Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با اشاره به این نکته که قانون مالیات بر ارزش افزوده ضرر و زیان مشتری را افزایش می‌دهد، گفت: یقینا این قانون رکود و کسادی بازار را در پی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا وفادار در گفتگو با طرقبه نیوز، در رابطه با مشکلات طلافروشان اظهار کرد: اشکالاتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که این مشکلات سر باز کرده و باعث نظرات و اقداماتی شده که بایستی اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن تأکید بر اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی، افزود: همین موضوعات موجب تنش در این صنف شده است.

 

نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در آستانه تصویب است؛ اما مسئولان به این نتیجه رسیده اند که اصل طلا شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شود.

 

وی افزود: هیئت دولت پیشنهاد سه درصد مالیات از کل را داده است، ولی حتی یک درصد از اصل طلا مالیات گرفتن هم صحیح نیست.

 

وفادار با بیان اینکه یقینا این مالیات توسط مردم پرداخت می شود، تصریح کرد: مشکل اصلی این است که به دلیل همین مالیات دادن و اینکه هفت درصد مشتری سود بدهد و 9 درصد بخواهد اجرت و مالیات بدهد، ضرر و زیان مشتری زیاد می شود و طلا و جواهر از جنبه اقتصادی خانوار خارج می شود، بنابراین عدم رونق را نتیجه می دهد.

 

وی ضمن انتقاد از عدم رونق بازار افزود: این موضوع در حال تصویب در کمیسیون اقتصادی است و در حال حاضر مالیات از کل پرداخت می شود.

 

نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم در راه اصلاح این قانون قدم برداشته شود  و باتوجه به عدم رونق بازار باید از سود خودمان و یا از اخذ مالیات صرف نظر کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی