Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-متخصص پروتزهای دندانی با اشاره به اینکه امروزه با بالارفتن میانگین طول عمر افراد، جایگاه ویژه‌ای برای درمان‌های پروتزی ایجاد شده است، گفت: نقش لابراتوارهای دندانپزشکی در این حوزه هم بسیار حائز اهمیت است.

 ثریا شاکری در مورد پروتز دندان اظهارداشت: علم دندانپزشکی، علم و هنر جایگزینی دندان‌های تخریب شده و یا از دست رفته بیمار است و دامنه آن از ترمیم یک دندان تا بازسازی کامل متغیر بوده و شامل پروتز ثابت و پروتز متحرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروتز ثابت شامل بازسازی دندان‌های تخریب شده و یا جایزینی دندان‌های از دست رفته به وسیله پروتزهای فلزی ریختگی، فلز و سرامیک و یا تمام سرامیک است که امروز تمام سرامیک‌ها طرفداران زیادی در درمان‌های دندانپزشکی دارند.

متخصص پروتزهای دندانی ادامه داد: پروتز متحرک شامل پروتز بیمارانی است که تعدادی از دندان‌ها را از دست داده‌اند و یا بی‌دندانی کامل دارند. این درمان‌ها به خصوص در افراد مسن، در جویدن، زیبایی و سلامت دهانی نقش مهمی دارد و برای بالا بردن کیفیت زندگی افراد مسن مورد توجه است.

شاکری با اشاره به اینکه  امروزه با بالارفتن میانگین طول عمر افراد و درمان بیماران مسن جایگاه ویژه ای برای درمان‌های پروتزی ایجاد شده است، افزود: امروزه درمان‌های ایمپیلنت هم بخش بزرگ و مهمی از درمان‌های پروتزی به شمار می‌رود و پروتزهای متکی بر ایمپیلنت جایگاه مهم و اصلی در دندانپزشکی نوین دارند و با توجه به استفاده روز افزون از ایمپلنت‌ها و افزایش نیاز به آنها و دستیابی به تمام اهداف دندانپزشکی، این علم پیشرفت و اهمیت زیادی دارد.

وی بیان داشت: هدف از دندانپزشکی مدرن بازسازی فرم دندان‌ها، جویدن، صحبت کردن، راحتی بیمار و سلامت طبیعی بیمار است و در درمان‌های پروتزی نوین با جایگزینی نسوج و دندان‌های از دست رفته تمامی این اهداف امکان پذیر می‌شود.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: برای موفقیت در درمان های پروتزی، علاوه بر دندانپزشک و بیمار، همکاری و نقش لابراتوارهای دندانپزشکی هم بسیار حائز اهمیت است و مثلث دندانپزشک، لابراتور و بیمار با همکاری کامل یک درمان موفق را رقم می‌زند و علاوه بر مهارت و تجربه دندانپزشک، مهارت و دقت تکنسین لابراتور هم اهمیت خاصی دارد.

شاکری گفت: برای درمان موفق پروتز، دندانپزشک باید آگاهی و تسلط کامل بر سایر شاخه‌های دندانپزشکی  از جمله درمان های ریشه دندان، ترمیمی، جراحی ، انساج پرودنتال و ... به خصوص در بخش بیومکانیک داشته باشد.

وی یادآور شد: درمان‌های نوین دندانپزشکی و پیشرفت روزافزون این علم در رشته پروتز نقش مهمی دارد و با توجه به مواد جدید دندانپزشکی در قالب‌گیری، فلزات، سرامیک جدید، وسایل و تجهیزات لابراتورهای دندانپزشکی و ... درمان‌های بهتر و کامل‌تر و موفق‌تری را در پروتز رقم خواهد زد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل

رامین نسیمی دوست، گفت: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز ماساژدرمانی در اردبیل به‌دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، پلمب و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

او گفت: هم استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل