Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از ادارات استان در این شهرستان شعبه ندارند و مردم مسافت زیادی را برای پیگیری امورات خود تا مرکز استان یا شهرستان چرداول طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیروان نوین، گرانی های گاه و بیگاه این روزها، باراقتصادی مضاعف را بر دوش خانوارهای متوسط و ضعیف وارد کرده است.گرانی تخم مرغ، گوشت، مرغ، لبنیات، میوه و… هر روز کالایی را از سبد خانوارها حذف می کند و سبد کالای خانواده روز به روز کوچکتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه بر هیچ کس پوشیده نیست تورم بیش از اندازه ی کالاها و وسایل مورد نیاز است و چیزی که به شدت احساس می شود نظارت بر بازار است.

سازمان تعزیرات حکومتی وابسته به وزارت دادگستری است و این سازمان به صورت مستقل و تحت نظارت وزیر دادگستری به وظائف خود عمل می‌کند.

تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی است.

با توجه به اهمیت وجود تعزیرات برای جلوگیری از تخلفات در حوزه اقتصادی، شهرستان سیروان پس از گذشت 5 سال از تبدیل آن از بخش به شهرستان تا کنون اداره تعزیرات ندارد.

با توجه به وظایف مهم این اداره از جمله رسیدگی به کلیه تخلفات اقتصادی بخش های دولتی و غیر دولتی، رسیدگی به تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی، وجود این اداره در هر شهرستانی جهت جلوگیری از تخلفات اقتصادی لازم است.

چگونه بخش را می توان به شهرستان تبدیل کرد ولی نمی توان پس از 5 سال اداره تعزیرات را در آن مستقر ساخت.

چرا باید برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی در این شهرستان به تعزیرات سایر شهرستان ها مراجعه شود؟

جهت رسیدگی به اموراتی مانند عدم انطباق اجرت دریافتی با خدمات ارایه شده، عدم رعایت نظامات صنفی از سوی فرد صنفی، عدم حفظ و ارایه صورتحساب عمده فروش از سوی فروشنده، عدم درج قیمت، عدم تطبیق مشخصات کالا با نرخ اعلامی، گرانفروشی و کم فروشی، اخفا و امتناع از فروش کالا و... نیازمند داشتن اداره تعزیرات در هر شهرستانی است که با نبود آن، مردم این شهرستان باید به مرکز استان یا شهرستان چرداول مراجعه کرده و با صرف وقت و هزینه پیگیر امورات خود شود و این در حالی است که وجود این اداره در شهرستان می تواند انجام این امورات را تسهیل کند.

سیروان شهرستانی محروم است که محرومیت حتی در استقرار ادارات در آن نمایان است. این در حالی است که استقرار تمام ادارات می تواند در حل مشکلات ومحرومیت های این شهرستان تاثیر گذار باشد.

هر از گاهی گشتهای سیار تعزیرات به این شهرستان آمده و به موضوعات اقتصادی رسیدگی می کند ولی برای یک شهرستان کافی نیست که به چشم یک بخش دیده شود.

پنج سال از زمانی که سیروان بخش بوده گذشته و خود شهرستانی مستقل است ولی برخی از ادارات استان ایلام گویی آنرا به چشم همان بخش سابق می بینند و با بی اعتنایی از کنار نیاز های مردم آن می گذرند به طوری هنوز هم چندین اداره، یا در شهرستان وجود ندارد و یا فقط به نمایندگی اکتفا کرده اند.

نبود اداره تعزیزات در سیروان را می توان به عنوان یک محرومیت نام برد، مسئولین استانی همواره شعار رفع محرومیت از مناطق محروم ایلام را می دهند و این در حالی است که محروم ترین شهرستان در همجواری مرکز این استان است و به دلیل نزدیکی آن به ایلام از بسیاری از امکانات محروم مانده است.

انتظار می رود مسئولین استانی با اهمیت بیشتری به نیازهای این شهرستان محروم بپردازند تا سیروان نیز همانند دیگر شهرستانها بتواند از امکانات لازم جهت رفاه حال مردم آن بهره مند شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل

علی رحیمی آذر گفت: پرونده گرانفروشی فروش سبزی به وزن ۳ هزار کیلوگرم در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.
او افزود: شعبه با تحقیقات لازم اتهام را محرز و متهم را به پرداخت ۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد. 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: این گزارش را بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پس از بازرسی از واحد صنفی تهیه و برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس