Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:35:50 GMT

فرصت های تجاری و اقتصادی ایران در چین معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۹۳۳۰

فرصت های تجاری و اقتصادی ایران در چین معرفی شد

پکن - ایرنا - نشست 'معرفی فرصت های تجاری و اقتصادی ایران در چین' با همت رایزنی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پکن و با حضور اساتید و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه نینگشیا چین برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این نشست دو روزه، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پکن ضمن معرفی فرصت های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران، پتانسیل های اقتصادی و سرمایه گذاری کشورمان را هم تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید رضا آقازاده در این نشست به بررسی و معرفی ساختار و مزیت های اقتصاد ایران در بخش های مختلف صنعت، معدن، نفت و گاز، خدمات، حمل و نقل و ترانزیت پرداخت.
او همچنین قوانین و مقررات کسب و کار، سرمایه گذاری و برشمردن منابع برای اخذ اطلاعات اقتصادی و تجاری ایران را در این نشست برای دانشجویان و فعالان اقتصادی دانشگاه نینگشیا تشریح کرد.
چین بزرگترین شریک تجاری ایران و بزرگترین خریدار کالای ایرانی و نیز بزرگترین صادر کننده به کشورمان است.
ایران نه تنها به دلیل دارا بودن منابع غنی معدنی و انرژی، مناسبات اقتصادی خوبی با چین دارد بلکه فرصت های بسیاری را هم برای سرمایه گذاران چینی فراهم کرده است که نمونه های آن را می توان در حوزه بانکی و فایناس 40 میلیارد دلاری چینی ها با بانک مرکزی در سال جاری عنوان کرد.
میزان تجارت دو کشور در سال 2017 میلادی افزون بر 27 میلیاد دلار بوده که تراز تجاری 540 میلیون دلار به نفع کشورمان را نشان می دهد.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و آقای شهباز شریف بعد از ظهر امروز دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پاکستان، پس از دیدار دوجانبه، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه، حضور در مراسم امضای اسناد و تشریح دستاوردها و نتایج رایزنی‌های سران و مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از لوح یادبود نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد که از مقابل پارلمان پاکستان آغاز می‌شود، رونمایی کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»