Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری بلومبرگ که در گزارشی با بیان جزئیات جدیدی از بازداشت 11 شاهزاده عربستانی که به دلیل تجمع مقابل کاخ سلطنتی در ریاض دستگیر شدند، خبر داد، پسران بزرگترین شرکت لبنیاتی عربستان از جمله شاهزادگان دستگیر شده، هستند.

ایران آنلاین /خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اسامی برخی شاهزادگان عربستانی بازداشت شده در جریان اعتراض‌های اخیر در ریاض را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاهزادگان اخیرا به اتهام تجمع در اعتراض به آنچه عدم پرداخت قبوض آب‌ و برق کاخ‌هایشان خوانده شده، مقابل کاخ پادشاهی در ریاض بازداشت شدند.

این خبرگزاری افزود که دلیل این تجمع دلیلی نبوده که مقامات عربستانی می‌گویند.

بلومبرگ اضافه کرد: پسران مالک شرکت "المراعی"، بزرگترین شرکت تولید شیر و لبنیات جزو شاهزادگانی هستند که اخیرا بازداشت شده‌اند. شاهزادگان نایف بن سلطان و سعود بن سلطان، فرزندان سلطان بن محمد الکبیر، میلیاردر عربستانی، مؤسس شرکت المراعی جزو ۱۱ شاهزاده‌ای هستند که بازداشت شده‌اند. شاهزاده نایف عضو هیئت مدیره شرکت المراعی و رئیس سومین شرکت بزرگ مخابراتی عربستان"زین" است.

در این گزارش آمده است: خانواده "الکبیر" در خاندان حاکم عربستان شامل تعدادی از تجار برجسته هستند، اما در سیاست نقشی ندارند. یکی از اعضای خاندان حاکم عربستان فایل صوتی را منتشر کرده و مسؤولان عربستانی را به چالش کشیده است. وی در این فایل می‌گوید، تمامی اتهامات علیه بازداشت شدگان دروغ است و نمی‌توان آنها را باور کرد.

در این فایل، عبدالله بن سهود بن محمد می‌گوید، تمامی شاهزادگان توانایی مالی زیادی داشته و مشکلی با پرداخت قبوض خدماتی خود ندارند.

در این فایل صوتی، شاهزاده عبدالله می‌گوید: شاهزادگان بازداشت شده به همراه یکی از نزدیکانشان بعد از دریافت احضاریه جهت تحقیقات به ساختمان استانداری ریاض منتقل شدند. زمانی که به آنجا رسیدند نگهبانان مانع ورود آن‌ها شدند. برخی از شاهزادگان نیز هیجان زده شده و به درگیری لفظی پرداختند که در نتیجه بازداشت شدند.

اما شاهزاده عبدالله به رغم این مواضع در پایان به ستودن و تعریف و تمجید از پادشاه و ولیعهد عربستان پرداخته و از تلاش برخی برای ایجاد دودستگی میان خاندان حاکم انتقاد کرده است.

این در حالی است که بازداشت شاهزادگان در راستای کمپینی است که تحت رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای "مقابله با فساد" آغاز شده است. / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض