Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@00:35:41 GMT

محافظت دندان‌ها با چای سبز

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۹۳۶۷

محافظت دندان‌ها با چای سبز

حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

 محافظت دندان‌ها با چای سبز

چای سبز به دلیل دارابودن مولکول‌های ضد میکروب به نام «کاتچین‌ها» به سلامت دندان‌ها کمک زیادی می‌کند. محققان توصیه می‌کنند چای سبز را بدون قند بنوشید، زیرا مواد شیرین کننده اثر مثبت این نوشیدنی بر سلامت دندان را از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خیار سرشار از ویتامین 

جالب است بدانید که خیار یک غذای کامل برای حفظ سلامتی است؛ با وجود این‌که ۹۵ درصد خیار از آب تشکیل شده است، اما ۵ درصد باقی مانده مجموعه کامل ویتامین‌های B۱ تا B۶ و کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، و روی است.

بتاکاروتن که نوعی از ویتامین A. و در سلامتی چشم موثر است و همچنین ویتامین C. نیز در خیار وجود دارد.

راه‌های درمان فراموشی در خانم‌های باردار 

یکی از مشکلاتی که خانم‌های باردار در مدت بارداری با آن مواجه می‌شوند؛ فراموشی است. روانشناسان علت اصلی این دسته از فراموشی را استرس می‌دانند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود، برای رهایی از فراموشی نفس عمیق بکشید و از استرس و نگرانی فاصله بگیرید؛ کار‌های خود و برنامه ریزی‌های روزانه را در یک دفترچه یادداشت بنویسید و آن را همراه داشته باشید.

مصرف امگا ۳ هم به کاهش فراموشی در خانم‌های باردار کمک زیادی می‌کند؛ پس خوردن ماهی را از یاد نبرید.

سلامتی با ورزش‌های قدرتی

محققان دریافته‌اند که انجام ورزش‌های قدرتی، تراکم استخوان‌ها و حجم عضلات را در بانوان افزایشمی‌دهد و در کاهش BMI بدن آن‌ها نیز موثر است؛ BMI شاخص حجم بودن و دقیق‌ترین معیار چاقی در جهان است.

افزایش حجم عضلات، موجب مصرف بهتر انسولین در بدن شده و در متعادل نگه‌داشتن سطح گلوکز خون نیز موثر است.

نوشیدن آب با لیمو

اضافه کردن چند قطره از لیمو یا آبلیمو به آب آشامیدنی که در طول روز مصرف می‌کنید؛ برای سلامتی شما مفید است.

اضافه کردن لیمو یا آبلیمو به قلیایی‌تر شدن آب منجر می‌شود که برای دستگاه گوارش مفید است، زیرا باکتری‌های خوب بهتر می‌توانند در آن رشد کنند؛ همچنین ترشح بی کربنات سدیم در اثر استفاده از لیمو می‌تواند با تحریک روده کوچک، سوء هاضمه را تا حدود زیادی برطرف نماید.

 

نکاتی از پارکینسون 

آمار‌های جهانی نشان می‌دهد که حدود هفت میلیون نفر در سرتاسرجهان با بیماری پارکینسون مواجه بوده اند؛ محققان هشدار می‌دهند که تا سال ۲۰۴۰، افراد مبتلا به این بیماری دست‌کم به ۱۴ میلیون نفر برسد؛ در حقیقت تا بیست سال آینده این تعداد به 2 برابر میزان فعلی خواهد رسید.

پارکینسون با علائم خاص خود همراه است؛ ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، سختی و خشک شدن آن‌ها، کندی حرکات و عدم تعادل از این علائم هستند.

در بیماری پارکینسون، این علائم بیشتر در یک سمت بدن  ظاهر شود.

تداخل غذایی را جدی بگیرید

طب سنتی و اسلامی برای تداخل غذایی توصیه‌هایی دارد؛  برای مثال شیر و گوشت را با هم نخورید، شیر و ماهی یا تخم مرغ و ماهی تازه را هم با هم مصرف نکنید. همچنین مصرف سرکه با برنج، ماش و حلیم را هم کنار بگذارید؛ سرکه با این مواد غذایی سازگار نیست.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌

لازم است به منظور افزایش میزان اثربخشی مکمل‌ها، آن‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌ها ضروری است، زیرا اثربخشی ویتامین‌ها می‌تواند گاهی اوقات تحت تأثیر زمان مصرف آن‌ها قرار بگیرد؛ بعضی از ویتامین‌ها زمانی که همراه غذا یا قبل از خواب مصرف شوند، عملکرد بهتری دارند، در حالی که بعضی دیگر از ویتامین‌ها زمانی که اول صبح با آب مصرف شوند، بهتر جذب می‌شوند، در ادامه به بهترین زمان مصرف مکمل‌ها می‌پردازیم:

منیزیم

لازم است برای جذب و استفاده بهینه بدن از مکمل منیزیم، آن را قبل از خواب مصرف کنید، مصرف منیزیم قبل از خواب باعث آرامش می‌شود، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و به ریکاوری و آرامش عضلات نیز کمک می‌کند.

ویتامین B

توصیه شده است ویتامین B صبح هنگام با معده خالی مصرف شود، در این صورت ویتامین به بهترین شکل جذب بدن می‌شود و از عملکردهای مختلف بدن مانند تولید انرژی، متابولیسم و سلامت سیستم عصبی حمایت می‌کند.

ویتامین D3

بهترین زمان مصرف ویتامین D3 صبح‌ها پس از مصرف غذاهای حاوی چربی‌های سالم است، مصرف این ویتامین با غذاهای سرشار از چربی‌های سالم، جذب آن را افزایش می‌دهد و حداکثر اثربخشی در زمینه حمایت از عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی را تضمین می‌کند.

کلسیم

بهتر است کلسیم صبح‌ها پس از غذا مصرف شود و به صورت ایده‌آل با ویتامین D3 یا K2 برای جذب بهینه همراه شود، در این صورت سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی ارتقا پیدا می‌کند.

روی

مکمل روی باید با معده خالی هنگام صبح یا بعدازظهر مصرف شود، البته در صورتی که مصرف آن در شرایط یادشده باعث بروز مشکلات معده می‌‎شود، می‌توان آن را پس از غذا خوردن مصرف کرد؛ اطمینان از زمان‌بندی مناسب مصرف روی می‌تواند مزایای آن را بهینه کند و مشکلات گوارشی بالقوه را به حداقل برساند.

آهن

مکمل آهن که برای تقویت استخوان‌ها و هموگلوبین خون ضروری است، باید با معده خالی قبل از غذا مصرف شود، بهترین زمان مصرف آن نیز صبح‌ها است، برخی افراد با مصرف این مکمل دچار حالت تهوع می‌شوند، بنابراین این افراد باید مکمل آهن را بعد از غذا مصرف کنند.

کد خبر 746784

دیگر خبرها

  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌