Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر امرالله آبروش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براین اساس به تازگی 150 نفر به پذیرش روزانه بیمار در دانشکده دندانپزشکی کرج افزوده شده است.
وی یادآور شد: خدمات دندانپزشکی که هزینه های آن در گذشته برای قشرهای محروم استان البرز سنگین یا غیر قابل تامین بود اینک با حمایت مسئولان و توسعه دانشکده دندانپزشکی استان، زمینه برای دریافت خدمات تخصصی ارزان در این بخش و کمک به سبد سلامتی مردم فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت : در اجرای طرح تحول سلامت یکی از بخش هایی که کانون توجه مسئولان وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته ، بخش دهان و دندان است .
آبروش گفت: دانشکده دندانپزشکی از جمله مراکزی است که با حضور اساتید دانشگاه خدمات بخش دهان و دندان به مردم ارائه می دهد.
وی بیان داشت: این دانشکده علاوه بر آموزش دانشجو، روزانه به شمار زیادی از مردم خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد که در نوع خود کم نظیر است.
سرپرست دانشکده دندانپزشکی کرج یادآور شد: این دانشکده از سال 92 در خیابان 45 متری گلشهر کرج راه اندازی شد و در ابتدا فعالیت ها را در بخش آموزشی و خدمات دندانپزشکی آغاز کرد که با حمایت مسئولان کشوری و استانی اکنون به یک مرکز بزرگ آموزشی تخصصی و خدمات دندانپزشکی برای قشرهای محروم جامعه تبدیل شده است.
وی بیان کرد: در بخش آموزشی در سال 92 نخستین گروه دانشجویان دندانپزشکی در این دانشکده جذب شدند و اکنون در حال گذراندن ترم 9 دندانپزشکی هستند.
آبروش تعداد دانشجویان این دانشکده را 200 دانشجو شامل 146 نفر دندانپزشکی و مابقی پروتز و سلامت دندان اعلام کرد و گفت: 30 نفرهیات علمی علاوه بر آموزش دانشجویان هر روز از ساعت 9 لغایت 21 بر فعالیت های دندانپزشکی و خدمات به مردم نظارت می کنند.
سرپرست دانشکده دندانپزشکی البرز اظهار کرد:دانشجویان تحت نظر اساتید و از 16 تا 21 اساتید
به مراجعه کنندکان با تعرفه دولتی خدمات ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه اکنون دراین دانشکده علاوه بر آموزش در1 رشته تخصصی شامل بیماری های دهان، تشخیص، پاتولوژی دهان، ترمیم ، رادیولوژی دهان، عصب کشی، جراحی فک و صورت ، بیماری های لثه یا تریو، پروتز و ترمیمی زیبایی خدمات ارائه می شود.
آبروش با اشاره به اینکه مردم البرز برای دریافت خدماتی نظیر پاتولوژی دهان درگذشته به تهران مراجعه می کردند،گفت: اکنون هم تشخیص و هم درمان را در دانشکده انجام می دهیم و با تعرفه دولتی محاسبه می شود.
سرپرست دانشکده دندانپزشکی البرز اظهار داشت:همه افراد جامعه می توانند از این خدمات با تعرفه دولتی استفاده کنند.
وی گفت: یکی از شاخه های دندانپزشکی اطفال است که در این دانشکده به صورت گسترده پذیرش و خدمات ارائه می شود.
آبروش ادامه داد: تمام رادیولوژی دهان یا تک دندان در دانشکده دندانپزشکی البرز انجام می شود و هیج نیازی نیست که بیمار از بیرون خدمت بگیرد.
وی با بیان تا چند ماه اخیر روزانه بین 80 تا 100 بیمار پذیرش داریم ، افزود: اکنون تعداد پذیرش ها به روزانه حدود 250 نفر رسیده است .
سرپرست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرزتاکید کرد : تمام تعرفه ها دولت برای ما مشخص کرده و هیچ تعرفه ای را به صورت آزاد از مریض دریافت نمی کنیم که هزینه های آن یک /سوم مطب های دندانپزشکی آزاد است و در بخش دانشجویی یک / هشتم تا یک / دهم کمتر از هزینه آزاد محاسبه می شود.
وی گفت: در صورت راه اندازی ساختمان جدید ظرفیت پذیرش بیمار در روز به 400 نفر می رسد.
رئیس دانشکده دندانپزشکی البرز اظهار داشت: بیمارانی که برای درمان ناهنجاری فک و ترمیم زیبایی دندان و غیره بین 6 ماه تا یک سال در دانشکده شهید بهشتی و تهران معطل می شدند اکنون با تجهیز دانشکده دندانپزشکی البرز زمان انتظارآنان حداکثر تا 3 روز است.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزائی با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است
  • راه اندازی کلینیک سیار نورآوران سلامت در جیرنده عمارلو
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری بشر/ به طور میانگین هر کودک ۱۲ ساله ایرانی ۲ دندان پوسیده دارد
  • ۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان