Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سرهنگ سید حجت فتاحی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهر ها و کمیسیون ایمنی راهها و تحلیل حوادث جاده ای استان اردبیل افزود: امسال میزان تصادف برون شهری در استان 6درصد و میزان جان باختگان سوانح نیز 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی افزود: میزان تصادف جرحی در استان نیز از 228 مورد به 238 مورد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10فقره به میزان چهار درصد افزایش داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوبا بیان اینکه بیشترین میزان تصادف در بازه زمانی ساعت 16تا 20شب ثبت شده اظهار کرد:58 درصد تصادف ها در جاده های اصلی اتفاق افتاده است .
فتاحی افزود: 66درصد تصادف ها در هوای صاف اتفاق افتاده و دلیل اصلی آن نیز تخطی از سرعت مطمئنه می باشد .
رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه چندین سال است که آمار کشته شدگان در تصادف های جاده ای استان سیر نزولی دارد، افزود: این در حالی است که هر سال تعداد وسایط نقلیه و تردد در جاده های استان افزایش داشته و استان فاقد راه دریایی و راه آهن می باشد.
وی ادامه داد: 95 درصد ترددها در محورهای مواصلاتی استان اتفاق می افتد و مسیر سربند در محور پارس آباد -اردبیل در رتبه اول تصادفات با 28 درصد قرار دارد .
فتاحی از شناسایی 25 نقطه حادثه خیز درجاده های استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 20 نقطه حادثه خیز در شمال استان و در جاده های شهرستان های پارس آباد ، مشگین شهر ، گرمی و بیله سوار واقع است.
وی اضافه کرد: جاده های شمال استان با کمبود علائم و سامانه روشنایی مواجه است و نیاز می باشد که مسئولان برای ساماندهی جاده‌های شمال استان اقدام اساسی انجام دهند.
وی نبود روشنایی کافی ، وجود قوس و پیچ های خطرناک ، نبود خط کشی حاشیه راهها، عریض بودن جاده ها و عدم رعایت مقررات رانندگی توسط برخی از رانندگان را از جمله علل بیشتر بودن تلفات جاده ای اردبیل به مغان عنوان کرد.
فتاحی با اشاره به اینکه حتی کشته شدن یک نفر در تصادف رانندگی هم زیاد است، گفت: فرهنگ رانندگی در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته و برای اینکه شاهد کاهش تصادف های جاده‌ای باشیم باید جاده استاندارد داشته باشیم.
در این جلسه هر یک از مدیران درباره چگونگی کاهش ترافیک جاده ای و تصادفات گزارش دادند.
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس؛ ۹ نفر جان باختند

سرپرست هلال‌احمر سمنان از تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده جندق به معلمان و فوت ۹نفر خبر داد.

به گزارش مهر، حسین درخشان سرپرست هلال‌احمر سمنان از تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده جندق به معلمان و فوت ۹ نفر خبر داد.

وی افزود: ساعت ۰۸:۲۰ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تصادف دو خودروی سواری سوناتا با پژوپارس در کیلومتر ۴۰ جاده جندق - معلمان به هلال‌احمر اعلام و بلافاصله نجات گران پایگاه امداد و نجات سر کویر با خودروی آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.

درخشان گفت: این حادثه تاکنون منجر به جان باختن ۹ نفر شده است. عملیات فنی رهاسازی حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • فوت ۳ نفر و مجروح شدن ۴۷ نفر در پی تصادفات ۲۴ ساعت گذشته اصفهان
  • 617 نفر تا 10 فروردین 1403 در حوادث رانندگی کشته شدند
  • تصاویری ترسناک از تصادف در جاده‌های ایران در نوروز | چند نفر جان‌ باختند؟
  • ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند
  • تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس؛ ۹ نفر جان باختند
  • تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس/۹ نفر جان باختند
  • هفت نفر در تصادف جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس/۶ نفر جان باختند
  • تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان / 6 نفر جان باختند
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند