Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@10:03:25 GMT

نهاوند شهر بدون شهردار

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۸۲۲۱

نهاوند شهر بدون شهردار

کلاف سردرگم انتخاب شهردار شهر نهاوند هرروز پیچیده‌تر می‌شود و این در حالی است که شهرهای استان همدان یکی پس از دیگری صاحب شهردار می‌شوند ولی در نهاوند هنوز وضعیت شهردار مشخص نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرو، 12 مهرماه امسال بود که شورای 7 نفره شهر نهاوند با قاطعیت آرا برزو سلیمانی را به‌عنوان شهردار شهرستان نهاوند انتخاب کرد ولی از آن تاریخ تا امروز هنوز وضعیت سمت شهرداری نهاوند مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از گذشت 97 روز از انتخاب سلیمانی به‌عنوان شهردار منتخب شورای شهر، ولی هنوز شهردار نهاوند انتخاب‌نشده است و مردم در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

انتخاب شورای شهر مبنی بر انتخاب شهردار و تطبیق این شرایط بر فرد موردنظر نیازمند تأیید وزارت کشور است که در شهرهای زیر دویست هزار نفر جمعیت از سوی استاندار و در شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت از سوی وزیر کشور صورت می‌گیرد.

در قانون مذکور به وزارت کشور فرصت ۱۰ روزه برای تطبیق و بررسی این شرایط داده‌شده است بر همین اساس وزارت کشور معمولاً بلافاصله پس از وصول مصوبه شورای شهر بررسی‌ها و استعلام لازم را از برخی مراجع انجام می‌دهد.

تجربه و رویه عملی گذشته نشان می‌دهد که کسب استعلام و بررسی‌های لازم حدود یک ماه به طول می‌انجامد درحالی‌که قانون‌گذار به‌صراحت فرصت ۱۰ روزه را برای وزارت کشور در نظر گرفته است.

با این اوصاف درحالی‌که بیش از سه ماه از مصوبه شورای پنجم نهاوند مبنی بر انتخاب بروز سلیمانی به‌عنوان شهردار نهاوند می‌گذرد مرجع صدور حکم شهردار نهاوند یعنی استانداری همدان طی نامه‌ای در مورخ ۱۱ دی‌ماه کتباً و رسماً به شورای نهاوند اعلام کرد که گزینه موردنظر آن‌ها صلاحیت سکان‌داری شهرداری نهاوند را ندارد.

حال چرا مرجع صدور حکم، با تأخیر طولانی این موضوع را اعلام کرد برای شهروندان نهاوندی جای تعجب و سؤال بسیار دارد.

از طرفی دیگر مردم از منتخبین خود در شورا انتظار دارند که تکلیف صدور حکم شهردار باید از طرف اعضای شورا پیگیری می‌شد که زمان از دست نرود و بعد از چند ماه بازهم در خانه اول نباشیم.

باوجوداین سهل‌انگاری‌ها و فرصت سوزی‌ها نباید انتظار توسعه شهری را داشته باشیم چون تا دوباره گزینه جدید معرفی شود و دوباره فرصت چندهفته‌ای برای صدور حکم نیاز باشد، سال به اتمام رسیده است و کلاف سردرگم انتخاب شهردار نهاوند پیچیده‌تر خواهد شد.

البته شورای شهر نهاوند پتانسیل بهبود رکورد 97 روزه را دارد و مردم باید همچنان منتظر بمانند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز

یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با دو نطق و یک تذکر کتبی و طرح سوال یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از شهردار برگزار شد و افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در در تذکر کتبی خود به شهردار شیراز با موضوع باغات بانوان اظهار کرد: در تاریخ یکم آذر ماه سال ۱۴۰۰ طرح احداث و راه اندازی باغات بانوان در سطح مناطق یازده گانه شهرداری شیراز مصوب شد و در همین سال نیز شهرداری شیراز به جدیت بر پیگیری این موضوع در کمیسیون فرهنگی تاکید داشتند.

او افزود: بیش از دو سال و نیم از اجرای این مصوبه می‌گذرد و ضرورت این موضوع برای اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و خواسته کمیسیون فرهنگی و قرار گرفتن ردیف‌های بودجه این مصوبه که در هر سال به مصوبه بودجه تعیین شده اختصاص یابد، مطرح است. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: طی جلسات مکرر برگزار شده با شهردار شیراز و شهرداران مناطق یازده گانه شهر شیراز، اما علی رغم مصوبه و پیگیری‌ها و جدیتی که شورای اسلامی شهر شیرار بر اجرا و تحقق این موضوع داشته است متاسفانه در حال حاضر دو باغ بانوان بهره برداری شده در سطح شهر شیراز نیز در اختیار بانوان قرار نمی‌گیرد و این فضا‌ها نیز حتی به شکل عمومی هم در استفاده شهروندان قرار نمی‌گیرد.

خواست خدایی تصریح کرد: احداث چنین فضا‌هایی یکی از نیاز‌های بانوان شهر شیراز است، اما متاسفانه جز دو مجموعه باغ بانوان که در سطح دو منطقه ۱۱ و ۶ مورد بهره برداری قرار گرفت پیشرفت سایر مجموعه‌ها در حال حاضر در طرح اولیه قرار دارد. 

او با اشاره به اینکه باغات بانوان پس از بهره برداری، به صورت صحیح مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: از شهردار شیراز در خواست دارم تا اجرای این مصوبه را در اولویت خود قرار دهند. این در حالی است که شورا و شهرداری احداث باغات بانوان را که به مردم وعده دادند به درستی این موضوع محقق نشد و در اجرای این مصوبه نقص وجود دارد. 

خواست خدایی اظهار کرد: شهرداری شیراز ظرف مدت یک هفته نسبت به اقدامات صورت گرفته پیرامون طرح احداث باغات بانوان در سطح مناطق یازدگانه شیراز و دلایل عدم اجرای این طرح پاسخگو باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز