون‌های ورزشی امروز در محل وزارتخانه برگزار شد.

کیومرث هاشمی در دیدار با مسئولین کمیته‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: شاید به ظاهر واژه کمیته روی این بخش گذاشته شده ولی چارچوب کاری این حوزه فراتر از یک کمیته است چراکه اساس نظام ما در راستای مسائل فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: نظام ما یک نظام فرهنگی و انقلابی است. فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با جامعه ورزش همه حول محور مسائل فرهنگی است و این نشان دهنده اهمیت مسئله فرهنگی است. باید توجه خود را در همه سطوح به مسائل فرهنگی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در بعد از انقلاب اسلامی توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم ولی باید پیوست فرهنگی‌ فدراسیون‌ها تقویت شود. همه مسئولین ما باید دغدغه مسائل فرهنگی داشته باشند. یکی از سیاست‌های اصلی ما در دوره جدید توجه به مسائل فرهنگی است. آمدن حوزه فرهنگی به زیرمجموعه قهرمانی به این دلیل بود که موضوع فرهنگ سنخیت بیشتری با حوره قهرمانی دارد تا حوزه همگانی.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: کار فرهنگی مختص به ساعت اداری نیست و باید در طول شبانه روز کارهای فرهنگی ادامه داشته باشد و مسئولین فرهنگی فدراسیون‌ها باید نزدیک به مسئولین دیگر باشند و موفقیت‌ها را به خوبی انعکاس دهند. کار فرهنگی یک وظیفه و رسالت است که نیاز است بیشتر روی آن کار کنیم.

سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی نیز در این جلسه اظهار کرد: دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری را بارها شنیده‌ایم، همانطور که امام راحل(ره) نیز همیشه دغدغه فرهنگی داشتند. رویکرد انقلاب اسلامی فرهنگی بوده و با مسائل فرهنگی همیشه مورد توجه بوده است.

وی افزود: حوزه ورزش با فرهنگ آمیخته است. ورزش در جمهوری اسلامی یک مقوله فرهنگی است و ما به مسائل فرهنگی در فدراسیون‌ها باید عنایت ویژه‌ای داشته باشیم. حوزه فرهنگی به لحاظ اهمیتی که دارد مورد توجه آقای وزیر بوده است.

همچنین در این نشست اسبقیان معاون‌ توسعه‌ ورزش قهرمانی، پسندیده مدیرکل حوزه وزارتی، آذرنوش مشاور وزیر ورزش در امور فرهنگی و حجت الاسلام و المسلمین علی احدی مدیرکل امور فرهنگی حضور داشتند.

کد خبر 6086428

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده