Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: نوسازی ماشین آلات صنعت چاپ عملاً با تسهیلات و شرایط فعلی امکانپذیر نیست. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ استانها خراسان رضوی نظرات

علی مغانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس در مورد واگذاری بخشی از فعالیت چاپخانه‌ها به وزارت صنعت اظهار داشت: از 21 خردادماه 96 این اتفاق صورت گرفته است، هر کاری که ابتدای آن باشیم یکسری مشکلاتی دارد اما در مجموع این وضعیت به نسبت قبل بهتر است زیرا چاپخانه‌ها از محل دفتر برای چاپ و ترخیص اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قدیم برخی پروانه نداشتند و امروز باید حتما پروانه اتحادیه را بگیرند و صرفاً با پروانه ارشاد این اقدام صورت نمی‌گیرد اما در طول زمان این مشکلات برطرف می‌شود و یا کسانی که قرار است ماشین وارد کنند باید ضوابط خاصی که از سوی وزارت صنعت در این زمینه است را رعایت کنند اما طبیعی است و ما نیز جزو صنایع هستیم و هر قانونی برای صنایع برای ما صدق می‌کند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی افزود: سال‌ها صنعت چاپ در زمینه بازسازی و نوسازی کاری صورت نداده و انتظار داریم صنعت و معدن همان 10 سال را برای عمر ماشین‌آلات صنعت چاپ بپذیرد زیرا این ماشین‌ها بسیار گران هستند و ورود ماشین آلات با 5 سال زیر مدل عملاً امکانپذیر نیست؛ در حال حاضر ماشین 4 رنگ دو ورقی بالای دو میلیارد توان قیمتش است و انتظار داریم صنعت و معدن در قسمت چاپ و بسته‌بندی تفاوتی قائل شود تا از معافیت گمرکی نیز واحدها برخوردار شوند.

مغانی گفت: در ابتدایی که چاپ به وجود آمد یعنی حدود 50 تا 100 سال قبل، تمام کارش چاپ و نشر روزنامه و کتاب بود؛ به تدریج این کار افت کرده و 20 درصد ظرفیت چاپخانه‌ها به چاپ و نشر اختصاص پیدا کرده و بقیه به امور تجاری اختصاص پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی افزود: مشهد نخستین شهر کشور است که شهرک چاپ و نشر در حال ساخت است و 180 قطعه زمین در این زمینه واگذار شده و افرادی که قرار است در این شهرک وارد شوند باید ماشین آلات را بازسازی و نوسازی کنند و با تسهیلات فعلی این مهم عملاً امکانپذیر نیست. ماشین آلات چاپ بسیار گران است و در تمام دنیا نیز این مسئله وجود دارد. انتظار داریم صنعت و معدن برای بحث نوسازی ماشین‌آلات، وام کم بهره بدهد و ماشین آلاتی که وارد می‌شود نیز با 10 سال زیر ساخت قبول کنند.

وی همچنین در مورد وضعیت شهرک چاپ و نشر مشهد واقع در فاز چهارم شهرک صنعتی توس گفت: شرایط بازار بسیار شرایط بدی است و باید همزمان قسط زمین پرداخت شود و برای ساخت و ساز نیز پول داده شود اما حدود 20 واحد به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

R41347/P1336/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب درباره راهبرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیرنظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش‌تر با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این صنعت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره‌های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت‌های آنان ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

یازرلو تصریح‌کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می‌شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه‌های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B۲n.ir/caa۱ ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سقف دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی که حائز شرایط مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی باشند، ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعت نساجی یزد بازسازی ‌و نوسازی می‌شود
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی