Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@16:55:08 GMT

خاطر جمعی به مردم درباره افزایش قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۹۰۴۲

خاطر جمعی به مردم درباره افزایش قیمت‌ها

رحیم زارع افزود: عوارض آب، برق و گاز هم در سال آینده افزایش نخواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه در لایحه پیشنهادی دولت، 17 هزار و 400 میلیارد تومان از منابع ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی برای ایجاد اشتغال پیش بینی شده بود، ادامه داد: منابع جدیدی را تا سقف 10 هزار میلیارد تومان از فروش اموال تملیکی که در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است برای دولت ایجاد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارع گفت: در بهترین سال که دولت توانست یارانه را از محل حامل های انرژی کسب کند 32 هزار میلیارد تومان بود و بقیه را از منابع عمومی بودجه پرداخت می کرد.
وی افزود: پارسال 4 هزار میلیارد تومان برای مبارزه با فقر گذاشته شده بود که امسال کمیته امداد این رقم را به 7 هزار میلیارد تومان افزایش داد.
زارع افزود: براساس قانون هدفمندی یارانه ها دولت در طول سال های گذشته مجاز بود که تصمیم بگیرد به چه کسانی یارانه پرداخت کند و به چه کسانی پرداخت نکند و دولت همچنان این اختیار را دارد.
نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال تصمیم گرفتیم کاری کنیم تا پایه پولی افزایش نیابد، گفت: بدهی دولت به نهادهای عمومی غیر دولتی مانند سازمان تامین اجتماعی حدود 110 هزار میلیارد تومان است و دولت می تواند تا سقف 110 هزار میلیارد تومان بدهی که نظام بانکی به بانک مرکزی دارد را تهاتر کند.
زارع افزود: این موضوع می تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موثر باشد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهران فاطمی در دیدار با شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با گرامیداشت سالروز تاسیس این بنیاد بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه‌ای مسکن است که باید دولت‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در هاشم آباد تهران سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وی گفت در صورتی که به مسکن و ساخت آن توجه نشود، جامعه با مشکل جدی در حوزه تامین مسکن مورد نیاز به ویژه برای جوانان و افزایش اجاره بها روبه‌رو می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن از سوی حضرت امام خمینی(ره) با هدف تامین مسکن محرومان عنوان کرد: متاسفانه در طول یک دهه در کشور ساخت مسکن متوقف شده بود و توجهی در این زمینه نبود. این موضوع سبب شد که در حوزه مسکن در نقاط مختلف کشور از جمله یزد شاهد ناترازی بسیار شدیدی باشیم که نتیجه آن افزایش قیمت مسکن و اجاره بها و به دنبال آن فشار به جامعه بود.

وی به وعده دولت برای ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: در این دولت توجه به بحث مسکن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و این موضوع جزو نخستین مسائلی بود که به مرحله بررسی و اجرا رسید.

استاندار یزد به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ده‌ها هزار قطعه زمین برای خانه‌دار شدن مردم تخصیص داده شده و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در حال انجام است.

وی بنیاد مسکن را یکی از موفق‌ترین ادارات استان یزد برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار اثربخشی در حوزه مسکن داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227514 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌ های ایران در حال وقوع است
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟