Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@04:14:59 GMT

اعتراضات مردم به حق است اما در حال حاضر متوقف شود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۶۶۶۲

سعید نظری فعال فرهنگی و سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اعتراضات و اغتشاشات اخیر را از چند منظر مورد بررسی قرار داد: مردم به دلیل کاستی‌ها، بیکاری، گرانی و ضعف‌های کشور مانند عدم رسیدگی به مشکلات بانک‌ها نگران اند که بر اساس قانون اساسی اعتراضات اگر باعث مختل شدن اوضاع کشور نشود هیچ مانعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بُعد دیگر این اعتراضات سوءاستفاده‌های جریانات ضدانقلابی است که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. این افراد فتنه‌های بسیار خطرناکی را رقم زده اند، اگر حضور به موقع مردم نبود قطعا این نظام آسیب‌های جدی را متحمل می‌شد.
نظری بیان کرد: فتنه و شبهه بسیار نزدیک به حق هستند در واقع فتنه جابه‌جایی حق و باطل است همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند « فتنه‌گران افرادی هستند که شعار حق را با محتوای باطل مطرح می‌کنند».
وی اذعان کرد: آمریکا و سعودی‌ها برای این تجمعات و شعارهای به ظاهر حق، هزینه‌های هنگفت را برنامه‌ریزی کردند اما نباید فراموش کنیم که این کشور در آستانه‌ی ورشکستگی به سر می‌برد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور پررنگ مردم باعث خنثی شدن فتنه شد گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند« هنر اصلی امام خمینی(ره) وارد کردن به موقع مردم به صحنه است تمام مشکلات در برابر اراده‌ی مردم از بین می‌رود» همانطور که در روزهای اخیر شاهد حضور و راهپیمایی‌های غرور آفرین این مردم انقلاب خواه بودیم.
وی با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «مردم گله‌مند از اوضاع هستند اما در عین حال جانشان را برای انقلاب می‌دهند» اراده‌ی مردم ایران باعث از بین رفتن فتنه‌ی داعش شد، عربستان سعودی چندین فتنه را برنامه ریزی و ایجاد کرده است که شکست آنها موجب پیروزی نظام ایران شد.
وی افزود: راه نجات از این اوضاع به فرموده‌ی مقام معظم رهبری توجه مسئولین کشور به اقتصاد مقاومتی است اگر مسئولین نگاهی به سمت واردات کالا نداشته و سعی در وارد کردن تکنولوژی داشته باشند مشکلات حل خواهد شد. امام(ره) معتقد بودند که « کاری بالاتر از خدمت به مردم نیست».
نظری مانع اصلی دشمن را وجود روحیه‌ی انقلابی مردم دانست و عنوان کرد: باید با روحیه‌ی جهادی، دشمن شناسی، روشن گری، شناخت نیازهای واقعی مردم و بی‌طرفی پیش رفت تا ایرانی آباد داشته باشیم جهاد واقعی در تایم اداری نیست، هر گاه در عرصه‌های صنعتی مانند سردار قاسم سلیمانی با بصیرت عمل کنیم موفق خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات با بصیرت در عمل از بین می‌رود افزود: بصیرت یعنی مشاهده‌ی درست و سنجیدن حوادث، که باعث رشد یک جامعه می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که اعتراضات مردم به حق است لیکن در حال حاضر این اعتراض چطور باید مدیریت شود پاسخ داد: اعتراضات خود به تنهایی هیچ اشکالی ندارد اما در این روزها به دلیل تلفیق اعتراضات مردمی با هنجارشکنی دشمنان انقلاب بهتر است که فعلا این اعتراضات متوقف شود. بخش اعظمی از حق مردم در صندوقهای رای است. هدف دشمن از این هنجار شکنی‌ها این است که ایران را از نظر علمی واقتصادی عقب نگه دارد و اتحاد ملی را برهم زند.
این فعال فرهنگی و سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: فتنه تنها با روشن گری خاموش می‌شود بصیرت افزایی، شفاف سازی، دقیق صحبت کردن، و همدردی با مردم می‌تواند جوابی برای همکاری چهل ساله‌ی آنها با انقلاب باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید

ناصر سودانی گفت: یکی از راه‌های بهینه کردن مصرف گاز در بین مردم این است که طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی اجرایی شود. به این صورت که از افرادی که مصرف بالایی از گاز دارند هزینه بیشتری اخذ شود تا جلوی تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی به این افراد گرفته شود.

ناصر سودانی، کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص میزان تاثیرگذاری طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی برای کنترل مصرف گاز بخش خانگی گفت: شدت مصرف گاز در کشور ما خیلی بالاست. کشور‌هایی مثل چین و هند که جمعیت بیشتری نسبت به ما دارند، سطح مصرف انرژی در آن‌ها بسیار پایین‌تر است. ما در فرهنگ سازی کوتاه آمده‌ایم و باید این مسئله را جدی بگیریم و شیوه‌هایی را اجرایی کنیم تا مردم در مصرف خود جدی‌تر عمل کنند.

 

این کارشناس انرژی افزود: یکی از راه‌های بهینه کردن مصرف گاز در بین مردم این است که طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی اجرایی شود. به این صورت که از افرادی که مصرف بالایی از گاز دارند هزینه بیشتری اخذ شود تا به این ترتیب جلوی تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی به این افراد گرفته شود.

 

سودانی در ادامه بیان کرد: در کشور ما گاز به قیمت بسیار نازلی به مردم تخصیص پیدا می‌کند، زیرا شامل یارانه پنهان انرژی می‌شود، ولی وقتی سطح مصرف گاز دسته بندی شود و افراد بر اساس میزان مصرف خود قبض گاز بپردازند، قطعا متوجه ارزش آن خواهند شد.

 

وی ادامه داد: در این شیوه هر چه سطح مصرف گاز خانوار‌ها بالاتر برود به همان میزان دریافت یارانه انرژی آن‌ها کمتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید