Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-27@14:05:06 GMT

پیشرفت فیزیکی در راکتورهای هسته‌ای امارات

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۶۷۸۱

پیشرفت فیزیکی در راکتورهای هسته‌ای امارات

به گزارش وانانیوز، 

شرکت انرژی هسته ای امارات در گزارشی اعلام کرد که پیشرفت فیزیکی در راکتور اول بیش از 96 درصد و پیشرفت فیزیکی در راکتور دوم بیش از 85 درصد  و در راکتور سوم بیش از 75 درصد و در راکتور هسته ای چهارم بیش از 52 درصد می باشد که در مجموع پیشرفت فیزیکی در چهار راکتور هسته ای امارات بالغ بر 82 درصد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش فعالیت تمام این راکتورها پس از تکمیل شدن چهار راکتور در سال 2020 رسما آغاز خواهد شد که در مرحله نخست بیش از 25 درصد از انرژی امارات را تامین خواهد کرد.

با این حال شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون نخست وزیر امارات تاکید کرد، امارات خود را برای بهره‌برداری از نخستین نیروگاه هسته‌ای در سال جاری میلادی آماده می‌کند. این نخستین نیروگاه هسته‌ای در میان کشورهای عربی خواهد بود.

ابن راشد پس از پایان نشست شورای وزیران به ریاست خود در توئیترش نوشت، امارات به عنوان نخستین کشور عربی آماده است با راه‌اندازی اولین نیروگاه هسته‌ای در ۲۰۱۸،‌ از طریق رآکتورهای هسته‌ای انرژی تولید کند.

وی در ادامه نوشت: این نیروگاه بزرگترین پروژه جهانی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار و شامل چهار رآکتور است که تا ۲۰۲۰ کار این چهار رآکتور تکمیل خواهد شد.

بن راشد افزود: این نشست با هدف تعیین شورای هیئت نظارت هسته‌ای تشکیل شد.

سهیل مزروعی، وزیر نیروی امارات سال میلادی گذشته اعلام کرده بود که نخستین رآکتور هسته‌ای در سال آتی کارش را آغاز خواهد کرد.

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر

بر اساس آمار سازمان انرژی اتمی، در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

 تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد