Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@13:47:16 GMT

پیامک‌های مشکوک به زلزله‌زدگان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۸۹۷۷

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «منوچهر امان اللهی» افزود: مشاهده شده که افراد سودجو از طریق ارسال پیامک های مشکوک با مضامین اعلام شماره کارت بانکی و درخواست واریز کمک بلاعوض به زلزله زدگان، اقدام می کنند.

وی عنوان کرد: در این روش شیادان با توجه به عدم آگاهی و کنترل اطلاعات دریافتی از سوی گیرندگان پیامک، نسبت به فریب مردم زلزله زده اقدام و از مشتریان کلاهبرداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: شهروندان زلزله زده باید برای جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی و متضرر شدن، در صورت دریافت این گونه پیامک های مشکوک، از پاسخ دادن یا واریز وجه بدون کنترل حساب های مقصد خودداری کنند.

سردار امان اللهی ادامه داد: هشدارهای لازم در خصوص بی توجهی زلزله زدگان به پیامک های مشکوک تلفن همراه، از طریق یک اطلاعیه در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پلیس همواره آماده برخورد با افراد سودجو و کلاهبردار است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر یک از شیوه های کلاهبرداری بدون توجه به این درخواست، با مراجعه به پلیس، شماره های تماس این افراد سودجو را در اختیار پلیس قرار دهند تا پیگیری های لازم انجام شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در کلاهبرداری پیامکی، پیامک‌ها یا دارای لینک هستند تا افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت و از این طریق تمام اطلاعات بانکی قربانیان را سرقت کنند یا اینکه محتوای پیامک به گونه‌ای اعتمادسازی می‌کند تا فرد به خودپرداز رجوع کرده و یا از طریق تلفن همراه خود، مبالغی را به منظور دریافت جایزه بپردازد.­

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سرهنگ منصوری، معاون فنی پلیس فتا می‌گوید: وقتی قربانیان به سایت یا لینک‌های جعلی هدایت می‌شوند، از فرد درخواست می‌شود تا یک برنامه موبایلی را نصب کند، وقتی این بدافزار نصب می‌شود دسترسی‌های غیر مجاز به پیامک، اینترنت و سایر دسترسی‌ها برای کلاهبردار فراهم می‌شود و با سرشماره مالباخته به مخاطبان وی پیام می‌دهد، همچنین می‌تواند رمز‌های پویای بانکی را خوانده و برداشت‌های خود را انجام دهد.

­

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است