Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت:یک استاد حوزه گفت: رهبری گفتند خناسان خواستند محبت هاشمی رفسنجانی به من را کم کنند، اما نتوانستند، او دست از محبتش برنداشت؛ باید بگریم که چرا این همه تهمت به او زدند. او ضرر نکرد ، تهمت زنندگان به او ضرر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی در نخستین کنگره گرامی داشت سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: در رابطه آیت هاشمی یک نکته مغفول مانده است و آن اجتهاد ایشان است، ایشان اجتهاد فقاهتی فیضیه داشت ، من از نزدیک می دانم و می‌گویم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه آشنایی آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام (ره) گفت: منزل مقابل منزل امام ، منزل عمه من است که دو پسر داشت،که اخوان مرعشی بودند. هر دو مجتهد مسلم بودند .مرحوم هاشمی 15سال در آن خانه زندگی کرد با این بزرگواران به دیدار مراجع می‌رفتند و در بحث‌های فقهی حضور داشتند و صاحب نظر شدند.

وی ادامه داد: اما چون آیت الله هاشمی در مسائل سیاسی ورود کردند جنبه فقهی ایشان مغفول ماند. امام به نظریات فقهی ایشان ارج می‌نهاد. ایشان در مکتب آیت الله شریعتمداری ،منتظری، حائری شیرازی و بسیاری دیگر حضور داشتند و بسیار مقید به آموزش دیدن و بحثهای فقهی بودند.

طباطبایی گفت: سوال این است چطور یک آدم این همه توانمندی را یکجا می‌توانست داشته باشد؟ شما هم می‌توانید. هرکس ایمان به خدا داشته باشد از شرک خفیف بپرهیزد چنین می‌شود.خدا دانی ، خداجویی ، خداخواهی و خدمت به خلق باعث می‌شود خدا کمک کند .اگر هدف خیانت به خلق باشد خدا کمک نمی‌کند .

وی افزود:آیت الله هاشمی از 15 سالگی در کنار امام بودند و بسیار به مردم کمک می‌کردند و دست فقرا را می‌گرفتند، نیکی کردن به کسانی که به شما بدی می‌کنند سخت است، اما آیت الله هاشمی رفسنجانی چنین می‌کردند.

این استاد حوزه گفت: رهبری گفتند خناسان خواستند محبت او به من را کم کنند، اما نتوانستند، او دست از محبتش برنداشت؛ باید بگریم که چرا این همه تهمت به او زدند، او ضرر نکرد ؛ شما ضرر کردید . هنوز دیر نشده افکار اورا بجویید، از مردم جدا نشوید و مردم را بخواهید.

2929

کلید واژه‌ها : سیدمهدی طباطبایی - اکبر هاشمی رفسنجانی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد

قلب، کبد و دو کلیه محمدعلی بمانی جوان ۲۳ ساله رفسنجانی که ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ طی یک سانحه تصادف در جاده کوثرریز رفسنجان دچار مرگ مغزی شده بود، امروز طی یک عمل جراحی در بیمارستان رفسنجان برداشت شد.

قرار است، قلب این جوان برای اهدا به تهران و کبد و دو کلیه به شیراز منتقل ‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود